Ana sayfa Sektörden Röportaj: Alen Konakoğlu ve The Kulübe

Röportaj: Alen Konakoğlu ve The Kulübe

0

Son dönemlerde en çok adı duyulan ve konuşulan prodüktörlerden biri
 

Sound: Merhabalar. öncelikle son dönemlerde en çok adı duyulan ve konuşulan prodüktörlerden birisisiniz. Müzisyen kariyerinizi ve prodüktörlük geçmişinizi kısaca hatırlayabilir miyiz?

AlenKonakoğlu: Merhabalar, 1997 de Teoman”ın ”O” albümüne çalmamla birlikte stüdyolarda geçecek olan kariyerim de başlamış oldu. Sırasıyla Haluk Levent, Climb ve Duman ile stüdyo kayıtlarında çalmamdan sonra 1999 yılında davul sound”larım daha iyi olmalı mantığıyla işin ses mühendisliği boyutunu ve kendi çaldığım davulların mix”ini yapmayı öğrenmek adına Los Angeles”taki Musicians InstituteRecordingTechnology bölümüne girdim. 6 aylık öğrenimden sonra o dönem ChickCorea”ya ait Mad Hatter adlı stüdyoda staj yaptım. Her sabah analog tapemachinedemagnetizing işlemleri ( analog bant kaydedicilerde bantların sürtünmesinden oluşan manyetik alanın, makinanın metal parçalarından temizlenmesi ) ve Studio A ve B”deki klasik Neve masaların EQ ve comp modüllerini çıkartıp kontak spreylemeden tutun da, gelen müşterilerin kahvesine kadar her türlü işi yaptım. Hatta 3 ay kadar kahve ve yemek işini bana verdiler, stüdyonun içine girmek mümkün değildi. Camdan bakardım. Müşteri gittikten sonra temizlik ve bakıma izin vardı. Sonra kayıtlarda ve mikrofonlamalarda bulundum . L.A Musicians Institute”teki bu süreç her aşaması ile benim için çok önemli bilgi ve deneyimleri edindiğim bir süreç oldu. (Genç arkadaşlara tavsiyem bir stüdyoda staj yapacaksanız, yapacağınız en iyi şeylerin başında kahve olsun 🙂
 


 
Son 3 ay kala Climb elemanlarını da Los Angeles”a davet edip Climb”ın ikinci albümündeki şarkılarını, okulda almış olduğum encore program dahilinde, gece 2 sabah 7 saatleri arasında kaydettim. Tabii bir de o dönem okulda tanıştığım Cengiz Baysal ile olan arkadaşlığımız onun ilk albümünün kayıtlarını benim almama da imkan verdi. Bu albüm de benim ilk caz kayıt deneyimim oldu .

VitalTechTones”un VTT2 albümünde kayıt asistanlığı ve bir diğer proje PlanetX albümünde ünlü davulcu VirgilDonati”nin kayıt asistanlığını yaptım.

 

2000 yılında yurda döndüm ve Duman”la ilk albüm kayıtlarından sonra vermiş olduğum 1 senelik aranın ardından Duman”la konserlere başladım. Aynı zamanda çok değerli ve müthiş müzisyen- aranjör Yıldıray Gürgen”in yanında çalışmaya başladım. çeşitli kayıtlar ve mixler yaptım. Haluk Levent”in “”Aşkın Mapushane”” albümü kayıt ve mixleri; Müşerref Akay, MahsunKırmızıgül& Cem Karaca düeti, Mustafa Sandal, Ebru Gündeş işleri ve 2003 yılında Okul, 2005″te de Pardon film müziklerini yaptım. 2006 yılında thekulube”ye taşındım. Burası hem evim hem stüdyom oldu. Bir müzisyen için en önemli öncelik, kendine ait bir stüdyoya sahip olmasıdır diye düşünüyorum. Ve thekulube”de 2006 yılının sonlarına doğru Gökçe”nin ilk albümünü yapma fikri ile başlayan prodüktörlük kariyerimde ve thekulübe”de, bugüne kadar Gökçe, Aydilge, Umut Kuzey, Aslı Gökyokuş, Ayşegül İnci, Kora, Kolpa, Ruj, Pijama, Kırmızı, Nedim Kuru, BaşıBozuk, Metrofonik, Nemrud, Meli, Grizu gibi bir çok sanatçı ve grupla çalıştık. Davulcu olarak da 2010 yılından bu yana sahnede Nil Karaibrahimgil”e keyifle eşlik ediyorum.
 

 
S: TheKulübe Stüdyoları”nın zaman içindeki evrimini bizlerle paylaşabilir misiniz? Gerek mimari olarak gerek akustik düzenleme anlamında ilk kurulduğundan bugüne nasıl bir evrim geçirdi?

