Ana sayfa Makale Röportaj: Hedefimiz Türk fotoğrafçılık pazarına dinamizm getirmek

Röportaj: Hedefimiz Türk fotoğrafçılık pazarına dinamizm getirmek

0
Fototeknik: Sony Türkiye”nin yapısı ve merkez şirket ile ilişkilerinizden söz eder misiniz?
Murat Cebeceli: Sony Türkiye olarak biz Sony Europe”a bağlı çalışıyoruz.

FT: Sony”nin dünyadaki fotoğraf makinesi pazar payı ile Türkiye”deki pazar payı üzerine bize neler söyleyebilirsiniz? Farklar varsa, bunlar nereden kaynaklanıyor?
M.C: Toplamda yüzde 22″lik pazar payı ile Türkiye”de fotoğraf makinesi pazarında da lideriz. özellikle 2010 yılında 3 farklı ürün gamımız (Cybershot, NEX, Alpha) ile gerek sektöre gerekse tüketicilerimizin hizmetine sunduğumuz ilk”ler ve yenilikler ile pazara ciddi bir dinamizm kattık. Pazar, büyümesini sürdürüyor ve biz de, 2011″de toplam payımızı daha da arttırmayı hedefliyoruz.

FT:Tüketici Sony ürünlerini nereden satın alabilir?
M.C:Türkiye çapında, 36 şehirde, toplam 94 adet Sony Center mağazamız ve Arçelik”in yanı sıra Yalçınlar, TeknoSA, MediaMarkt, ElectroWorld ve Darty gibi zincir satış noktalarında tüketicimiz ile buluşuyoruz. Hedefimiz, pazara dinamizm getirerek, büyümeye katkıda bulunmak. Bu hedefi başarıyla hayata geçirebilmek için de doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilerimizle buluşmaya devam edeceğiz.
 

fototeknik
 

FT: Sony”nin diğer markalardan üstün olan özelliklerine değinir misiniz?
M.C: Her şeyden önce Sony olarak, her tüketicinin ihtiyacına cevap veren ve en son teknolojiye sahip ürünlerimiz olduğunu belirtmeliyim. En profesyonelinden en amatörüne kadar her seviyedeki fotoğraf meraklısına hitap eden özelliklerde son derece zengin bir ürün portföyümüz mevcut. ürün, içerik ve hizmet sunduğumuz her kategoride olduğu gibi dijital görüntüleme teknolojileri alanında da sürekli yenilikçi ürünler geliştiriyoruz. Fotoğraflama teknolojileri alanında farklı segmentteki tüketicilerimizin beklentilerine DSC, NEX ve Alpha olmak üzere 3 farklı ürün gamımız ile cevap veriyoruz. Bu perspektiften hareketle diyebilirim ki; gerek teknoloji liderliği ve yenilikçiliği gerekse son derece ulaşılabilir fiyatlardaki ürünlerimiz ile pazarda rakip tanımıyoruz.

FT: Sony”nin değişebilir objektifli fotoğraf makinelerindeki model çeşitliliği üzerine neler söyleyebilirsiniz? Bu kadar çok model tüketicinin kafasını karıştırmıyor mu?
M.C: öncelikle ilk kez 2010 Ağustos ayında lanse ettiğimiz yeni nesil değiştirilebilir objektifli aynasız fotoğraf makineleri serimiz NEX ile yeni bir çığır açtığımızı belirtmek isterim. Bu ilk seride NEX-5 ve NEX-3 adlı iki modelimiz bulunuyor. NEX-5 ve NEX-3, değiştirilebilir objektif özelliğinin sunduğu konfor ile DSLR kalitesinde çekim yapabiliyor, ayrıca kompakt tasarımlarıyla da ceket cebine ya da çanta içine rahatça sığabiliyor. üstelik, NEX-5 DSLR çekim kalitesini kompakt boyutta sunmasıyla son dönemde Sony”nin teknoloji ve tasarımda imza attığı en önemli gelişmelerden biri oldu; Stuff Gadget 2010″da “Yılın Fotoğraf Makinesi” olarak ödüllendirildi, ünlü tüketici teknoloji dergisi Popular Science tarafından “Yılın En İyi 100 İcadı”ndan biri olarak seçildi ve sektörde açık ara liderliğe de oturdu. Bu başarılar da aslında tüketici nezdinde yeniliklerin ve çeşitliliğin ne denli kabul gördüğünün bir göstergesi. Zengin portföyümüz tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak için hazırdır. Sony fotoğraf makineleri ile fotoğraf çekmeyen kimse kalmasın istiyoruz.

