Ana sayfa Makale Renk Filtreleri

Renk Filtreleri

165
0
Merhaba. Bu ay bir stüdyo çalışması yapacağız. Konumuz renk filtreleri, yani ışık kaynaklarımızın önüne koyduğumuz renkli jelatinler.

Bu basit renkli jelatin parçalarıyla inanılmaz fotoğraflar çekebilirsiniz. İşe ilk olarak fotoğrafını çekeceğimiz objeleri seçmekle başlıyoruz. Büroda kendi halinde duran biblolar kurtarıcımız oluyorlar. Toparlayabildiğimiz kadarını alıp Muammer”in stüdyosunun yolunu tutuyoruz.

Bu çalışmamızda 6X7 orta format bir makina ve Fuji Provia 100 ASA Roll film kullanacağız.

 
Bu seçimlerimiz detayları daha iyi kaydetmemizi sağlayacak. Işık kaynağı olarak paraflaşlarımızın pilot ışıklarından faydalanacağız. Yani flaş patlatmayacağız. çünkü flaşın güçlü ışığı elde edeceğimiz karelerin sihrini bozabilir. Ayrıca, pilot ışıkların kontrolü daha kolay, çünkü ışığı görüyor ve gücüyle oynama yapabiliyoruz. Toplam 3 ışık kaynağı kullanacağız. Eğer paraflaşınız yoksa, bu çalışmayı 3 tane masa lambası ile de yapabilirsiniz. Burada önemli olan renkli jelatin filtreler. Tüm sihri sağlayan onlar. Hatta elinizde slayt makineniz varsa, onu bile ışık kaynağı olarak kullanmanız mümkün.
 

 

 

 
İşe tombiş koyun biblolarıyla başlıyoruz. Beyaz fonun üzerine koyduğumuz beyaz koyuncukların arka zeminine mavi, ön tarafa sarı ve soldan da kırmızı ışığımızı veriyoruz.

Dikkat etmemiz gereken nokta, mavi ve kırmızı renklerin filmde daha koyu çıktığı. Bu yüzden objemizin ön aydınlatmasında sarı rengi tercih ediyoruz. Mavinin koyuluğu zeminde daha iyi duruyor. Kırmızı ise dolgu ışığı olarak tad veriyor. Burada dikkat edilmesi gereken diğer bir nokta, kırmızı ve mavi ışığın pozometre ile ölçüldüğünde 2 stop sapma yapması. Daha önceki tecrübelerimizden bunu bildiğimiz için diyaframımızı 2 stop açıyoruz. Tüm çalışma boyunca kullandığımız obtüratör hızı 15 ile 30 arasında, diyafram ise 3,8.

Bu sayfada gördüğünüz fotoğraflar, gündelik aksesuvarların filtreli ışık kullanılarak çekilmiş hali. Ne kadar etkileyici değil mi? özellikle gölgelere dikkat edin. Rengarenk.
 

 

 

 

 

çalışmamıza devam ediyoruz. Ve aşağıdaki iki kareyi çekiyoruz. Bu iki kare arasındaki fark açıkça belli oluyor. Ama bu fark ne? Kompozisyon aynı. Işıklar aynı yerden geliyor. Birinde arka zemin koyu ve sönük lacivert çıkarken, diğerinde parlak bir mavi ton hakim. Burada çok güzel bir teknik uyguladık. Makinemiz sehpada sabit. Işıklarımızın yeriyle oynamıyoruz. Arka zeminin daha parlak çıkması için tek yapmamız gereken üst üste pozlama. önce, 3 ışığımız da açıkken ilk kareyi çekiyoruz. Daha sonra sarı ve kırmızı ışıklarımızı kapatıyoruz. Sadece mavi ışığımız açık kalıyor. Enstantaneyi 2 stop daha düşürüyor ve aynı filmi birkez daha pozluyoruz. Böylece iki kez üst üste pozlanan mavi alan canlı tonlarda çıkıyor. Güzel numara, değil mi?
 
 
Denemelerimizi sürdürüyoruz. Mesela sadece kırmızı ışık versek sonuç ne olur? Sağ taraftan kırmızı ışık kaynağımızı iyice objeye yaklaştırıyoruz. Sonuç pek tatmin edici değil. Bir zamanlar Türk sinemasında sevişme sahnelerinde kullanılan kırmızı ışıkları çağrıştırıyor. Detayların yok olduğu, çamur gibi bir görüntü. Burada anlıyoruz ki, renkli filtre kullanırken objenin hatlarını ortaya çıkaran bir aydınlatma yapmalıyız. Sadece renk güzel diye konumuzu feda etmemeliyiz. Soldan vereceğimiz çıplak bir ışık bile bu karemizi kurtarabilirdi. Ama olmadı işte, yaptık bir hata. Ama böyle böyle öğreneceğiz. Ne derler ustalarımız, fotoğraf deneye deneye öğrenilir. (Bunu hangi usta söylemiş bilmiyorum; ama biraz fotoğraf bilen birçok kişi bu cümleyi kullanır).
 

 

 

 
Son olarak ana ışık kaynağını, objemizin tepesinden vererek sert bir aydınlatma yapıyoruz. Keskin gölgeler değişik bir etki yaratıyor. Arkada mavi fon, üst üste pozlama tekniğimizle çok canlı çıkmış. Aslında kompozisyonumuz aşağıdaki gibi değil. Korsanımız diğer karelerdeki gibi bütün olarak çerçevelendi; ama sayfada yer kalmadığı için biraz tıraşladık.
 
Resimleri sayfalarımızda mümkün olduğunca büyük kullanmaya çalıştık. çünkü fotoğraf görsel bir çalışmadır. Rahat algılanabilmesi lazım.
Sayfalarımızda bahsetmemizi istediğiniz konular olursa veya bize modellik yapmak isterseniz, e-posta adresimizden bize ulaşabilirsiniz.

asonmez@marjinal.com.tr
veya info@muammeryanmaz.com
 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here