Ana sayfa Yazılım Photohop”un Gizli Hazineleri 1

Photohop”un Gizli Hazineleri 1

110
0

Bilgisayarlı tasarımın en temel programıyla yapılabilecek yaratıcı çalışmalar

Photoshop”un foto-manipülasyon özelliği en çok kullanılan özelliklerinin başında geliyor. 7″den 70″e neredeyse her bilgisayar kullanıcısının yaptığı veya yapmaya çalıştığı popüler bir uğraş. Evinde veya iş yerinde bilgisayarında Photoshop barındırmayan kimse neredeyse kalmadığı gibi; bu programla, burun uzatmalar, kulak kepçeleştirmeler, ünlü birinin yanına kendi kellesini iliştirmeler gibi çeşitli espriler yapılageliyor. Bunların çoğu amatörce olabiliyor. İyi bir foto-manipülasyon yapmak içinse, hiç kuşku yok ki programa ileri seviyede hakimiyet gerekiyor. Fakat ileri seviyede hakim olmanın yanında gereken bir şey daha var ki püf noktaları bilmek veya bulabilmek. Yapacağımız çalışmalarda bu püf noktaların neler olabileceği konusunda fikir edinecek ve Photoshop ustalarının nelere dikkat ettiğini daha rahat kavrayacaksınız. Sizin için seçtiğimiz bu ayki örneğimiz çok eski zamanlardan kalmış hissi uyandıracak bir insan portresi heykeli olacak. Bunun için dört ayrı görsele ihtiyaç duyacağız. İlki tabii ki rahat editlenebilir bir portre fotoğraf. Diğerleriyse bu görselin üzerinde oynamamıza olanak sağlayacak ve desen olarak kullanılacak muhtelif kaya çeşitleri (öRNEK 1, öRNEK 2, öRNEK 3, öRNEK 4). Lafı fazla uzatmayıp hemen başlayalım.

 
 

öncelikle portremizin arka planını seçip bu bölümü yok ediyoruz. Yani klasik dekupe işlemimizi gerçekleştiriyoruz. Dekupe işlemi için birçok seçeneğiniz var. İster Pen aracını kullanın, ister Lasso araçlarını, Quick Selection özelliğini veya Edit In Quick Mask Mode”u, artık nasıl kolayınıza gelirse. Hemen ardından Image > Adjustments > Desaturate diyoruz.
(RESİM 1, RESİM 2)

 
İlk odaklanacağımız bölge gözler. Gözlerin içini; Toolbar”da en altta bulunan Edit In Quick Mask Mode seçeneğini işaretleyip, Brush bölümüden 100% sertlikte ve kolay kullanmanızı sağlayacak büyüklükte bir fırça yaratak dolduruyoruz (RESİM 3, RESİM 4).

 

 

İşimiz bitince Toolbar”da Edit In Quick Mask Mode seçeneğinin üzerine bir daha tıklayarak bu moddan çıkıyoruz. Select > Inverse yapıyoruz ve böylece doldurduğumuz alanlar seçili hale gelmiş oluyor (bu işlemi tüm dekupe işleriniz için kullanabilirsiniz). Inverse işlemini yapmanız şart. çünkü Quick Mask Mode, adı üstünde maskeleme işlemi yaptığından, bu moddan çıkınca boyadığınız alanı değil onun dışında kalan alanları seçili hale getirmiş oluyor
(RESİM 5, RESİM 6, RESİM 7).

 
Gözler üzerinde oynamaya devam ediyoruz. Sıradaki işlem için Gradient Tool”u seçiyoruz. üst menüde bulunan üçüncü Gradient”i (Black, White) seçili alan için uyguluyoruz (RESİM 8).
Alttan üstte doğru (RESİM 9). Biraz renk düzenlemesi yapmak için Image > Adjustments > Brightness / Contrast”a geliyor ve -18″e -22 değerlerini giriyoruz (RESİM 10).