 

FT: Değişebilir objektifli fotoğraf makineleri içinde yakın gelecekte Alpha mı yoksa NEX mi öne çıkacak? Diğer üreticiler de aynı yolu izleyecek mi?
M.C: Her ikisi de kendi kategorisinde çok önemli seriler. Farklı teknolojiler üzerine inşa edilmiş, eşsiz tasarımlar ve ürün özelliklerinden bahsediyoruz aslında. Biz, NEX lansmanını takiben, Kasım 2010″da, Hareketsiz Ayna Teknolojisi”nin ilk eserleri olan, Alpha ailesinin iki yeni üyesi A55 ve A33″ü pazara sunduk. Bu teknoloji ile geleneksel SLR ayna hareketi yüzünden mecbur kalınan limitli hızlı çekim performansı tarih oluyor. Tam Geçirgen Hareketsiz Ayna, görüntüyü yüzde 100 geçiriyor. Bu ayna, Auto Focus bölgesine ışığı yansıtarak sürekli netleme sağlıyor. Profesyonel makine hızındaki bu modeller ile saniyede 10 kare çekiliyor. Ayrıca, kaliteli Full HD kayıt imkanı ve çekim süresince sürekli netleme yapma özelliği ile dünyada ilk. Sony olarak, yenilikçi Alpha serimiz ile fotoğrafçılık tarihinde yeni ilklere imza atarken, gücümüze de güç katmaya devam ediyoruz. Elbette, bizim bu ilk”lerimiz sektöre de örnek teşkil ediyor.
 
murat cebeceli
 
FT: üç boyutlu fotoğrafın gelişimini değerlendirir misiniz?
M.C: 2010 boyunca yepyeni Sony BRAVIA TV serilerimiz başta olmak üzere yarattığımız eşsiz 3D dünyası ile yenilikçi bir eğlence deneyimini insanların oturma odalarına getirdik. Pek çok farklı ve saygın kuruluş tarafından başta 3D”deki uzmanlığımız olmak üzere değişik kategorideki ürünlerimiz ile ödüllere layık görüldük. “Mercekten göze 3D deneyimi”ni yaşatabilen tek lider olarak, 3D deneyimini, sadece televizyonda değil, video kamera, fotoğraf makinesi, VAIO, projektör, PlayStation ve oyunlarda fazlasıyla yaşatıyoruz. Sony”nin yarattığı 3D dünyasından, tüm fotoğraf makinelerimiz de nasibini alıyor. çünkü Sony”nin 3D dünyası; içerikten görüntülemeye, çekimden izlemeye kadar uzanan geniş bir yelpazede komple çözümler dünyası. Bu perspektiften hareketle de DSC, NEX ve Alpha kategorisindeki bir çok yeni modelimiz 3D çekim özelliği ile donatılmış durumda.

FT: ülkemizdeki tüketiciler tüm Sony aksesuarlarına ulaşabiliyorlar mı? İthal edilmeyen ürünler de var mı?
M.C: Sony Eurasia olarak Türk tüketicisine en çok hitap eden ve ürünlerimizin bütün özelliklerini tam anlamıyla kullanabilmelerini sağlayan tamamlayıcı aksesuarları Türk tüketicisi ile buluşturuyoruz.

