Play Store reklamları çok daha can sıkıcı bir hâle geliyor. Android uygulamalarını indirmek için Google’ın uygulama mağazasını kullananlar artık arama yaparken bile reklam görmeye başlıyor.
Teknoloji devi, uygulama mağazasında arama aracılığı ile sınırlı süreli etkinlikleri ve sponsorlu uygulama ve oyunları öne çıkarmayı hedefliyor. Arama kısmında önceden sadece son aramalara yer verilirken yeni yapılan değişiklikle beraber yapılan aramaların yanı sıra birkaç tanıtım da görüntülenmeye başlanıyor.
Play Store Reklamları Artıyor
9to5Google tarafından aktarılan bilgilere göre Google, belirli günler için geçerli olan oyun veya uygulama içi etkinlikleri tanıtmak için sınırlı süreliğine belirli oyun ya da uygulamalara arama kısmında yer veriyor. Söz konusu uygulama ve oyunların sayısının arama kısmında üçü geçmeyeceği bildirildi.
Sınırlı süre için geçerli etkinlikler, belirli gün ya da günler için geçerli tutulan oyun içi etkinlikleri ifade ediyor. Örneğin Call of Duty Mobile’da bir etkinlik olduğunda eğer sponsorluk sayesinde Play Store’da öne çıkmak istenirse oyun arama kısmında yer alan arama geçmişiyle birlikte görülebilecek.
Arama kısmında oyunların adı, simgesi ve indirme sayısı yer alacak. Google, arama kısmında sponsorlu önerileri de gösterecek. Kullanıcı arama kısmına bir şeyler yazmaya başladığında söz konusu tanıtımlar da ortadan kalkacak.
Bu değişikliğin muhtemelen en kötü yanı, arama geçmişinin geri planda kalmasına neden olacak olması. Şirketin önceliği daha açık bir şekilde gösterilirken asıl önemli olan arama geçmişi bu şekilde gölgede kalacak.
Yorum Yap