QNB Finansbank’ın dijital dönüşüm ve dijitalleşmedeki öncü rolü bilinen bir gerçek. Dijital dönüşümde QNB Finansbank’ın hikayesini ve hedeflerini anlatabilir misiniz?
Okay Yıldırım: QNB Finansbank olarak firmalardaki dijital dönüşüm ihtiyacı ve dijitalleşmenin zamanla firmalar için de bir gereklilik haline geleceği pandemi döneminin çok daha öncesinde fark ettiğimiz ve üzerine odaklandığımız önemli bir konuydu. Çünkü bireysel tarafta hızla gelişen ve artık hayatımızın bir parçası haline gelen dijitalleşme, firmaların dünyasına baktığımızda henüz istenilen noktada değildi. Yaptığımız araştırmalar da bize KOBİ’lerin aslında dijitalleşmek istediklerini ancak nereden başlanacağı konusunda desteğe ihtiyaçları olduğunu çok net gösteriyordu. Tüm bu farkındalıkların, araştırmaların ve ihtiyaçları doğru analiz etmenin bir ürünü olan Dijital Köprü Platformu tam da bu noktada sektörde bir ilk olarak yerini aldı ve 2019’dan bu yana her ölçekteki firmanın dijital dönüşümünde yanlarında olan, dijitalleşme süreçlerini kolaylaştıran Türkiye’nin en büyük KOBİ platformu haline geldi.
Dijital Köprü ile faaliyetimize ilk olarak e-Fatura, e-İrsaliye ve diğer e-belge ürünlerini kapsayan e-Dönüşüm çözümleriyle başladık. Ardından dijital dönüşüm sürecinde olan firmaların diğer yönetimsel ve finansal ihtiyaçlarını gözlemleyerek onların ihtiyacına uygun çözümleri bünyemize kattık. Sunduğumuz çözümleri ilk günden bu yana dijital dünyadaki ihtiyaçlara cevap veren, maliyetleri azaltmaya yönelik, yenilikçi bir vizyona sahip, alanında başarılı olan ya da henüz yeni kurulan ve başarılı olacağına güvendiğimiz fintech/start-uplardan seçtik. Dijital dönüşümü iyi anlamak, kavramak ve doğasına uygun hareket ederek Dijital Köprü Platformu’nu büyütmek 2019’dan beri sektördeki öncü ve lider konumumuzun temelini oluşturdu.
Dijital Köprü, sadece Türkiye’de değil dünyada da “Platform Bankacılığı”nın yeni yeni konuşulmaya başladığı dönemde hayata geçen, o dönem örneği olmadığı gibi günümüzde de hala benzeri olmayan başarılı bir girişim. Yıllar içinde gerek gözlem ve araştırmalarımız gerekse de müşteri talepleri ve global gelişmeler doğrultusunda evrimleşen Dijital Köprü, bugün geldiğimiz noktada QNB Finansbank’ın tüzel dijital kanallarının tek adresi haline geldi. Firmalara sunduğumuz dijital bankacılık ve “Beyond Banking” olarak nitelendirilen diğer tüm ihtiyaçlarına özel dijital çözümleri QNB Finansbank Dijital Köprü’de birleştirdik. e-Dönüşüm, e-Ticaret, Yönetimsel ve Finansal kategorilerde 17 farklı dijital çözüm ve dijital bankacılık hizmetlerimizle 300 bine yakın firmaya ulaşıyoruz. Dijitalleşmeyi odağı haline alan QNB Finansbank olarak her geçen gün firmalara sunduğumuz çözüm alanlarını genişletmeye devam ediyor ve ulaştığımız firma sayısını da artırmayı hedefliyoruz.
Dijital Köprü sektörün ve firmaların hayatına girdiğinden bu yana hangi ilklere ve başarılara imza attı?
