Ana sayfa Yazılım Photoshop CS5’le yaratıcı kompozisyonlar

Photoshop CS5’le yaratıcı kompozisyonlar

0
Altını çizmeye çalıştığımız püf noktaların günlük hayatta ve iş hayatınızda size kolaylık sağlaması, yapacağınız tekrarlara bağlı. üç aydır uyguladığımız çalışmalara benzer ne kadar çok örnek yaratmaya gayret ederseniz, programı kullanma yeteneğiniz o kadar gelişecektir. Bu işten keyif almak da ancak bunu sağlayarak mümkün olur. Bu ay da, yapacağımız çalışma, yine geçen ay olduğu gibi farklı görsellerden oluşturacağımız gerçek üstü bir kompozisyon olacak. Bu sefer geçen ay gördüğümüz basit kısımları tekrarlamadan geçerken dikkat edilmesi gereken noktaları yeniden tekrar etmiş olacağız. Mesela geçen ay üzerinde detaylıca durduğumuz dekupe işlemini bu sefer atlıyor ve fotoğrafları birleştirme kısmıyla işe koyuluyoruz.
 
 
Resim 1
 
   
Resim 2
 
1- Fotoğrafları birleştirmek

Bu çalışmamızda üç görsel bulunuyor. Bunlardan biri önceden dekupe edilip ayıklanmış erkek modelimiz, ikincisi masa üstündeki kitap yığınları ve üçüncüsü bakır kabımız. Erkek mankeni doğru yere oturtup bakır kabı da mankenin elindeki kupayla yer değiştireceğiz. Modelin oturabileceği en doğru yer kitapların tam üst orta bölümü gibi gözüküyor. Free Transform ile biraz açı ve boyut ayarı yapmak da daha iyi bir görüntü elde etmemizi sağlayacaktır (bkz. Resim 1-4).
 

 
Resim 3
   
Resim 4

 

Daha sonra yapmamız gereken, bakır kabı asıl kap ile yer değiştirmek. Bunun için bakır kabı orijinalinin bulunduğu yerin tam üstüne getiriyor ve maskeliyoruz. “Option” yani “alt” tuşuna basılı tutarak katmana tıkladığımızda maskeyi kısa yoldan yaratmamız olası. Maskeyi yarattıktan sonra maske seçiliyken uygun bir fırça aracılığıyla mankenimizin elindeki kupanın üzerinden geçmeye başlıyoruz (bkz. Resim 5-7).
 
 
Resim 5
   
Resim 6
Burada sınır noktalarına dikkat etmek gerekmekte. Olası bir hatanızda “X” tuşuna basarak renk panelini ters çevirebilir ve fırçanızı, hatanızı düzeltmek için kullanabilirsiniz. Bir sonraki adımda maskelenmiş bakır kabın bulunduğu katmanda maske ve görsel arasındaki zinciri kırıyoruz. Daha sonra sol tarafta kalan görsel kısmına tıklıyor ve Tools”dan Move Tool”u seçiyoruz. Bu seçimi de gerçekleştirdikten sonra yavaş yavaş görseli sağa sola, yukarı aşağı oynatarak doğru açıyla yerleşmiş olmasını sağlamaya çalışıyoruz (bkz. Resim 8).
 
 
Resim 7
   
Resim 8

 

Daha sonra tekrar maske bölümüne geçip kaldığımız yerden sınır bölümlerini ayarlamaya ve detaya inmeye devam ediyoruz (bkz. Resim 9-10). Bu arada maskeye “shift + click” yaparsanız maskelenmeden önceki halini görme şansınız da var. Kabı biraz daha görünür kılmak için onu bir parça yukarı çekmek daha iyi olacaktır.
 
 
Resim 9
   
Resim 10
Bunu yapmak için önce zinciri yeniden bağlıyor ve kabı biraz yukarı alıyoruz daha sonra beyaz kalan bölümleri, zinciri yeniden kaldırıp maskenin olduğu bölüme gelerek fırça darbeleriyle örtüyoruz (bkz. Resim 11-12). Sakil görünen bir diğer unsur da parmaklar. Parmaklar, altında gölge olmadığı için çok gerçekçi bir tutuş pozisyonu göstermiyorlar. Gölge yaratmanın en kolay ve düzenli yolu, gölgeyi farklı bir layer”dayken boyamak. Bunu yapmak için önce erkek modelin olduğu katmana geliyoruz, ardında yeni bir katman ekliyoruz.
 
 
Resim 11
 

 
Resim 12

 

Bu katmanın Blending Mode”unu da Soft Light olarak ayarlıyoruz. Katmanı daha sonra en üste taşıyoruz. Ardından renk panelinde siyah renk üstteyken gölgeyi boyamak üzere kullanacağımız fırçanın Opacity”sini düşürüyor ve %35 yapıyoruz. Artık ellerin kenarlarını boyayabiliriz (bkz. Resim 13-14). Bu şekilde ilk etabı tamamlamış olduk. Diğer etapta yine geçen ay olduğu gibi gölgelendirme işleminin detayları var.
 
 
Resim 13
   
Resim 14

2- Gölgelerle çalışmak

Bu tarz gerçeküstü kompozisyonlarda en önemli unsur gölgelendirme. Gölgelendirmeyi ne kadar iyi ve titiz yaparsanız, ortaya çıkan çalışma o derece çekici ve inandırıcı olur. Burada öncelikle mankenin üzerindeki pantalonun detaylarını biraz törpülemek adına Reduce Noise uyguluyoruz. Bunu yapmak için öncelikle görselin bulunduğu katmanı çoğaltıyoruz. Ardından bu yeni katmana Filter > Noise > Reduce Noise diyerek dilediğimiz tonda düzenlemeyi yapıyoruz. Burada değerler şöyle: Strength = 5, Preserve Details = %10, Reduce Color Noise = %37, Sharpen Details = %8 (bkz. Resim 15-16).
 

