Amazon’un geleneksel Prime Day kampanyası bu yıl alışveriş rekorları kırarak başladı. Adobe Analytics’in verilerine göre, etkinliğin ilk günü olan Salı günü ABD’deki çevrim içi satışlar %9,9 artarak 7,9 milyar dolara ulaştı. Bu rakam, 2025’in şu ana kadarki en büyük e-ticaret gününü temsil ediyor.
Prime Day, Çevrim İçi Alışverişi Harekete Geçirdi
Amazon’un dört gün sürecek indirim kampanyası kapsamında başlattığı Prime Day, yalnızca şirketi değil, rakiplerini de harekete geçirdi. Walmart aynı gün altı günlük kampanyasını başlatırken, Target ve Best Buy da benzer şekilde indirim haftalarına giriş yaptı. Özellikle ev ve açık hava ürünleri büyük ilgi görürken, kozmetik ve temizlik ürünlerinde talebin ilerleyen günlerde artması bekleniyor.

Xnurta CEO’su Kashif Zafar, alışveriş davranışlarının geçen yıla kıyasla daha dengeli bir şekilde dağıldığını belirtti. Bu yıl etkinliğin iki yerine dört gün sürmesi, tüketicilerin alışverişi zamana yaymasına olanak sağladı. Adobe ise tüm perakendecilerde toplam çevrim içi satışların 96 saatlik süreçte 23,8 milyar doları bulacağını tahmin ediyor. Bu seviye, iki Kara Cuma’ya denk düşen bir satış hacmine karşılık geliyor.
Geçen yılın 48 saatlik Prime Day döneminde 14,2 milyar dolarlık çevrim içi harcama yapılmıştı. Ancak bu yılki kampanya, hem süre hem de zamanlama açısından daha farklı bir döneme denk geliyor. ABD’de tüketici güveni Haziran ayında düşüş yaşarken, Trump yönetiminin gümrük vergileriyle ilgili belirsiz politikaları hem tüketicileri hem de perakendecileri etkiliyor. Amazon CEO’su Andy Jassy fiyatlarda ciddi bir artış gözlemlemediklerini belirtse de, bazı satıcılar Çin’den ithal edilen ürünlerde fiyat artışına gitmek zorunda kaldıklarını dile getirdi.








Yorum Yap