Ana sayfa Yazılım Photoshop CS5’le yaratıcı kompozisyonlar

Photoshop CS5’le yaratıcı kompozisyonlar

0

Bu çalışmalarda da programı daha yaratıcı kullanmaya yönelik ipuçları edinecek ve bu ipuçlarını kendiniz uygulayabilir duruma geleceksiniz. Bir model fotoğrafını başka bir göselle birleştirerek yepyeni bir sürreal çalışma yaratmaya gayret edeceğiz. İzleyeceğimiz adımlar şöyle sıralanıyor
 

1- Dekupe yapmak

Bu çalışma için iki ayrı görsel kullanacağız (bkz. Resim 1). Birinde kadın mankenimiz ve fotoğrafının çekildiği orijinal mekan varken diğerinde mankenimizi taşıyacağımız yeni görsel olacak. çimenlikteki bir kitap yığını fotoğrafına. İlk görselde bulunan mankeni dekupe edip bulunduğu yerden söküp almamız gerekmekte. Bunun için öncelikle dosyanın Background katmanını bozmadan yeni bir kopyasını oluşturalım (“cmd + j”) ki olası hatalarda hızlı bir geri dönüş imkanı olsun (bkz. Resim 2). Daha sonra; dekupe işlemini yeni sürümde yapmanın en kolay yolunu açan Quick Selection Tool”u, soldaki araç panelinden seçelim (klavyedeki “w” tuşuna basarak hızlıca ulaşmak da mümkün).
 


Resim 1
 
Resim 2
Aracımızı belirledikten sonra, onu dekupe etmek istediğimiz bölgeyi seçmek için kullanıyoruz. Görselin ayırmak istediğimiz parçasının üzerinden geçerek bunu yapmak mümkün. Tabi bu alanı seçerken göreceksiniz ki Quick Selection Tool fazladan bazı bölümleri de seçiyor olacak (bkz. Resim 3). Bu alanları saf dışı bırakmak için, option yani alt tuşuna basılı tutup aracı eksi pozisyona getirmek ve seçilmesi istenmeyen bölgelerin üzerinden geçmek gerekmekte. Bu işlemler sırasında, fırça kalınlığında ayarlama yaparak daha detaylı ve ince bir iş çıkarmak mümkün (bkz. Resim 4).
 

Resim 3
 
Resim 4

 

Seçim aşamasından sonra sıra maske yaratmaya geliyor. Bunun için ilk önce Background katmanını, sol yanındaki göz ikonunun üzerine tıklayıp ortadan kaldırarak, görünmez hale getiriyoruz. Böylece yeni oluşturduğumuz katmana daha kolay odaklanabiliriz. Daha sonra Layer panelinin altında bulunan bölümden Add Layer Mask butonuna tıklıyoruz. Ortaya çıkan sonucun, genellikle “idare eder” olduğunu göreceksiniz. Ancak kusursuz sonuçlar elde etmek mümkünken bununla yetinmek doğru değil. öyleyse ilk önce Masks paneline gidiyoruz. Oradan Mask Edge bölümüne giriyoruz
(bkz. Resim 5).
 
sayat ayık
Resim 5
 
Resim 6
Burada yapacağımız ayarlar, dekupe edeceğiniz başka görseller için şüphesiz farklı düzende olacak. Biz, buradaki görsele uygun ayarları yapacağız. Bunlar, size çalışmalarınız için kılavuzluk edecek. Mask Edge bölümündeyken, öncelikle klavyedeki “f” tuşuna basarak dekupe edilmiş bölgenin arka planını, çalışmamızı kolaylaştıracak ve hatalı bölgeleri daha rahat görmemizi sağlayacak hale getiriyoruz. Bunun için beğendiğimiz arka alanı bulana kadar tuşa basmaya devam etmek gerekmekte. Bir diğer seçenek: View Mode açılır menüsüne tıklayarak listelemek. Ayrıca bu listede modların kısa yollarını görmek de mümkün. Edge Detection bölümünde Smart Radius”u aktif hale getiriyoruz. 4,6 değeri buradaki görsel için makul. Adjsut Edge bölümünde Smooth”u 17 ve Contrast”ı 31 yapıp sonucu kontrol ediyoruz. Diğer yandan, kaybolan alanları geri getirmek istediğimizde kullanılan Edge Detection bölümünün solunda, detaylı çalışma yapabilmek için kullanılabilecek bir fırça göreceksiniz. Mesela bu fırçayı, saçların dekupe edilirken kaybolmuş bölümlerini geri getirmek için kullanmak oldukça pratik bir çözümdür (bkz. Resim 6).