 
Resim 15
   
Resim 16

 

Daha sonra bu yeni katmana maske veriyor ve sert sayılabilecek bir fırçayla (mesela Hardness %83) renk panelinde beyaz üstteyeken uyguladığımız filtrenin detayına inmek üzere pantalonun üzerinden geçiyoruz (bkz. Resim 17-18).
 
 
Resim 17
   
Resim 18
Hemen sonra mankenin tamamına gölge vermek üzere yine bu katmana çift tıklıyor karşımıza çıkan pencereden Drop Shadow”u seçiyoruz. Oldukça hafif, hazır bir gölge tonu yakalamak üzere şu değerleri giriyoruz. Renk = Siyah, Blend Mode = Multiply, Opacity = % 77, Angel = 95 derece, Distance = 0 px, Spread = %6, Size = 6 px (bkz. Resim 19). Ardından Layer > Layer Style > Create Layer diyerek mevcut Drop Shadow”u ayrı bir katmanda kaydetmiş oluyoruz (bkz. Resim 20).
 
 
Resim 19
   
Resim 20

 

Tabi bu Drop Shadow”un tamamına ihtiyaç duymayacağız. Bu durumda gölgenin bulunduğu katmana maske uygulayıp, uygun bir fırçayla, panelde beyaz renk üstteyken, gölgelendirmek istediğimiz bölgelerin üzerinden geçiyoruz (bkz. Resim 21-22). Burada kitap ve manken arasındaki bölümde kalan bacakların arka bölümü daha mühim. Belki bir miktar da üst bölüme gölge verilebilir. Bu sayede model görseli ayrıştığı gibi genel kompozisyonda da daha yerli yerinde bir halde duracaktır. Ayrıntılara daha fazla girebilmek için Drop Shadow”un olduğu katmandayken yeni bir katman oluşturuyor ve bu katmanın Blending Mode”unu Soft Light yapıyoruz (bkz. Resim 23).
 
 
Resim 21
   
Resim 22
Yine bu katmandayken yumuşak dokulu büyükçe bir fırçayla, Opacity”yi düşük tutarak (burada %15), renk panelinde de siyah üstteyken belli bölgeleri koyulaştırıyor ve gölgeleme işlemini detaylandırmış oluyoruz. Bu işlemleri bacakların arkasına, çevresine ve kitapların bize bakan kısmına uygulamak kafi görünüyor (bkz. Resim 24). Aynı işlemi erkek mankenin bulunduğu layer”a (maskeli olan) gelip tekrarlamak ve orası için de ince ayar çekmek gerekebilir.
 
 
Resim 23
   
Resim 24

 

3- Katmanları organize etmek ve blur eklemek

Katmanları isimlendirip organize etmek yani düzenlemek her daim işinizi kolaylaştıracaktır. Klasörlere böldüğünüz katmanları böylece daha rahat yönetebilecek ve yapılabilecek değişiklikler için gerekli bölgelere daha kolay ulaşacaksınız. Her şeyden önce yarattığımız katmanları mutlaka isimlendirmeliyiz. Birbiriyle alakalı katmanları shift ile ard arda tıklayarak tutabilir ve “cmd + g” komutuyla gruplayabiliriz. Gruplanmış katmanları kolay hatırlanır şekilde isimlendirmek de bir diğer adım (bkz. Resim 25).
 

 
Resim 25
   
Resim 26

Bir sonraki işlem, mankenimize uygulayacağımız blur efekti. Bunu yapmak için öncelikle mankenimizle alakalı katmanları topladığımız gruptaki tüm katmanları birleştirerek grubun en üstünde topluyoruz [“cmd + shift + opt + e” (bkz. Resim 26)]. Daha sonra Filter > Blur > Lens Blur diyoruz. Lens Blur ayarında Transparency ile oynamak kafi [190 civarı değerler uygun görünüyor (bkz. Resim 27-28)].
 

 
Resim 27
   
Resim 28

 

Bu noktada aslında bu filtreyi uygulamak istediğimiz bölge ayaklar. Ancak öncelikle bunu tüm görsele bir verelim, nasıl olsa daha sonra maskemizi ekleyip sadece blur efektini vermek istediğimiz yeri fırçalayacağız, yani ayakları (bkz. Resim 29-30).
 
 
Resim 29
   
Resim 30
Bu noktadan sonra yapılabilecek bir diğer ince ayar; tüm katmanlar içinde en üste çıkıp yine “cmd + shift + opt + e” diyerek birleştirme yapıp, en üste birleşik katmanı oluşturmak ve aynı işlemleri tüm kompozisyon için tekrarlamak olacaktır (bkz. Resim 31-33).
 
 
Resim 31
   
Resim 32
Renk ve ton ayarını da yaparak çalışmamıza artık son halini verebiliriz (bkz. Resim 34). Tabi bu noktada nasıl bir renk ve ton istediğinize bağlı olarak tasarımı şekillendirmeniz mümkün. çok kesin ve net bir kural koymak doğru olmaz. Sadece bunları uygularken daha önceden işlediğimiz gibi Photoshop CS5″in bu konuda oldukça pratik çözümleri olduğunu anımsayıp boşuna uzun yoldan gitmeyin.

Bir yazı dizisinin daha sonuna geldik. Artık okumayı bırakıp uygulamaya geçme vakti. Fotoğraflarınızla mucizeler yaratmaya gayret edin.
 

 
Resim 33
   
Resim 34

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here