Ana sayfa Yazılım Rhinoceros ile parfüm şişesi

Rhinoceros ile parfüm şişesi

0

Chanel parfüm şişesinin modelleme ve render aşamalarını anlatacağım
 

Tasarıma 400 birime 200 birim bir dikdörtgen çizerek başlayalım. Bu dikdörtgene extrude komutu ile 130 birim yükseklik verelim. Dikdörtgeni çizer çizmez yeni bir katman oluşturalım ve ismine çizgiler diyelim. Bu dikdörtgeni bu katmana taşıyalım. Bunun için dikdörtgeni seçip katmana sağ tuş ile basarak change object layer seçeneğini seçin. Bundan sonra çizeceğimiz objeler için katmanlar oluşturup objeleri katmanlara taşıyalım bu ileride daha rahat bir şekilde modelimizi kontrol etmemizi sağlayacak. (resim1, 2)
 
rhinoceros
Resim 1

 

vray for rhino
Resim 2
Oluşan kutunun uzun dört kenarını şekildeki gibi chamfer komutu ile pah kıralım. Ben 6 birimlik bir chamfer uyguladım ama ölçüleri kendi zevkinize göre değiştirip deneyebilirsiniz. (resim3)

Yine oluşan uzun kenarlara ve alttaki edge”leri fillet edge komutu ile yuvarlayalım. Ben yarıçapı 4 birim verdim. (resim4)
 

rhinoceros 4.0
Resim 3
 
Resim 4

 

üst kısımdaki yüzeyi extract surface komutu ile çıkarıp silelim. Bu kısmın üstüne kapağa uzanan boynu çizerek gövdeyle birleştireceğiz. (resim5)

ön görünüşten kapağın kesitini oluşturacak çizgimizi çizelim. Burada şekilden yararlanın. ölçüleri benzetmeye çalışmanız yeterli. Ben de burada ölçüsüz çalıştım. (resim6)
 


Resim 5
  parfüm şişesi yapımı
Resim 6
Revolve komutu ile şekildeki gibi çizgimizi döndürerek hacim verelim. Burada dönme ekseni şişenin hacim merkezinden geçen eksen olarak düşünebilirsiniz. Bunu çizmenin en kolay yolu üst görünüşten merkezi bularak ön görünüşten dik bir çizgi çizmek. Bu şekilde boynu oluşturduk. (resim7)

Boyun ve gövdeyi birleştirmek için boynu öncelikle biraz yukarı hareket ettirin ve iki objenin birbirlerine bakan yüzeyleri arasına blend surface komutu ile bir yüzey örün. Bu komutun teğetlik derecelerini ayarlayabilmemiz büyük bir avantajıdır. Ben 0.2 verdim ama yine deneysel çalışmanızı tavsiye ediyorum. (resim8)
 

channel parfüm şişesi
Resim 7
 
Resim 8

 

üst kısmına bir kutu çizerek bu kutunun da kenarlarına pah kıralım. (resim9, 10)

Şişenin iç kısmında sıvı malzemesini atayacağımız objeyi oluşturmak için bir yüzeye ihtiyacımız var. Bu yüzeyi oluşturmak için dıştaki cam malzemesi atayacağımız yüzeyi içeri offset surface komutu ile ötelememiz gerekiyor. Verdiğiniz offset değeri cam kalınlığınız olacak. (resim11)
 


Resim 9
 
Resim 10
Şimdi ilginç bir yöntem deneyeceğiz. İçeri ötelediğimiz yüzeyler dışında kalan kısımları gizleyelim daha önceden oluşturduğumuz katmanların yanındaki gizleme sembolünü kullanabiliriz. ötelediğimiz yüzeyleri rebuild komutu ile tekrar inşa edelim. Nokta sayılarını (point count) u = 8, v = 8 olacak şekilde ayarlayalım. Eğimleri de (degree) u = 3, v = 3 olacak şekilde ayarlayalım. (resim12)
 

Resim 11
 
Resim 12

 

Tekrar inşa ettiğimiz yüzeylerin kontrol noktalarını açalım (F10). Ve alt kısma yukarı doğru bombe verelim. (resim13)

Sırada öndeki etiket var. Bu etiket için ön görünüşten bir dikdörtgen çizelim ve camın içinde kalan kısmını trim komutu ile budayalım. Bu kısma yeni bir dikdörtgen düzlem çizeceğiz. Bunun için rectangular plane komutunu kullanabiliriz. Bu kısmı ne yazık ki sirek split komutu ile ayıramıyoruz. Rhinoceros programında bu şekilde ayrılmış yüzeylere kaplama atarken sorun yaşabilirsiniz. Buna dikkat edin bu şekilde bir yüzey oluşturmak istiyorsanız tekrar çizmeniz şart. (resim14)
 


Resim 13
 
Resim 14
Şişenin sadece bir kısmı parfüm dolu olsun istiyorum bu nedenle içeriye öteleyerek oluşturduğumuz yüzeyi split komutunu kullanarak ikiye bölememiz gerekiyor. Bunun için yine ön görünüşten bir çizgi çizelim ve edit menüsünden split komutuna girelim. Burada sıvı objesine kaplama atmayacapımız için split komutunu kullanabiliyoruz. (resim15,16)
 

Resim 15
 
Resim 16

 

Artık altkısma bir zemin çizerek ışığımızı koyabiliriz. Rectangular Light komutu ile dikdörtgen bir ışık koyacağım sahneme. F3 kısayolunu kullanarak ışığı seçip sağda açılan özellikler panelinden object yerine light özelliğini seçerek ışığın gücünü veya rengini istediğiniz gibi ayarlayın. Doğru aydınlatma gücünü bulmak için render alıp deneme yanılma yoluna başvurun. (resim17)

Material Editor paneline girerek gerekli malzeme katmanlarını oluşturalım. Objeleri bu katmanlara atmak için de objeyi seçip katmanın üstüne sağtuş ile basarak apply material to object seçeneğini seçiyorum. (resim18)
 


Resim 17

 


Resim 18
Atayacağımız malzemeleri www.asgvis.com sitesinden bedava indirebiliriz. Bu render”da green water, glass 2.5 malzemelerini kullandım. Green Water malzemesinin rengini daha altın sarısı gibi bir renge çevirmemiz gerekiyor. Bunun için malzeme editöründen refraction layer”a gelerek fog color”ı değiştirmemiz gerekiyor. Etiket için oluşturduğumuz katmanada diffuse layer kısmında renk seçeneğinin yanındaki küçük m harfine tıklayarak bitmap seçeneğini seçelim. Buraya atayacağımız kaplamayı google”dan bulacağız. Chanel Label adıyla ararsak bu etiketi bulmamız gerekiyor.

Render Options menüsünden environment sekmesine girelim ve buradan GI (genel aydınlatma)”yı kapatalım.

Background (Arkaplan) rengini de beyaz yapalım. Bu panelden bir de output sekmesinden alacağımız render”ın çözünürlüğünü ayarlayabiliriz. Deneme aşamasında küçük çözünürlükler kullanmanızı tavsiye ederim (240×480). Ama son render”ımızı daha büyük çözünürlüklerde alalım. (resim19)
 


Resim 19

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here