Ana sayfa Yazılım Photoshop”ta büyüteç etkisi

Photoshop”ta büyüteç etkisi

0

Temasını dergimizin mevcut kapak tasarımından büyük oranda faydalanarak birkaç küçük değişiklik ile yeni bir kapak tasarlayıp, bir büyütecin görsel etkisinin yarattığı farklılığı kullanıyor.
 

çalışmamın temasını yüzüncü sayı oluşturduğu için dergimizin mevcut kapak tasarımından büyük oranda faydalanarak birkaç küçük değişiklik ile yeni bir kapak tasarlayıp, bir büyütecin görsel etkisinin yarattığı farklılığı kullanacağım. Tek bir görselden yola çıkarak gerçekleştireceğim çalışmamı doksan dokuzuncu sayımızın kapak tasarımı üzerine kurarak ilerleyeceğim (F1).
 
photoshop
Fotoğraf: 1
 
İlk olarak Photoshop ara yüzünde açtığım görselimin ham halini ilerleyen aşamalarda korumak için “layer” menüsünden “duplicate layer” seçeneği ile iki adet kopyasını aldım. Layer penceresinden ilkine çift tıklayarak adını “zemin”, ikincisini ise “dergi” yaptım. Bu sayede çalışmamın ham halini korurken birini fon olarak kullanacağım, diğerinde ise asıl değişikliklerini yapacağım iki ayrı katman elde etmiş oldum. Dergi katmanını “edit” menüsünden “transform/rotate” ile saat yönünde çeyrek tur kadar döndürerek kadrajın sol kenarından taşırarak yerleştirdim (F2).
 
photoshopta büyüteç etkisi
Fotoğraf: 2
 
Fotoğraf: 3
Şu haliyle zemin katmanına yüzey farkı bulunmadığından yapışık duran dergi katmanını fondan koparmak için ilk olarak zemin katmanını “image/adjustments/levels” menüsünden beyazlarını 10 birim kadar koyulttum. İkinci olarak ise kadrajın sol üstünden ışık geldiğini farz ederek dergi katmanının gölgesini yaptım. Gölge için önce “layer” penceresinden “create new layer” ikonu ile boş bir katman açtım, ardından “layer” penceresindeki dergi katmanının ikonuna “ctrl” tuşuna basılıyken tıklayarak seçili bir alan oluşturdum. Bu alanı herhangi bir seçim aracıyla ışığın açısına göre taşıdım. “Select” menüsünden “modify/feather/20 birim” ile kenar keskinliğini yumuşattığım katmanımı “brush tool” ile siyaha boyadım (F3). Adını “dergi gölge” olarak değiştirdiğim katmanımın seçili alanını “select” menüsünden “deselect” (Ctrl+D) ile kaldırdım.

 

Yaptığım uygulamayla derinlik hissi kattığım çalışmama dergi katmanımın görselini değiştirerek devam ediyorum. İlk olarak boş bir katman açıp, “rectangular marquee tool” ile kare bir seçili alan oluşturup, dergi ile aynı kenar keskinliğine sahip olması için “feather” vermeden “paint bucket tool” ile tek seferde kırmızıya boyadım. Ardından “brush tool” ile yumuşak bir geçiş vermesi için “%20 hardness” ile “shift” tuşuna basılı kullanarak tam ortadan geçen düz bir çizgi elde ettim. Oluşturduğum fonun üzerine yine boş bir katman açıp “%70 hardness brush tool”u “shift” tuşuna basılı kullanarak farklı açılarda kısa düz çizgiler ile bir zikzak oluşturdum (F4).
 

Fotoğraf: 4
 
Fotoğraf: 5
Görselimi hareket hissiyle zenginleştirmek için “fitler” menüsünden “stylize/wind” seçeneğinden faydalandım. Ancak hareket hissini doğru kullanabilmek için ilk olarak zigzag katmanımı “edit” menüsünden “transform/rotate 90 CW” ile dik konuma getirdim. “Filter” menüsünden sırasıyla “stylize/wind” efektini önce sağdan bir kez verdikten sonra bir kez de soldan verdim. Bu sayede çift yönlü hareket kazandırdığım katmanımı eski konumuna “edit/transform/rotate 90 CCW” ile geri getirdim. Zigzag ve zigzag zemin katmanlarını “transform/rotate” ile uygun açıya getirerek dergi katmanımın üzerine yerleştirdim. Kapak tasarımının daimi öğelerini görünür kılmak için dergi katmanımın üzerindeki yazıları “magic wand tool” ile seçip kenar keskinliğini korumak için “feather” vermeden seçip, zigzag zemin katmanından sildim (F5). Katman sayımın artması sebebiyle karışıklığa sebep olmamaları için zemin katmanım hariç tüm katmanları “layer” menüsünden “Group Layers” seçeneğinden oluşturduğum klasörlerde topladım. Bu işlemi çalışmamın devamında tasarladığım “büyüteç”, “yazı” gibi öğelerde de her defasında uygulayarak ilerledim.

