Ana sayfa İnternet Reklam Yazarlarına Tavsiyeler

Reklam Yazarlarına Tavsiyeler

0

Doğru reklam metinleri ve temel unsurlar

Bir reklam tasarımının doğru ve yanlış taraflarına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşım gösteriyoruz. Anlatmak istediklerinizin kulağa akılcı gelmesini kurgulamanız son derece normaldir. Ancak anlatımın yanında görsellikte varsa konu biraz daha farklılaşır. Amaca, hem görsel hem yazınsal olarak şişirilmiş bir üslupla ulaşmak zordur. Netlik ve sadelikle hedef kitleye empozizasyon, kesin olarak artış eğilimi gösterir.

örneğin aşağıdaki iki reklam sloganını ele alalım:

X Eğitim kurumunda her ay;
eğitimde daha fazla yol almak amacıyla öğrencilerimiz için karşılıklı olarak belirlenen hedefi pekiştirmek üzere kısa süreli olarak bir ön planlama toplantısı düzenlenir. Bu sayede çok daha verimli bir eğitim süreci yaşanır.

Bu ise çok daha dolaysız bir ifade:
X Eğitim Kurumunda belirli aralıklarla çalışmaları pekiştirmek için toplantılar düzenlenir. Böylelikle eğitim sürecinde verimlilik artar.
 


 
Nasıl üslubumuzun dolaysız olması gerekiyorsa, cümle ve paragraflarımızın da kısa ve öz olması gerekir. Bu şekilde karmaşıklığın önüne geçilir. Reklamın hedef kitlelere ulaşımında ön koşul mümkün olduğunda daha fazla anlaşılmaktır öyle değil mi? Bir reklam tasarımını tamamlarken kendinize şu soruları sorun:

Paragrafları sınırladım mı? örneğin her paragrafı 4 satırla sınırlamak gibi hem görsel hem de öz ifadeye dönük metodları reklama dair yazınsal tasarımım sırasında kurguladım mı?
Paragrafları sadece bir fikir üzerine mi yoğunlaştırdım? Yoksa birden fazla şeyden bahseden, karmaşık konular mı bir reklam tasarımının paragraflarını oluşturdu?

Cümleleri 8 ya da 10 kelimeyle sınırladım mı?

Tüm gereksiz kelimeleri eledim mi?
Reklam yazarlığına dair tavsiyelerimizi önümüzdeki sayılarda da sürdüreceğiz.

 

Gereksiz kelimeleri atın!
Yazı üstadlarından bu uyarıyı sıklıkla duymuşsunuzdur. Biraz daha eskiye gidin, edebiyat öğretmeninizin en gözde cümlelerinden biridir “gereksiz kelimeleri atın!” Bu bir öğütten öte, aslında okuru düşünmektir de. Bir bakıma iki taraflıdır; hem yazar hem okur düşünür bu “uyarı” ile.çünkü gereksiz kelimeler hem okuru yavaşlatır hem de uzaklaştırır; başka yerlere yönlendirir. Diğer sayfaya ya da diğer bilboard”a. Bu nedenle gereksizleri hayatınızdan çıkarırken acımasız olun.
 

 
Daha fazla dikkat!
Dilin doğru kullanıldığı bir dilde dilbilgisi, yazım ve noktalama hatası olmaz. Ancak bazı reklamlarda genellikle yazım olmasa da noktalama hatalarına rastlarız. Bunun başlıca nedeni, dikkatsizliğin gözden de –bir diğer dikkatsizlikle- kaçmasındandır. Birden fazla gözle ele alınan reklam metinleri, grafik tasarımcının masasından çıktıktan sonraki son kontrollerde dahi kimi zaman noktalama yanlışlarıyla sunuma alınabilir. Bunun önüne geçmenin tek yolu ise daha fazla dikkat.

Mesajınızın amacı net olsun

Konuyu en baştan verin. Reklamda gizlilik ve alt anlamlarla sunum –eğer devasa ticari kurumlar söz konusu değilse- olmaz. Hele ki bir firmanın ilk reklam metinlerinde maksimum düzeyde net bir üslup tercih edilmeli, bu sayede algıyı zorlamanın önüne geçilmelidir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here