Cass Business School’un yeni araştırması, cep telefonlarındaki pil simgelerinin insanların zaman ve mekanı nasıl gördüklerini ve pil koruma uygulamalarının kullanıcı kimliklerini nasıl tanımladığını ortaya koyuyor.
Londra’daki çalışanlar üzerinde yapılan araştırma, katılımcıların günlük seyahatlerini mobil teknoloji için şarj noktaları arasındaki süre ve mesafe açısından gördüklerini ortaya koydu.
Mesafeler adeta pil ile ölçülüyor
Çalışmanın baş yazarı Dr. Thomas Robinson, “ Artık insanlar hedeflerinin 10 km uzaklıkta ya da metroya 10 durak uzaklıkta olduğunu söylemiyor. Pillerinin %50’si oranında uzakta olduğunu düşünüyorlar ” dedi.
Sözlerinin devamında, “Görüşmeler sırasında katılımcılar; tam dolu bir pilin kendilerini nasıl pozitif hissettirdiklerini ve herhangi bir yere gidebileceklerini veya bir şey yapabileceklerini söylediler. Yarıdan daha az pil olursa bunun derin bir endişe ve rahatsızlık duygusu uyandırdığını ifade ettiler” dedi.
Cep telefonları artık sadece iletişim araçlarından çok daha fazlası olduğundan -haritalar, dijital cüzdanlar, eğlence sistemleri, günlükler, bankacılık, adım ve atım sayaçları vb.- pil simgeleri büyük bir öneme sahip.