 

Kapakta yaptığım değişikliklere derginin sayı ve tarih ibarelerini taban rengi olan beyaza boyayarak devam ettim. Silinenlerin yerine yenilerine “Horizantal Type tool” ile yazdım. Yazma işleminde harflerin kenar keskinliklerini menü çubuğundan “sharp” seçeneği ile sağlarken doğru büyüklük için tarihte 11 punto, sayıda ise 24 puntoyu tercih ettim. Otomatikman birer ayrı katman olarak oluşan yazı satırlarını “edit/transform/rotate” ile uygun açıda yerlerine yerleştirip “yazı” grubunda topladım (F6).
 

Fotoğraf: 6
 
Fotoğraf: 7
çalışmamın ilgi merkezi olan büyüteci oluşturmaya ilk olarak vereceği etkiden başladım. Bunun için “elliptical marquee tool” ile bir seçili alan oluşturdum. Oluşturduğum alanın tam daire formunda olması için “fixed ratio” 1/1 seçeneğini tercih ettim. Kenar keskinliğini 1 “feather” ile yumuşatıp dergi katmanından “create new layer” ile yeni bir katman oluşturdum. Bu katmana ardından da tarih ve yazı katmanlarına merceğin bombe etkisini oluşturmak için sırasıyla “fitler” menüsünden “distort- spherize” filtresini verdim (F7). Filtrenin etkisiyle keskinlikte bir miktar bozulma olduğundan sayı katmanın keskinliğini “filter” menüsünden “unsharp mask” ile arttırdım.

 

Şu haliyle mercek etkisini vermiş olsam da, uygulama henüz gerçeklik hissini vermekten uzak. Bunun nedeni bir büyütecin şeffaf dahi olsa ışık ve renkte sebep olduğu değişimin şu an görülmemesidir. Bu etkiyi görünür kılmak ve ayrı bir katman olarak muhafaza etmek için “layer” menüsünden “layer style/inner shadow”u kullandım. Merkezin aydınlık kalmasını gözeterek siyahın tonlarındaki geçişten faydalanmak için “inner shadow”u “multiply” modunda, opacity 70, distance 20, choke 0, size 90 tercih ettim. Işığın geliş yönünü gözeterek “angle”ı eksi 100″e taşıdım (F8). Gerçeklik hissini arttırmak için ışığın cam yüzeyde yaratacağı parlamayı oluşturmak için bir boş katman açıp opasitesi %70 olan yumuşak bir fırça ile beyaz bir leke oluşturdum.
 

Fotoğraf: 8
 
Fotoğraf: 9
Büyütecin görsel etkisini taşıyacak olan gövdenin dış halkalarını oluşturmak için boş bir katman açıp “elliptical marquee tool” ile mercekten daha büyük bir seçili alan oluşturdum. Bunun içini çıkarmak için mercek katmanının ikonuna “alt” tuşuna basılıyken tıklayıp, 1 “feather” verdikten sonra “linear gradient tool” ile koyu grilerden beyaza degrade bir geçiş oluşturdum. Bu sayede metali andıran parlak bir yüzey elde ettim. Aynı işlem sırasıyla iki katman daha oluşturup bunlardan birini “edit/transform”dan “scale” ve “rotate” ile büyültüp hakanın dışına, diğerini ise ufaltıp hakanın iç çeperine yerleştirerek boyut hissi kattım. Mercekte yaptığım parlamanın aynısından yapıp orta halkanın üstüne yerleştirdim (F9).

 

Büyütecin sap kısmını yine ayrı bir katmanda “rectangular marquee tool” ile oluşturduğum seçili alanın içini “reflected gradient tool” ile degrade ton atarak oluşturup, “edit/transform/rotate” ile doğru açıda halkaların altına konumlandırdım. Halka ve sapın bağlantı noktasını gizlemek için “rectangular marquee tool” ile oluşturduğum seçili alanı düz siyaha boyayıp “edit/transform/warp” ile ovalleştirdim. Bu katmanı “move tool” ile halka katmanının altına sap katmanın üstüne yerleştirdim.
 

Fotoğraf: 10
 
Fotoğraf: 11
Görselliğin büyük ölçüde tamamlandığı çalışmamda son öğe olarak tasarladığım büyütecin gölgesini oluşturmak. Bunun için sap ve halka katmanlarının ikonlarına “shift” tuşuna basılıyken oluşturduğum seçili alanı bir seçim aracıyla ışığın geliş açısına göre taşıdım. 10 “feather” vererek kenarlarını büyük oranda yumuşattığım alanın içini yeni bir katmanda siyaha boyadım (F10). Geniş bir gölge oluşturmak için bu katmanın dört tane daha kopyasını aldım ve birbirlerinin alt sınırlarına dizdim.

Farklı yapısal öğelerin bir arada bulunduğu çalışmamın katman gruplarını düzenleyip, aktif olmayanların görselliğini gizledikten sonra bitmiş halini ileriki çalışmalarımda faydalanmak ya da düzeltmek adına PSD formatında kaydederek çalışmamı bitirdim (F11).

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here