A.K: thekulube”ye taşınırken elbette çeşitli planlarım vardı ancak bu kadar hızlı bir şekilde hayal ettiğime yakın bir yer olacağını tahmin etmemiştim. çünkü arkası yaşam alanım, önü stüdyo olan bir müştemilattı. Zaman geçtikçe ve projeler şekillendikçe stüdyo tarafına ağırlık verdim ve özel bir tasarım yapmak gerekti. New Sound firmasından Naci Gogo ile thekulube”nin akustik ve görsel dizaynı üstünde çalışmaya başladık ve kendisi gerçekten harika bir iş çıkardı. Buradan kendisine bir kez daha teşekkur ediyorum.

 

S: TheKulübe içerisinde aranjeden kayıt ve mix aşamasına kadar hemen her türlü prodüksiyon işlemi gerçekleşebiliyor. Bunun proje anlamında getirileri neler?

A.K: Bunun getirileri a dan z ye projenin başında olabiliyorsun, işin her aşaması senin kontrolünde oluyor en büyük getirisi bu. Bir hata oldu mu top sende; öbür turlu “”Kim yapmış bunu? Böyle olur mu?””lar hoş olmuyor. Hata varsa bende ve ben düzeltirim, öbür türlü kontrol dışı bir durum söz konusu.

S: AlenKonakoğlu ismi özellikle yakından tanındığında multienstrümantalist bir prodüktör olarak da oldukça dikkat çekiyor. Stüdyonuzda bas, davul, gitar ve tuşlu çalgılar için nasıl bir set up”a sahipsiniz? (Enstrümanlar ve amp”ler)

A.K: Gitar olarak FenderStrat ve Martın Sigma akustik var. Bas gitar aranjeleri yaparken çalmam için bir SX standart bas gitar var. Amfi secimim KemperProfilingAmp ama içerde 4X12 Marshall kabin ve Laney amfim de var. (Bu aralar Kemper kullanmaktan onlar tozlandı) Bas gitar kaydında daha önce Ampeg SVT4 Pro kafa vardı, kabinsiz hoşuma gitmiyordu elden çıkardım. Onun yerine Ampeg tonlu Kemper”i tercih eder oldum, tabi kayda gelen müzisyenin başka opsiyonu yoksa. Davul olarak YamahaOakCustom davullar, 4 farklı trampet ve İstanbul Agop zillerinden geniş bir set var.
 


 
S: Beraber gerçekleştirdiğimiz gitar kayıtlarında özellikle KemperProfilingAmp”e çok hakim olduğunuzu gözlemledik. Bu cihaz hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

A.K: ünlü prodüktör Michael Wagener ”Kemper is a gamechanger” demiş ki bu adamın bir amfi ve pedal koleksiyonu var, müziği bırakırsın o derece 🙂 benim diyecek fazla bir şeyim yok o cümleden sonra. Kemper müthiş bir alet. Bir dakikaiçindeamfi ve ton bulmakmucizegibi.Kendim içineLaney tonlarını kaydedipA/Bkarşılaştırması yaptım; hangisihangisisöylemek okadar zor ki. Tekrarlıyorum bu alet amfilerinizi sattırır. Merak edenler,Türkiye”yekim getirtiyor diyenler Pluton Müzik”e bakabilirler.

 

S: TheKulübe Stüdyoları ne şekilde çalışmayı tercih ediyor? Stüdyodaki ekibi tanıyabilir miyiz? Albüm sürecine hazır sanatçılar stüdyonuza geldiğinde kendi ekipleriyle mi (aranjörvs) yoksa sizlerin sunduğu bir ekiple mi çalışabiliyorlar?

A.K: Thekulube”de müzik ile aktif iki kişiyiz; ben ve asistanım Koray Erkan( ki kendisi şahane bas gitar çalar. çaldığı gruplar Kül, Mauna Kea ve Fakap) Koray daha çok kayıtları alıyor ve edit işlerini üstleniyor. Birlikte çalışmaktan büyük keyif duyuyoruz. Ayrıca thekulube ekibinde olan ve toplantılarımız için belli rutinlerde bir araya geldiğimiz menajerim Didem çatallar da stüdyo takvim planlamalarıyla ve ön görüşmelerle ilgileniyor. Bu sistem içinde thekulube”de her şey yolunda ve zamanında akıp gidiyor. Bir prodüktör olarak tamamen müziğe odaklanarak, müzik dışında hiçbir şey yapmadan ve düşünmeden yol aldığım böyle çekirdek bir ekibim var. TheKulübe çatısı altında bu ekiple çalışmak isteyen ve iyi müzik yapan herkese kapımız açık.
 


 
S: Online olarak yüzbinlerce, milyonlarca klik alan bir çok şarkının altında aranjör olarak imzanız var. Düzenleme konusunda aranjörlere ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz?