Okay Yıldırım: Dijital Köprü, Platform Bankacılığı kavramının Türkiye’deki ilk örneği. Dünyada da sayılı örnekler arasındayız ve ülkemizdeki öncü konumumuz sebebiyle kurulduğumuz günden bu yana prestijli birçok uluslararası ödüle layık görülüyoruz. Yılın başında Global Finance tarafından En İyi KOBİ Bankası olarak seçilen QNB Finansbank, yakın zamanda yine Dijital Köprü ile Batı Avrupa’nın ve Türkiye’nin En İyi Dijital KOBİ Bankası seçildi. Müşteri deneyimi, yenilikçi dijital bankacılık çözümleri ve KOBİ hizmetleri alanlarında hem Türkiye’de hem dünyada Dijital Köprü Platformu başarılı bir örnek olarak gösteriliyor.
Diğer taraftan platform içinde sunduğumuz dijital bankacılık çözümlerimizle de fark yaratıyoruz. Sektörde bir ilk olan, şubeye gitmeden dijital ortamda teminat mektubu vermemizin yanı sıra QNB Finansbank olarak e-Defter’i firmaların kredi süreçlerinde ve finansal analizlerinde kullanan ilk bankayız. Firmalarımız, yükledikleri e-Defterler üzerinden finansal durumlarını bankamıza özel oluşturulan bir rapor formatı ile görüntüleyebiliyor ve sektör karşılaştırması yapabiliyor. Buna ek olarak yılın ikinci yarısında Dijital Köprü’ye dahil olacak Danışmanlık çözümümüz sayesinde firmalarımız oluşturdukları finansal raporlarını uzman danışmanlarla birlikte yorumlayarak durumlarına özel aksiyon alabilecekler. Ayrıca dileyen müşterilerimizin e-Defter verilerini bankamızla paylaşması durumunda krediye daha avantajlı ve hızlı ulaşma imkanı da olacak. Tüzel kredi süreçlerine baktığımızda bahsettiğim bu uçtan uca deneyimin Türkiye’de bu alanda atılan en büyük dijitalleşme adımı olduğunu söylemek isterim.
Bugün Dijital Köprü geldiği noktada üçüncü versiyonu ile karşımızda. Bu ay itibariyle platformun web tabanında hayata geçireceğimiz yeniliklerimiz ve müşteri ihtiyaçlarına göre şekillenen yeni tasarımımızla dördüncü versiyona geçiş yapacağız. Bir sonraki yeniliğimiz de 2024 yılı başında mobil dünyasında gerçekleşecek ve “Türkiye’nin ilk tüzel ve finansal Super App’i” olarak Dijital Köprü deneyimini kusursuzlaştırmaya devam edeceğiz.
Dijitalleşme ile dönüşüm geçiren bankacılık dünyasında müşterileriniz Dijital Köprü’de nasıl bir deneyim yaşıyor? Dijital Köprü ile firmalara mevcutta hangi alanlarda hizmet sunuyorsunuz? Yeni senede hangi çözümleri firmalar ile buluşturmayı planlıyorsunuz?
Okay Yıldırım: Müşterilerimiz için aldığı hizmete ek olarak yaşadıkları deneyim de çok önemli bir konumda. Özellikle Açık Bankacılık modelinin de hayatımıza girmesiyle artık müşterilerimiz birçok kanaldan bankacılık ürün ve hizmetlerine ulaşabiliyor. Bu da esasen hizmet aldıkları platformu kendilerinin deneyimleyip seçmesine imkan sağlıyor. Dolayısıyla ne kadar mevcut istek ve ihtiyaçlarına yanıt bulabildikleri bir deneyim yaşarlarsa, tercih edilme şansınız o kadar fazla oluyor. Müşteri tercihlerinde deneyimin önemi günden güne artarken Dijital Köprü Platformu da çözüm ve sistemlerini bu doğrultuda geliştiriyor.