 

FT: Kompakt fotoğraf makineleri pazarında Sony”nin durumu nedir? Bu pazarın yakın gelecekteki durumunu değerlendirir misiniz?
M.C: Kompakt makine pazarında da profesyonel makinede olduğu gibi pazarın hem yenilikçi hem de en dinamik markasıyız. Avrupa”nın en prestijli fotoğraf endüstrisi ödüllerinden biri olan TIPA”da 2010″un “En İyi Kompakt Fotoğraf Makinesi” seçilen Cyber-Shot DSC-HX5V fotoğraf makinemizin tanıtımını yaptığımız 2010 Haziran ayı itibariyle DSC ürün gamımızdaki yenilikleri duyurmaya başladık. Cyber-shot DSC-HX5V”in sektöre kazandırdığı en önemli özellik ve ayrıcalığı: Akıllı Panoramik çekim özelliğinden geliyor. Bu özellik ile seri fotoğraf çekimlerini otomatik olarak birleştirerek 258°”ye kadar olağanüstü panoramik fotoğraflar oluşturabiliyor. Yine bu da sektörde bir ilk. Cyber-shot DSC-HX5V, Sony”nin eşsiz Panoramik çekim fonksiyonunun yanı sıra GPS ve Pusula fonksiyonlarını entegre eden dünyanın ilk fotoğraf makinesi olma özelliği de taşıyor. HX5V”ten sonra iki yeni Cyber-shot™ (WX5 ve TX9 ) dijital fotoğraf makinesi daha 2010 Eylül ayında lanse edildi. Bu modellerde öne çıkan bazı özellikleri şu şekilde sıralayabiliriz; DSLR kalitesinde güzel ve düşük titreşimli profesyonel görüntüler için 12.2 megapiksel Exmor R™ CMOS Sensör, yeni üstün Otomatik mod, 1080i Full HD film ve 3D Panoramik çekim. Bu ürünler aynı zamanda Sony Cybershot ailesinin ilk 3D fotoğraf makineleri olma özelliğine de sahip. 3D Panoramik çekim özelliğine sahip bu makineler, büyük ve karmaşık çift lensli sistemler gerektirmeksizin inanılmaz 3D görüntüler çekmenize olanak tanıyor. Ayrıca, HDMI ile makineyi, 3D uyumlu TV”nize bağlayarak inanılmaz sonuçların keyfini çıkarabiliyorsunuz.

özetle diyebiliriz ki, Sony olarak 2010″da tüketicileri yeniliklere hazırladık ve 2011 itibariyle de yine ilk”lerle yıla çok sıkı bir başlangıç yaptık. Sadece bir objektif ve algılayıcı kullanarak 3D görüntüler çekmek için 3D Still Image™ moduna sahip dünyanın ilk kompakt dijital fotoğraf makineleri olan beş yeni 16.2 megapiksellik Cyber-shot™ modelini ilk kez ABD”nin Las Vegas kentinde düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği şovu CES 2011″de tanıttık. Mart 2011 itibariyle sevenleriyle buluşmaya başlayacak olan bu yeni ailemizin de müjdelediği gibi Sony olarak kompakt dijital fotoğraf makineleri alanında da sürprizli yeniliklerimiz devam edecek.

FT: Sony”nin Carl Zeiss ile işbirliği konusunda neler düşünüyorsunuz? Sony”nin “G” serisi mükemmel optikleri varken, böyle bir işbirliği neden gerekli?
M.C: Carl Zeiss dünya çapında en iyi optik üreticilerinden biri. Sony olarak alanında en iyi olan firmalarla ortak işbirliklerimiz sonucunda tüketicilerimizin hayatına daha büyük değer kattığımıza inanıyoruz. Aynı zamanda Carl Zeiss lens ürün gamımızla farklı alanlarda kendini geliştirmek isteyen tüketicilerimize daha geniş bir gam sunarak, ürünlerimizin ve teknolojilerimizin tam anlamıyla kullanılmasını sağlıyoruz.