A.K: Evet yanlış hatırlamıyorsam Gökçe”nin Tuttu Fırlattı şarkısı uzunca bir süre böyle bir rekoru elinde tuttu. Ve çalıştığım bir çok diğer sanatçı ve grubun şarkıları da keza. Düzenlemelerle ilgili öncelikle iki soru sorarım: Yeterince basit mi ve herhangi bir enstrümanın orada olmasına gerek var mı? Bu iki soruya göre düzenlemelerim şekillenir. Tavsiyem müzik dinlemeleri, analiz etmeleri… Gerekirse şarkı bölümlerini kâğıda dökerek düzenleme şablonu çıkarabilirler her şey etkileşimdir.(Bize okulda şöyle öğretirlerdi:Bölümbölümisimlendirmek… Sizce burası nedir?Chorus mu verse mü, intro mu? Introdan nereye bağlıyor?Bağlarken 4 ölçü boş var mı, yok mu?Olmalı mı, olmamalı mı?Cbölümüyazmalı mıyız?çok mu tekrar ediyoruzgibi ) Bunlar hep bol bol müzikdinlemek ve analizini yapmak ile olur.Bir de mümkünsekendibestelerinizeikincibirfikirverebilecekinsanlar bulun.Kendi şarkına aranje yapmak, içindençıkılmazbir yere götürebiliyor. Ama benim felsefem iki soru: Basit mi,ihtiyacı var mı?Bu iki sorudur benim sırrım 🙂

 

S: Sizce “hit parça” yaratmanın formülleri var mı 😉 ? Aranje ile bir şarkı hit formuna sokulabilir mi yoksa özünde zaten hit olma adayı bir şarkıyı düzenleme ile gelmesi gereken yere mi getirebiliriz?

A.K: Aranje hite katkı yapar ama hitbesteninözündedir.İster tek gitar ister orkestra olsun hit heryerde hittir. Formülü çok açık: Formülbesteninkendisinde gizlidir.
Bu bağlamda, yaptığım ve bana gelen tüm müziklerde, şarkıdaki samimiyet aslında kilit noktası diye düşünüyorum.

S:ülkemizde komple bir proje stüdyosu sahibi ve profesyonel müzisyen olarak karşılaştığınız güçlükler neler? Bunlarla mücadele etmenin kendinizce geliştirdiğiniz yöntemlerinden bahsedebilir misiniz?

A.K: Müzisyen olarak zorluktan bahsedersek ayrı birdergiçıkar bu ülkedesevgili Cem.Prodüksiyonlariçin durum daha iyi aslında.Kendimce geliştirdiğim en iyiyöntem stüdyomdan çıkmamak ve her anımı müziğe adamak. Neredeyse dışdünyailebağlantım ev ve stüdyo; bu kadar .
 


 
S: ülkemizde ya da dünyada takip ettiğiniz prodüktörler var mı? Buradan bizlere tavsiyeleriniz kimler olabilir?

A.K: Okuyucularımız DavePensado Show”u izlesinler mutlaka.Arkadaşlar ünlümiks mühendisi DavePensado”nunsunduğu ve her hafta Grammy sahibi miks,recording mastering mühendisleri ve prodüktörlerin konuk olduğu, şu an 108. bölümü yayınlanan birShow. Tavsiyem,ilkgünegitsinler ve izlesinler…Dünyalarıdeğişireminim. Ayrıca Youtube”da “ProtoolsExpert” adlı kanalı seviyorum.Takipettiğimprodüktörler vemühendisler: WarrenHuart, DavePensado, MannyMaroquin, ChrisLordAlge,EricValentine,EddieKramer, TomElmhirstve Michael Brauer.

 

S: Mastering aşamasında AlenKonakoğlu”nun tercihleri ne şekilde oluyor? çalıştığınız bir mastering stüdyosu var mı?

A.K: Mastering için sizin gecen sayı konuk ettiğiniz Michael Zimmerling ile çalışıyorum.Zimmerling Berlin”de yapıyor masteringleri .çok güzel tempo yakaladık onunla ve ben gayet memnunum işlerinden.

S: TheKulübe ve AlenKonakoğlu ile beraber çalışmak isteyen sanatçılar sizlere nereden, nasıl ulaşabilir?

A.K: Bana ulaşmak için alenkonakoglu.com”da menajerim Didem çatallar”ın iletişim bilgileri mevcut .
 


 
S: Son olarak AlenKonakoğlu ve TheKulübe olarak önümüzdeki günlerde ne gibi sürprizler göreceğiz?

A.K: Bu röportajı yapmadan önce Kenan Vural”ın yeni albümü “”Alem Dünya””nınmixlerini ve overdub kayıtlarını yaptım. Ayrıca şu aralar Nicole Rona albümmixleri devam ediyor. Yakında beraber çalıştığım ve kayıtları halen devam eden çok sürpriz bir sanatçının da şarkılarını duyacaksınız. 2013 sonbaharı içinde yayınlanacak olan Beyza ve Ulaş Oral albüm projeleri takvimde. Şimdilik bu kadar. Teşekkürederimbeni konuk ettiğiniziçin.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here