Alışveriş yaptıktan, yemek yedikten ve diğer ürün ve hizmetlerle ilgili ödeme yaparken kredi kartı kullanıyorsanız muhtemelen işlemin provizyonda olduğuna dair ibare ile çoktan karşılaşmışsınızdır. Peki, bu tam olarak ne anlama geliyor ve provizyondaki işlem ne zaman düşer?
Bu yazıda provizyondaki işlemler ile ilgili kafanıza takılabilecek tüm soru işaretlerini gidereceğiz.
İşlem Provizyonda Ne Demek?
İşlem provizyonda ibaresi, kredi kartı ile gerçekleştirilen ödeme işleminin henüz tamamlanmadığını ve onay aşamasında olduğu anlamına gelir. İşlemin eğer provizyonda olduğunu görüyorsanız aldığınız ürün ya da hizmet karşılığında yaptığınız ödeme tutarı henüz hesabınızdan çekilmemiştir.
Ödeme işlemi tamamlanmadan önce işlem bir süre bekletilir. Buradaki amaç kart sahibini güvende tutmaktır. Kart sahibinin bilgisi olmadan işlem gerçekleştirilerek paranın kullanılmasını engellenir.
Provizyondaki işlem tutarı, bu süre sona erene kadar yine kartın kullanılabilir limitinden düşer. Kart sahibi yine ödeme yapmış gibi olur ve o tutarı kullanamaz.
Provizyon sürecinin sonunda işlem onaylanırsa tutar hesabınızdan çekilecektir. İşlemin onaylanmaması durumunda kullanılabilir limitten düşülen miktarı yeniden kullanabilmeye başlamanız sağlanacaktır.
Provizyondaki İşlem Ne Zaman Düşer?
Provizyondaki işlem, işlemin başlamasından itibaren bir ya da iki gün içinde düşer. Bununla birlikte, bankadan bankaya ve işlem tutarına göre işlemin düşmesi için geçen süre daha kısa da olabilir, uzun da olabilir.
Aynı bankaya ait olduğunda işlem çok daha kısa süre içinde tamamlanırken farklı bankalar söz konusu olduğunda daha geç onay alması muhtemeldir. İşlemin tamamlanmasının eğer gereğinden fazla sürdüğünü düşünüyorsanız bankanızla iletişime geçebilirsiniz.
Provizyondaki İşlem Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Provizyondaki işlem eğer tarafınızca gerçekleştirilmemişse bu durumda işlemin iptal edilmesi için bankanızla iletişime geçebilirsiniz.
Kartınız çalınmış olabilir, işlem yanlışlıkla gerçekleştirilmiş olabilir, işlemi gerçekleştirmek için izniniz alınmamış olabilir. Bu durumlarda yapmanız gereken bankanızla görüşmek ve durumu bildirmektir. Gerekçenizle ilgili sorun yoksa provizyondaki işlem iptal edilecek ve kullanılabilir limitten düşme işlemi de geri alınacaktır.
Provizyon sürecinde meydana gelen diğer tüm sorunlar karşısında yine bankanızın müşteri hizmetlerini arayabilir veya size en yakın şubeye gidebilirsiniz. Bankanızla iletişim kurduktan sonra size provizyon süreci hakkında gerekli bilgileri sağlayacak ve sorunu çözmenize yardımcı olacaktır.
Yorum Yap