Dijital Köprü Platformu içerisinde firmaların bankacılık ve diğer yönetimsel ihtiyaçlarına özel birçok ayrı hizmet sunuyoruz. Örneğin bankacılık hizmetlerimiz kapsamında firmalarımız, bir Açık Bankacılık uygulaması olan ve diğer banka hesaplarını gözlemleyip para transferi gerçekleştirebildikleri “Tüm Bankalar” uygulamasını Dijital Köprü Platformu içerisinden kullanıyor. QNB Finansbank Ajandam özelliği sayesinde ödemelerini takip ediyor ve işlemlerini planlayabiliyor.
Bankacılık dışında kalan ve yönetimsel anlamda hizmete ihtiyaç duyan firmalarımız ise 17 farklı dijital çözümümüz sayesinde tüm işlerini tek platform üzerinden güvenli bir şekilde yapabiliyor. Özellikle birbiriyle uyumlu çalışan dijital çözümlerimiz, müşterilerimize operasyonel anlamda zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. e-Ticaret yapan bir firma Dijital Köprü ile; online pazaryerlerinde mağazalarını çok daha kolay takip ediyor, sosyal mecralarda reklam vererek ürünlerini tanıtabiliyor, satış yaptığında otomatik olarak elektronik belgesini oluşturup belgesini aynı zamanda muhasebeleştiriyor ve yurt dışı pazarına da satış yapıyorsa ürünlerini kolaylıkla yurt dışına gönderebiliyor. Firmamız bahsettiğim tüm bu işlemlerini sadece Dijital Köprü’nün sunduğu çözümler ile tek bir ekrandan yönetebiliyor. Bununla da kalmıyor platform üzerinden İnsan Kaynakları, Chatbot gibi diğer alanlarda da çözümlerimize ulaşabiliyor ve faydalanabiliyor.
Platformumuza yakın zamanda dahil ettiğimiz çalışan yan hakları kapsamındaki yemek kartı hizmeti, mali müşavirlerimiz için muhasebe sistemi ve ödeme sistemi çözümlerimize ek olarak dünya çapında bilinen global markalarla da çalışarak sunduğumuz hizmet yelpazesini genişletmeyi planlıyoruz. Ayrıca sürdürülebilirlik ile ilgili çözümleri de yakın zaman içinde Dijital Köprü’ye dahil etmek için çalışıyoruz.
Henüz Dijital Köprü ile tanışmamış firmalara ne tavsiye edersiniz?
Okay Yıldırım: Dijitalleşme deneyim ve bilgi gerektiren maliyeti yüksek bir dönüşüm yolculuğu. Bu sebeple firmaların da dijitalleşme süreçlerinde kendilerine yardımcı olacak, güvenilir ve uzman bir partnerle çalışmaları kritik hale geliyor.
Dijital Köprü, sektörü ve iş hacmi büyüklüğü fark etmeksizin işini dijital bir platformda daha hızlı ve verimli devam ettirmek isteyen firmalar için önemli bir yol arkadaşı. Bu süreçte ihtiyaç duydukları alan finansal da olsa yönetimsel de olsa Dijital Köprü’de firmalar, aradığı çözümü kolaylıkla bulabiliyor. Üstelik Dijital Köprü ile bu çözümleri ücretsiz veya piyasaya göre çok avantajlı fiyatlarla kullanabiliyorlar. Ayrıca ihtiyaç büyüklükleri ve sektörlerine göre de kendilerine en uygun çözüm paketini seçebiliyorlar.
Diğer taraftan Dijital Köprü Çözüm Merkezi ve saha ekiplerimiz ile müşterilerimizin sorularına uzaktan veya gerektiğinde fiziki ziyaretlerle hızlıca çözüm sağlayabiliyoruz ve “fijital” bir deneyim sunuyoruz. Dijitalleşme yolunda firmalarımızın zaman zaman fiziki desteğe de ihtiyaç duyduklarını biliyoruz ve bu sebeple tüm kanallarımızla uzak yakın fark etmeden müşterilerimize hizmet sunuyoruz. Dijital Köprü Akademi’de yayınlanan blog yazılarımız ile de müşterilerimize yasal düzenlemeler ve iş yönetimi konusunda sanal bir bilgi havuzu yaratıyoruz.