 

Şimdiki aşamada kaşlara geçiyoruz. Toolbar”dan Dodge Tool”u seçiyoruz. üst menüden Range”i Midtones, Exposure 20% yapıyoruz. Protect Tones ise seçili olmayacak. Seçiliyse onu kaldırıyoruz (böyle bir seçenek görmüyorsanız, üzerinde hiç durmayın). Brush Tool”a geliyoruz ve daha sonra fotoğrafın üzerinde sağa tıklıyor ve kolay çalışabileceğimiz boyutta (mesela buradaki örnekte 28 px) ve 0% sertlikte bir fırça oluşturuyoruz (RESİM 11).

Bu fırçayı kaşların üzerinde onları iyice beyazlatana kadar gezdiriyoruz. Aynı işlemi bu sefer fırçayı büyüterek boyun ve alt bölümde kalan her yer için de uyguluyoruz (RESİM 12, RESİM 13).
Bu bölümleri fazla beyazlatmayın. Gözünüze yeterli geldiği ölçüde uygulayıp bırakın. Amacımız görseli doğal görüntüsünden biraz uzaklaştırmak.

 
Şimdi sırada ilk kaya görselimizi açıp bunu fotoğrafa uygulamak var. Kızıl kayamızı açıyoruz. Image > Image Rotation > 90 CCW yapıyoruz. Daha sonra cmd + A  diyerek tamamını seçiyor, cmd + C diyerek kopyalıyor, ana resmimize geçip cmd + V ile yapıştırıyoruz. Onu bütün fotoğrafı kaplayacak şekilde biraz da simetrisini bozarak büyütüyoruz veya küçültüyoruz. Ardından portremizin bulunudğu Layer”a geliyor Select > Load Selection”ı seçiyor ve karşımıza çıkan pencereye OK diyoruz (RESİM 14).

Daha sonra ilk kaya desenimizin olduğu Layer”a geçiyoruz. Layer penceresinin altında bulunan Add Layer Mask seçeneğini işaretleme vakti geldi. Oraya tıklıyoruz
(RESİM 15).

Maskemizi oluşturduğumuz bu adımın ardından yine Layer penceresini altında bulunan “Create new fill or adjustment layer” özelliğini kullanacağız. Bu özelliği kullanırken dikkat edeceğimiz nokta “alt” tuşuna basılı olarak işlemi yapmamız gerektiği. Bu durumda alt + Create new fill or adjustment layer diyoruz ve Hue / Saturation”ı seçiyoruz (RESİM 16).

Karşımıza çıkan pencerede “Use Previous Layer to Create Clipping Mask” sekmesini işaretli hale getiriyoruz (RESİM 17).

Açılan Hue / Saturation penceresinde Master”dayken Hue”ya -145, Saturation”a da
-80 giriyor ve OK diyoruz -yeni nesil Photoshop”larda ana Hue / Saturation penceresi açılmamakta onun yerine Adjustments penceresi aktif hale gelmekte ve uygulamalar anında işlenmekte-
(RESİM 18). 
Desenin bulunduğu Layer”a geçip Multiply özelliğini uyguladığımzda ilk desen etkimizi yaratmış oluyoruz
(RESİM 19).

 
Şu aşamada görüyoruz ki renk biraz koyu. Bunu düzenlemek için portrenin bulunduğu Layer”a geçerek yine alt + Create new fill or adjustment layer diyor ve Levels”ı seçiyoruz (RESİM 20).
Açılan pencerede yine “Use Previous Layer to Create Clipping Mask” sekmesini işaretli hale getiriyoruz (RESİM 23).
Burada Input Levels”ı sırasyla 0, 1.00 ve 215 değerlerine getiriyoruz (RESİM 21).

