Ana sayfa İnternet Röportaj: Altın Örümcek Web Ödülleri

Röportaj: Altın Örümcek Web Ödülleri

0

Altın örümcek Web ödülleri, web ve İnternet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen başarılı projelerin daha iyi tanıtılması ve hak ettiği yeri bulması…
 

Bilindiği gibi Altın örümcek Web ödülleri, web ve İnternet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen başarılı projelerin daha iyi tanıtılması ve hak ettiği yeri bulması, bu alanda yapılacak yatırımların özendirilmesi ve gündem oluşturulması amacıyla gerçekleştirilen, geleneksel hale gelmiş Türkiye”deki ilk ve tek platform bağımsız organizasyondur.
 
aslı cem
 
2002 yılından bu yana DorukNet tarafından düzenli olarak gerçekleştirilen Altın örümcek Web ödülleri Organizasyonu”nda, web ve internet teknolojileri, pazarlama ve iletişim alanlarında uzman ve tecrübeli jüri üyeleri her sene Türkiye”de gerçekleştirilen başarılı projeleri belirlemekte. Bu yıl da 1-30 Aralık 2011 tarihleri arasında başvuru kabul edilen organizasyon hakkındaki tüm detayları DorukNet Pazarlama Müdürü Aslı Cem ile konuştuk.

 

MacLine Altın örümcek organizasyonu hangi amaçla düzenlenmeye başlandı, gelinen nokta için neler söyleyebilirsiniz?

Altın örümcek Web ödülleri”ni DorukNet”in sektörün gelişimi için üstlendiği ve aralıksız desteklediği en büyük proje olarak değerlendirebiliriz. İlk kez 2002 yılında gerçekleştirilen ve Türkiye için bir ilk olan Altın örümcek Web ödülleri”nin bu yıl 10.”su gerçekleştiriliyor. Altın örümcek Web ödülleri”nin sektör tarafından benimsenmesi, alanında ilk ve en büyük yarışma olması, her sene bir önceki seneye oranla büyümesi bizlere çok önemli sorumluluklar yüklüyor. DorukNet olarak Altın örümcek organizasyonunu hiçbir fedakârlıktan kaçınmadan destekliyoruz. Web ve internet teknolojilerini kullanarak gerçekleştirilen başarılı projelerin tanıtılması, bu alanda yapılacak yatırımların özendirilmesi konusunda en önemli platform olan Altın örümcek Web ödülleri”nin, Türkiye”nin en prestijli ödüllerinden biri haline gelmesi bizler için gurur verici.
 

altın örümcek ödülü
 
MacLine Kategorileri neye göre belirliyorsunuz?

Her sene pek çok farklı kategori açılması için yeni talep ile karşılaşırken, kategori sayısını azaltmak çok kolay olmuyor. Tanımlarını mümkün olduğunca geniş tutarak kategorileri konsolide etmeye ve sayılarını azaltmaya çalışıyoruz. Her yıl kategori yapısını jüri üyeleri ile paylaşarak son şekline getiriyoruz.
Ancak, burada başvuru sahiplerine de sorumluluk düşüyor. Genelde başvuruların son dakikaya bırakıldığını ve kategorilerin tam incelenmediğini fark ediyoruz. Bu da yanlış kategoriden başvuru olarak karşımıza çıkabiliyor. Web dünyası çok dinamik, hızla gelişen ve değişen bir dünya. O nedenle, bizim de yeni çıkan teknolojileri, trendleri göz önüne alarak her sene kategori yapısını gözden geçirmemiz gerekiyor. Tabii, her kategoride alınan başvuru sayısı, gelen istek ve öneriler de dikkate alınıyor.

 

MacLine Bu sene yeni eklenecek ya da çıkartacağınız bir kategori var mı?

Sosyal medyanın hayatımızda girmesi ve firmaların bu alanda yapmış oldukları başarılı kampanya çalışmalarını ön plana çıkarmak amacı ile bu yıl “Sosyal Medya Kampanyası” kategorisini organizasyonumuza dahil ettik.
Sosyal Medya Kampanyası kategorisinde, belirli bir markanın, bir ürünün, kampanyanın veya hizmetin iletişimini yapmak amacıyla sosyal ağlar ve tüm kanallar üzerinde ve/veya sosyal ağlarla entegre olarak geliştirilmiş Sosyal Medya Kampanyaları değerlendirilecektir.
 

10. yıl altın örümcek ödülü
 
MacLine Altın örümcek ödüllerinin katılımcılara kattığı değer hakkındaki görüşünüzü alabilir miyiz?

Altın örümcek Web ödülleri, kendi alanında ilk ve tek yarışma olmasının yanında geleneksel hale gelmesi ve her yıl büyüyerek devam etmesi bizim DorukNet olarak bu pazarda üstlendiğimiz misyonun bir yansıması aslında. İnternet ve web teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen projeler prestijli bir ödül ile taçlandırılıyor. Girişimcilerin bu alana yapacağı yatırımlar özendiriliyor. Yarışmanın ödül gecesinin ardından basın yansımalarını takip ettiğimizde bu ödülün web sitesi sahipleri için ne anlama geldiğini çok daha iyi anlıyoruz.
Günümüzde geleneksel pazarlama yöntemleri değişiyor, firmaların internet ve dijital dünya sayesinde geniş kitlelere “anında” ulaşabilmesi, markanın büyümesi ve tanıtılması amacıyla kullanılan anahtar çok etkili ve güçlü bir araç haline geldi. Bu yöntem ile firmalar pazarlama faaliyetlerinin başarısını kesin ve hızlı bir şekilde ölçebiliyor. Biz bu organizasyonu başlatırken amacımız bu dijital değişime elimizden geldiğince katkıda bulunabilmekti. Tüketici çağında yeni bir devrim yaşanıyor. İnterneti doğru ve stratejik bir yaklaşımla kullanan markaların bu dijital dünyada liderliğe oynayacaklarını düşünüyoruz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here