 

FT: Sony”nin marka bilinirlik oranının yeterince yüksek olduğunuzu düşünüyor musunuz? Bu durum stratejilerinizi nasıl etkiliyor?
M.C: İnsanlar 20 yıldır, Sony ürünlerini tercih ediyor. Bizim kalitemize, tasarımlarımıza ve yenilikçiliğimize güveniyor. Bunlar, tüketicinin güvenini kazanmak ve iyi bir itibar yaratmak adına son derece önemli. Bu anlamda, Sony markası Türk tüketicileri nezdinde çok iyi tanınan ve oldukça güvenilen bir aşk markası. Ayrıca, Türkiye”de en çok saygı duyulan ve en çok beğenilen marka olmanın yanı sıra en iyi bilinen 10 markadan biri. Bu da bizim için gerçek bir başarı öyküsü. Biz de tüm gelecek stratejimizi, lider ve öncü rolümüz ile sevilen marka imajımızı başarıyla sürdürmek üzerine kuruyoruz.

FT: Satış sonrası servis hizmetlerinizden söz eder misiniz?
M.C: Sony, satış sonrası hizmetlere, özellikle her geçen yıl daha da yaygınlaştırdığı eğitimleri ile çok büyük bir önem veriyor. Bugün itibariyle Türkiye”nin her şehrine ulaşan 200 noktada satış sonrası hizmet sunmaktayız. Bu anlamda satış sonrası hizmet kapasitemize çok büyük önem veriyor ve özellikle yeni teknolojilere uygun olarak eğitimlerimize büyük yatırım yapıyoruz. Ağımızın kontrolü ve yönetimine yönelik son derece gelişmiş bir kapasiteye sahibiz. Tüm detayları on-line olarak takip ediyor, ölçümlüyor ve hizmetlerimizi nasıl geliştirebileceğimiz üzerine yoğun olarak çalışıyoruz. Satış sonrası hizmetler konusunda da standartlarımız oldukça yüksek. 2009″da, tüm tamiratların %80″inin 3 gün içinde gerçekleştirilmiş ve hiçbir tamiratın 13 gün süresini aşmamış olmasını sağladık. çok yakın zamandaki hedefimiz, 3 günü aşan tamiratları sıfırlamak. Bu, yasal gereklilik ve standartların çok altında. Aynı zamanda, sadakat programımızı da tanıttık. Bu sayede, tüketicilerimiz, sağladıkları faydanın yanı sıra ömürleri süresince ürünlerimizle fantastik bir yolculuğun keyfini çıkarabilecek. Satın alma ile başlayan bu yolculukları, kullanıcı eğitimleri ve her ihtiyaçları olduğunda kendilerine sunulan satış sonrası hizmetlerimiz ile devam edecek.

FT: Eklemek istediğiniz başka konular var mı?
M.C: Sony olarak Sony Dünya Fotoğraf ödülleri (Sony World Photography Awards) yarışmamız ile dünyada fotoğraf ile çeşitli seviyelerde ilgilenen fotoğrafçıların eserlerini topluyoruz. Fotoğraf Gazeteciliği & Belgesel, Güzel Sanatlar ve Ticari şeklindeki üç tür yarışmayı kapsayan Profesyonel bir yarışma ve her düzeyde fotoğrafçılara açık bir yarışma ile Sony Dünya Fotoğraf ödülleri, bugün dünyadaki en geniş kapsamlı fotoğraf yarışması olma özelliğini koruyor.

2011 yarışması, dünyanın her köşesine duyurularak, şimdiye kadarkinden daha fazla katılımcı çekti ve 162 ülkeden 105.000″den fazla başvuru topladı. Bu yılın Profesyonel yarışmasının kısa listesi, uluslararası fotoğraf endüstrisinin dünya çapında ünlü fotoğrafçılarının, fotoğraf editörlerinin, temsilcilerin ve eleştirmenlerin oluşturduğu Onursal Jüri Komitesi tarafından seçildi. Seçimini yapmak için Londra”da toplanan jüriye İngiliz fotoğraf eleştirmeni Francis Hodgson başkanlık yaptı. Kazananlar 27 Nisan”da duyurulacak. Kısa liste, önceki yıllardan birkaç kazananı ve finalisti de içeriyor. Bunların arasında Amit Madheshiya, Peter Frank, Denis Rouvre, Giulio Di Sturco ve Tommaso Bonaventura da bulunuyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here