 

Yaptığımız bu işlemi geri almak için de yine option yani alt tuşuna basılı tutup geri getirmek için üzerinden geçtiğimiz yerleri temizlememiz yeterli. Output bölümünde Decontaminate Color sekmesini seçili hale getiriyor ve değerini değiştiriyoruz. Bu görsel için olması gereken değer %67. Bu şekilde, dekupe esnasında ortaya çıkabilecek, kenarlarda kalmış olabilecek fazla renkleri arındırmış-silmiş oluyoruz. Diğer yandan, Output to bölümünde, New Layer with Layer Mask seçeneğini işaretlersek, yaptığımız değişiklikleri yeni bir katmanda kaydedeceğinden daha işlevsel olacaktır. Değişiklikleri uyguladıktan sonra olası fazlalıkları temizlemek için araç panelinden fırçayı seçip kullanmamız yararlı olur (bkz. Resim 7).
 

Resim 7
 
Resim 8

2- Fotoğrafları birleştirmek

Sıradaki işlem, dekupe edilmiş bölümü yeni yerleştireceğimiz görsele aktarmak. Bunun için dosya penceresi düzenimizi, iki fotoğrafı da aynı anda görecek şekilde ayarlıyoruz (bkz. Resim 8). Yapmamız gereken işlem çok basit. Soldaki Tool panelinden Move Tool aracı seçiliyken, çalıştığımız katmanı tutup diğer görselin üzerine sürüklüyoruz (bkz. Resim 9).
Mankeni göze daha hoş görünecek şekilde yerleştimekte sıra. Bunun için mankenin sol elini ve sağ ayağını köşelere gelecek şekilde hizalamak mantıklı. Görüleceği üzere biraz büyük kalıyor (bkz. Resim 10).
 


Resim 9
 
Resim 10
Free Transform (“cmd + t”) özelliğini devreye sokuyoruz. Shift tuşuna basılı tutarak orantılı bir şekilde küçültüyoruz (bkz. Resim 11). Sonuç tatminkar olduğunda Enter tuşuna basarak boyutlandırma işlemini bitiriyoruz. Tabi normalde bu tarz birleştirmelerde Free Transform”a çok daha fazla iş düşmekte. Bu çalışmada, fotoğraflar, sonradan yapılacak işlemler düşünülerek çekildiğinden ihtiyaç duymuyoruz (bkz. Resim 12).
 

Resim 11
 
Resim 12

 

3- Gölgelerle çalışmak

Sıra geldi yerleştirdiğimiz mankenin arka planını şekillendirecek, bulunduğu yere daha iyi oturduğu imajını verecek gölgelendirme işlemine. Bunun için öncelikle çalıştığımız katmana çift tıklıyoruz. Karşımıza çıkan Layer Sytle penceresinden Drop Shadow”u seçiyoruz. Gölge rengi siyah ve Multiply, Opacity = 77, Angle = 90, Distance = 9, Spread = 5, Size = 10 değerleri bu görsel için uygun. Bu değerlerde gölgemizi oluşturduktan sonra, bu gölgeyi ayrı bir katmana aktarıyoruz (bkz. Resim 13). üst menüden, Layer > Layer Style > Create Layer diyoruz (bkz. Resim 14). Bir sonraki adımda bu katmandayken Add Layer Mask diyoruz. Tamamen siyah bir maske eklenmiş oluyor ve ilk etapta gölgemiz görünmemekte (bkz. Resim 15). Şimdi fırçamızı alıyoruz. Renk panelinde siyahı alta beyazı üste getiriyoruz ve fırçamızı görselin kenarlarında gölgelendirmek istediğimiz yerlerde gezdirmeye başlıyoruz
(bkz. Resim 16).
 


Resim 13
 
Resim 14
Dekupe edilmiş görselin gölgelerini daha gerçekçi bir hale getirdik belki ama tüm çalışma için de gölgelerimizi ayarlayalım. İlk önce yeni bir katman oluşturuyoruz. Layer panelinin altında bulunan listeden Create a new layer”ı seçiyoruz. Oluşturduğumuz yeni katmanın Blending Mode”unu yine Layer panelinden Soft Light olarak ayarlıyoruz. Fırçamızı seçip Opacity”sini %37″e düşürüyor ve kalınlığı sıfırlıyoruz. Boyut olarak da biraz büyükçe tanımlıyoruz (bkz. Resim 17).
 