 
Aynı renk açma işlemlerini desene uygulayabilmek için en üstte bulunan Hue / Saturation katmanına geliyor ve yine alt + Create new fill or adjustment layer diyor ve Levels”ı seçiyoruz (RESİM 22).
Açılan pencerede “Use Previous Layer to Create Clipping Mask” sekmesini işaretlememiz gerektiğini artık ezberledik
(RESİM 23). Açılan pencerede Input Levels”ı 150″ye kadar indiriyoruz -tabii buradaki değerlere sadık kalmak zorunda değilsiniz zira tüm görseller için farklı değerler gerekebilir- (RESİM 24). Renk düzenlemeye devam ediyoruz. Desenimizin bulunduğu katmana geliyor. Onu tutup Layer penceresini altında bulunan Create new layer butonunun üzerine sürüklüyoruz (RESİM 25).

 
Böylece aynı desenimizden iki tane elde etmiş oluyoruz. üsttekini seçerek Opacity”sini 35″e indiriyoruz (RESİM 26). Portremizdeki keskinliği azaltmak üzere çalışalım biraz da. Bunun için önce onun bulunduğu katmana geçelim. Ardından Filter > Blur > Surface Blur özelliğine gelelim. 6″ya 37 değerlerini girelim ve OK”e tıklayalım
(RESİM 27, RESİM 28).

 
Portremizdeki keskinliği azalttığımız gibi desendeki keskinliği arttıralım. İkinci elde ettiğimiz desene gelelim ve Filter > Sharpen > Unsharpen Mask”e gelip Amount: 500, Radius: 1.1 ve Threshold: 0 değerlerini verelim (RESİM 29, RESİM 30).

 
Alttaki desene geçip Filter  > Sharpen > Unsharpen Mask”e gelip bu sefer Amount: 175, Radius: 1.1 ve Threshold: 0 diyelim -önceden de belirttiğimiz gibi du değerleri dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz-
(RESİM 31, RESİM 32).

 
Şimdi sıra geldi ikinci desenimizi yaratmaya. Bunun için yosun tutmuş kayamızı açıyor ve ana görselimizin içine yerleştiriyoruz. Portremizin bulunduğu katmana gelip Load Selection der ardından en üstteki Layer”ı seçer, kayayı kopyalayıp bu şekilde Paste Into yaparsak oldukça pratik davranmış oluruz (RESİM 33, RESİM 34).

 
Kayayı en üste yerleştirip Multiply özelliğini uyguluyoruz. En üst derken burun bölgesinin hemen üstüne olabilir mesela (RESİM 35, RESİM 36).

 
Daha sonra Maskeyi seçiyoruz (Layer bölümünde maskenin bulunduğu sağ taraftaki kutucuğa tıklıyoruz). Brush Tool”dan 0 kalınlıkta ve istediğimiz boyutta fırçayı yaratıp bu yeni eklediğimiz deseni gözleri ve alt bölümündeki keskinliği kurtaracak şekilde temizliyoruz. Bunu yaparken Color Picker”da üste gelecek rengi siyah seçiyoruz ve fırça darbelerini yukardan aşağıya doğru vuruyoruz
(RESİM 37).

Şimdi görseli seçiyoruz (Layer penceresinde, bu sefer solda, görselin göründüğü kutucuk) alt + Create new fill or adjustment layer diyoruz ve Hue / Saturation”ı seçiyoruz (RESİM 38). Açılan pencerede “Use Previous Layer to Create Clipping Mask” sekmesini işaretliyoruz (RESİM 39). Saturation”a gireceğimiz değer -85 (RESİM 40).

 

 
Şimdi alt + Create new fill or adjustment layer diyoruz ve Levels”ı seçiyoruz (RESİM 41). Açılan pencerede “Use Previous Layer to Create Clipping Mask” sekmesini yine işaretliyoruz (RESİM 42). Input Levels”dan değeri 172″ye kadar indiriyoruz (RESİM 43).

 
Evet bir hayli mesafe kat ettik. Ancak daha şu an yolun yarısındayız. Daha sonraki aşamalarda; gölgelendirme, büstün diğer detayları ve ışıklandırma üzerinde yoğunlaşacağız. Yani bu aylık burada biraz soluklanıyoruz. Gelecek ay kaldığımız yerden devam edeceğiz. Şimdilik hoşçakalın.
Not: Bu çalışmada Photoshop Top Secrets DVD”sinden esinlenilmiştir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here