Fototeknik: Sony Türkiye”nin yapısı ve merkez şirket ile ilişkilerinizden söz eder misiniz? Murat Cebeceli: Sony Türkiye olarak biz Sony Europe”a bağlı çalışıyoruz. FT: Sony”nin dünyadaki fotoğraf makinesi pazar payı ile Türkiye”deki pazar payı üzerine bize neler söyleyebilirsiniz? Farklar varsa, bunlar nereden kaynaklanıyor? FT:Tüketici Sony ürünlerini nereden satın alabilir? |
![]() |
FT: Sony”nin diğer markalardan üstün olan özelliklerine değinir misiniz? FT: Sony”nin değişebilir objektifli fotoğraf makinelerindeki model çeşitliliği üzerine neler söyleyebilirsiniz? Bu kadar çok model tüketicinin kafasını karıştırmıyor mu? |
FT: Değişebilir objektifli fotoğraf makineleri içinde yakın gelecekte Alpha mı yoksa NEX mi öne çıkacak? Diğer üreticiler de aynı yolu izleyecek mi? M.C: Her ikisi de kendi kategorisinde çok önemli seriler. Farklı teknolojiler üzerine inşa edilmiş, eşsiz tasarımlar ve ürün özelliklerinden bahsediyoruz aslında. Biz, NEX lansmanını takiben, Kasım 2010″da, Hareketsiz Ayna Teknolojisi”nin ilk eserleri olan, Alpha ailesinin iki yeni üyesi A55 ve A33″ü pazara sunduk. Bu teknoloji ile geleneksel SLR ayna hareketi yüzünden mecbur kalınan limitli hızlı çekim performansı tarih oluyor. Tam Geçirgen Hareketsiz Ayna, görüntüyü yüzde 100 geçiriyor. Bu ayna, Auto Focus bölgesine ışığı yansıtarak sürekli netleme sağlıyor. Profesyonel makine hızındaki bu modeller ile saniyede 10 kare çekiliyor. Ayrıca, kaliteli Full HD kayıt imkanı ve çekim süresince sürekli netleme yapma özelliği ile dünyada ilk. Sony olarak, yenilikçi Alpha serimiz ile fotoğrafçılık tarihinde yeni ilklere imza atarken, gücümüze de güç katmaya devam ediyoruz. Elbette, bizim bu ilk”lerimiz sektöre de örnek teşkil ediyor. |
![]() |
FT: üç boyutlu fotoğrafın gelişimini değerlendirir misiniz? M.C: 2010 boyunca yepyeni Sony BRAVIA TV serilerimiz başta olmak üzere yarattığımız eşsiz 3D dünyası ile yenilikçi bir eğlence deneyimini insanların oturma odalarına getirdik. Pek çok farklı ve saygın kuruluş tarafından başta 3D”deki uzmanlığımız olmak üzere değişik kategorideki ürünlerimiz ile ödüllere layık görüldük. “Mercekten göze 3D deneyimi”ni yaşatabilen tek lider olarak, 3D deneyimini, sadece televizyonda değil, video kamera, fotoğraf makinesi, VAIO, projektör, PlayStation ve oyunlarda fazlasıyla yaşatıyoruz. Sony”nin yarattığı 3D dünyasından, tüm fotoğraf makinelerimiz de nasibini alıyor. çünkü Sony”nin 3D dünyası; içerikten görüntülemeye, çekimden izlemeye kadar uzanan geniş bir yelpazede komple çözümler dünyası. Bu perspektiften hareketle de DSC, NEX ve Alpha kategorisindeki bir çok yeni modelimiz 3D çekim özelliği ile donatılmış durumda. FT: ülkemizdeki tüketiciler tüm Sony aksesuarlarına ulaşabiliyorlar mı? İthal edilmeyen ürünler de var mı? |
FT: Kompakt fotoğraf makineleri pazarında Sony”nin durumu nedir? Bu pazarın yakın gelecekteki durumunu değerlendirir misiniz? özetle diyebiliriz ki, Sony olarak 2010″da tüketicileri yeniliklere hazırladık ve 2011 itibariyle de yine ilk”lerle yıla çok sıkı bir başlangıç yaptık. Sadece bir objektif ve algılayıcı kullanarak 3D görüntüler çekmek için 3D Still Image™ moduna sahip dünyanın ilk kompakt dijital fotoğraf makineleri olan beş yeni 16.2 megapiksellik Cyber-shot™ modelini ilk kez ABD”nin Las Vegas kentinde düzenlenen dünyanın en büyük tüketici elektroniği şovu CES 2011″de tanıttık. Mart 2011 itibariyle sevenleriyle buluşmaya başlayacak olan bu yeni ailemizin de müjdelediği gibi Sony olarak kompakt dijital fotoğraf makineleri alanında da sürprizli yeniliklerimiz devam edecek. FT: Sony”nin Carl Zeiss ile işbirliği konusunda neler düşünüyorsunuz? Sony”nin “G” serisi mükemmel optikleri varken, böyle bir işbirliği neden gerekli? |
FT: Sony”nin marka bilinirlik oranının yeterince yüksek olduğunuzu düşünüyor musunuz? Bu durum stratejilerinizi nasıl etkiliyor? M.C: İnsanlar 20 yıldır, Sony ürünlerini tercih ediyor. Bizim kalitemize, tasarımlarımıza ve yenilikçiliğimize güveniyor. Bunlar, tüketicinin güvenini kazanmak ve iyi bir itibar yaratmak adına son derece önemli. Bu anlamda, Sony markası Türk tüketicileri nezdinde çok iyi tanınan ve oldukça güvenilen bir aşk markası. Ayrıca, Türkiye”de en çok saygı duyulan ve en çok beğenilen marka olmanın yanı sıra en iyi bilinen 10 markadan biri. Bu da bizim için gerçek bir başarı öyküsü. Biz de tüm gelecek stratejimizi, lider ve öncü rolümüz ile sevilen marka imajımızı başarıyla sürdürmek üzerine kuruyoruz. FT: Satış sonrası servis hizmetlerinizden söz eder misiniz? FT: Eklemek istediğiniz başka konular var mı? 2011 yarışması, dünyanın her köşesine duyurularak, şimdiye kadarkinden daha fazla katılımcı çekti ve 162 ülkeden 105.000″den fazla başvuru topladı. Bu yılın Profesyonel yarışmasının kısa listesi, uluslararası fotoğraf endüstrisinin dünya çapında ünlü fotoğrafçılarının, fotoğraf editörlerinin, temsilcilerin ve eleştirmenlerin oluşturduğu Onursal Jüri Komitesi tarafından seçildi. Seçimini yapmak için Londra”da toplanan jüriye İngiliz fotoğraf eleştirmeni Francis Hodgson başkanlık yaptı. Kazananlar 27 Nisan”da duyurulacak. Kısa liste, önceki yıllardan birkaç kazananı ve finalisti de içeriyor. Bunların arasında Amit Madheshiya, Peter Frank, Denis Rouvre, Giulio Di Sturco ve Tommaso Bonaventura da bulunuyor. |