Resim 15
 
Resim 16
Daha sonra gölgelemek istediğimiz yerlerin üzerinden geçiyoruz. Bu işlem sırasında belki Gaussian Blur özelliğini de kullanmak isteyebilirsiniz. Daha şeffaf ve yaygın bir gölgelendirme yapma imkanı sağlayacaktır (bkz. Resim 18).
 


Resim 17

 
Resim 18

 

4- Işık ve renk ayarı

İki farklı görselin birleştirilmesinde ortaya çıkabilecek renk ve ışık farklılıklarını gözel alırsak bir diğer işlemimiz de bunun düzenlemesini yapmak olacak. Görsellerin birbiriyle olan ilişkisi gereği yapılması gereken ton ayarıyla beraber aynı zamanda görsellerin kendi içinde de gerçekçi bir ton yakalamasını sağlamak gerekmekte. öncelikle mankenimizin bulunduğu katmana gelerek “cmd + click” yapıyor ve sadece dekupe edilmiş alanı seçiyoruz. Daha sonra Adjustments panelinden Curves”a geçip gerekli gördüğümüz düzenlemeleri yapmaya koyuluyoruz. R, G, B kanallarını ayrı ayrı düzen leyebileceğimiz gibi RGB”i toptan düzenlemek de mümkün (bkz. Resim 19).
 


Resim 19
 
Resim 20
Şimdi bir Lans Flare yaratma zamanı. Bunun için Background katmanınıdan bir kopya çıkartıyoruz. Ardından Filter > Render > Lens Flare diyoruz
(bkz. Resim 20).

Mankenimizin tam başının arka kısmına gelecek şekilde bir Lens Flare (Brightness = 135, 50-300mm Zoom) verince çalışma daha şık görünmeye başladı (bkz. Resim 21).
Ardından yine Curves”da kanallarda ayrı ayrı düzenlememizi yapıp lensimizi de tamamlamış oluyoruz. Lens Flare katmanında Opacity”yi %66″ya düşürmek de izlenebilecek bir diğer adım (bkz. Resim 22).
 


Resim 21
 
Resim 22
Lens Flare için yaptığımız renk ayarını barındıran Curves katmanındayken Gradient Tool”u seçiyoruz. Bu araç seçiliyken üst panelden ikinci gradient”i alıyoruz ve mankeni sol üstten sağ alta çaprazlama kesecek şekilde uyguluyoruz (bkz. Resim 23). Ardından Masks paneline geçerek Density”yi %33″e düşürüyoruz (bkz. Resim 24).
 

Resim 23
 
Resim 24

 

5- Curves”la, maskelerle çalışmak ve son rötüş

Bundan sonra yapacağımız işlemler artık daha detaylı renk tonlaması ayarına yönelik işlemler olacak. Bunlar her görsele, her çalışmaya göre değişeceğinden daha çok pratik bazı yöntemler üzerinde durmakta fayda var. Mesela mankenimize ait Curves ayarının katmınında yapacağımız düzenlemenin ardından yeni bir Curves katmanı açıp rengi koyulaştırıp daha sonra ilk Curves ayarının maskesini yeni açtığımızın üzerine atalım (bkz. Resim 25).
 


Resim 25
 
Resim 26
Bu durumda göreceğiz ki bu değişiklik direkt olarak mankenimizi etkileyecek. Bunu yapmamızın sebebi mankenin bacak bölgesinin çok açık tonda kalmış olması. Mankenin diğer bölgeleriniyse, büyükçe ve kalınlığı %100 bir fırçayla temizlemek gerekmekte (bkz. Resim 26).
 

Resim 27
 
Resim 28
Bir diğer olası teknik için, yine yeni bir Curves katmanı oluşturuyoruz. Bu katmanlar, panelin altından Create a new fill or adjustment layer ile oluşturulmakta (bkz. Resim 27).

Rengini açıyoruz ve “cmd + i” diyerek maske kısmının invert”ünü alıyoruz (bkz. Resim 28).
Renk panelinde yine beyaz üstte olacak şekilde hem mankeni hem arka planı uygun ayardaki bir fırça yardımıyla daha da açık bir tona getirebiliriz (bkz. Resim 29). Sonuç olarak bu ve benzeri işlemlerle görselimize nihai hali verip çalışmamızı bitiriyoruz (bkz. Resim 30). Evet sonuna geldiğimiz bu çalışma sayesinde, Photoshop CS5″in olanaklarını daha iyi görürken, bilmeyenleriniz de Photoshop”un gizli hazinelerini daha yakından keşfetme imkanı bulmuştur diye umuyoruz.
 


Resim 29
 
Resim 30

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here