Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, ABD merkezli Google’a para cezası kesti. Bu cezanın sebebiyse Google’a ait olan video platformu YouTube’un Premium abonelikleri ile ilgili.
Reklam Kurulu, Google’a YouTube Premium hizmeti kapsamında yürüttüğü reklam ve ticari uygulamalar nedeniyle 863 bin 580 TL idari para cezası ve anılan reklamları durdurma cezası verdi.
Reklam Kurulu, YouTube’a Neden Para Cezası Kesti?
YouTube, ücretsiz Premium abonelik kampanyasında kullanıcıları 1 ay ücretsiz deneme vaadiyle onları Premium’un avantajlarından yararlanmaya davet ediyor ancak bu hizmetten yararlanmak için mutlaka kredi ya da banka kartı bilgisi girilmesi gerekiyor. Ücretsiz deneme isteyen birçok kişi aslında farkında olmadan abonelik başlatmış oluyor.
Buna ek olarak, kullanıcılara sunulan abonelik planlarından biri olan “Bireysel”, otomatik olarak seçili geliyor. Mobil uygulamada ise 2 ay ücretsiz deneme teklifinden çıkmak isteyen kullanıcıların önünde kabul etmeme gibi bir seçenek yok, bunun yerine sağ üst köşedeki küçük “X” işaretine basmak gerekiyor.
Kurul, bu uygulamanın kullanıcıları yönlendirdiğini ve seçim hakkını sınırladığına karar verdi.
Kurula göre “0₺ ödeyerek dene” ifadesinin tüketicide hiçbir şekilde ödeme yapmadan YouTube Premium’u deneyebileceği düşüncesinin oluşmasına yol açıyor fakat bununla birlikte aslında otomatik abonelik de başlatılıyor. Başka bir deyişle, kullanıcılar, YouTube Premium’u denemeye başladığını zannederken aslında ücretli abonelik sürecini başlatıyor.
Bu ücretli abonelik hizmetinin başlatılması, abonelik iptal edilmezse ilk ay denemenin ardından otomatik olarak ücretli aboneliğe geçiş yapılacağı anlamına geliyor.
Reklam Kurulu, bu uygulamaların yanıltıcı olduğunu belirledi ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti. hakkında, 6502 sayılı Kanun’un 63 üncü ve 77/12 nci maddeleri uyarınca 863 bin 580 TL idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları uygulanmasına karar verdi.








Yorum Yap