Dolayısıyla işini dijitalleştirirken hem güvenilir ve uzman bir partnerle çalışmak hem de maliyet avantajı yaratmak isteyen firmalar Dijital Köprü’yü tercih ediyor. Önümüzdeki dönemde de platformumuza ekleyeceğimiz yeni hizmet ve çözümler ile firmalarımıza her anlamda avantajlı bir dijitalleşme süreci yaşatmaya, QNB Finansbank olarak firmaların tercih ettiği ilk banka olmaya devam edeceğiz.
DİJİTAL KÖPRÜ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Okay Yıldırım: Sürdürülebilirlik, sektör ve büyüklük fark etmeksizin tüm firmaların günden güne daha hassasiyet gösterdiği ve önem verdiği konular arasında yer almaya başladı. Özellikle de Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında, en başta ihracat faaliyetinde bulunan firmalar olmak üzere ticaretle ilgilenen tüm sektörlerin buradaki gerekliliklere uyumlanmaları zorunlu hale gelecek. Dijital Köprü olarak bu alanda da firmalara destek olacağız ve bu ay platformumuza karbon ayak izlerini hesaplayabilecekleri, sürdürülebilirlik skorlarını ve ticaret faaliyetleri için gerekli raporları elde edebilecekleri bir çözüm daha ekleyeceğiz.
Diğer taraftan Dijital Köprü tamamıyla dijital bir platform olarak tasarlanıp hayata geçirildiğinden aslında temelinde sürdürülebilirlik bulunuyor. Platform içerisinde her zaman müşterilerimize sunduğumuz çözüm ve hizmetler ile sürdürülebilirlik için her zaman pozitif bir etki yaratıyoruz. Dijital bir platform olmamız sebebiyle pozitif katkı sağladığımız ilk nokta hem bankacılık hem de diğer çözümlerimizde kağıt israfını önlemek ve tüketimini minimuma indirmek oluyor. Örneğin firmalarımızın e-Defter verilerinin elektronik ortamda iletilmesini sağlayarak kağıt tüketimini ve karbon ayak izini azaltıyoruz. Firmalarımız verdiği onay ile e-Defter verilerini bankamıza dijital olarak aktarabiliyor ve böylece kağıt kullanımına gerek kalmadan kredi erişimi dahil olmak üzere süreçlerini dijital ortamda ilerletebiliyor. Diğer taraftan e-Dönüşüm çözümlerimizi 2025’e kadar ücretsiz sunarak şirketlerin e-Fatura’ya geçmesine destek oluyoruz. e-Fatura kullanımını ücretsiz paketlerimiz ile teşvik ederek 1 yılda milyonlarca sayfa kağıdın israf olmasını önlüyoruz.
Ayrıca QNB Finansbank olarak uzun süredir ticari işletmelerin dijital yollarla bankamız müşterisi olmasını sağlıyoruz. Firmalar bugün tek bir SMS’le de bankamız müşterisi olabiliyor ve kendilerine özel sunulan avantajlardan faydalanabiliyorlar. Dijital kanallarla müşteri edinimi sürecinde yaşanan deneyimin firmaların bankasını seçme kararında önemli bir rol oynayacağını düşünüyoruz ve bizler de buradaki deneyimi kusursuzlaştırmak adına süreçlerimizi her geçen gün iyileştiriyoruz. Dijital akışların tüzel müşteri edinimi noktasında kullanılmasını sağlayarak fiziki süreçleri minimuma indiriyor ve belge, kağıt gibi materyal kullanımını azaltarak sürdürülebilirliğe katkı sağlıyoruz. Bu yaklaşımla birlikte internet ve mobil kanallarımızdaki tüm dijital sayfalarımızın karbon nötr konumda olduklarını da belirtmek isterim.
Yorum Yap