Perplexity, Google Chrome’u Satın Almak İçin Teklifte Bulundu!

Perplexity, Google Chrome'u satın almak için bir teklifte bulundu. Teklif, şirketin mevcut değerlemesinden daha yüksek.

Perplexity, Google Chrome'u Satın Almak İçin Teklifte Bulundu!

Bir yapay zeka girişimi olan Perplexity AI, Google’ın web tarayıcısı Chrome için 34,5 milyar dolarlık bir teklif yaptı. Bu teklif, Perplexity’nin mevcut değerlemesinden yüksek olsa da şirket, birkaç yatırımcının anlaşmayı desteklediğini belirtti.

Şirketin birkaç ay önce 14 milyar dolar değerleme üzerinden yatırım aldığı genişleme turunun bir parçası olarak Temmuz ayında Perplexity’nin değeri 18 milyar dolara çıkmıştı.

Şirket, kullanıcıların sorularına basit yanıtlar veren ve çeşitli kaynaklara bağlantılar veren yapay zeka destekli arama motoru ile biliniyor. Geçen ay Comet adlı kendi yapay zeka destekli tarayıcısını sundu.

Bu yapay zeka girişimi, Meta ve OpenAI gibi şirketlerin en iyi çalışanları kendi tarafına çekmek için büyük maaşlar ve imza bonusları teklif ettiği üretken yapay zeka alanındaki birincilik yarışının ortasında yer alıyor.

Büyük teknoloji şirketleri, büyük dil modelleri geliştirmek için yılda on milyarca dolar harcarken bu girişimler de risk sermayesi yatırımcıları, hedge fon ve teknoloji devlerinden milyarlarca dolar topluyor.

Perplexity ile Meta, bu yılın başlarında olası bir satın alma üzerine dikkatleri üzerine çekti fakat şirketler, anlaşmayı sonuçlandırmadı ve Perplexity satın alınmadı.

Perplexity, Google Chrome’u İstiyor

Perplexity’nin Google Chrome isteği birden doğmadı. Teklif, ABD Adalet Bakanlığının Google’ın geçen yıl kaybettiği antitröst davası kapsamında Chrome’u elden çıkarmasını önermesinden sonra geldi.

Google, buna karşılık olarak Adalet Bakanlığının önerisinin aşırı olduğunu belirtmişti. Şirket, antitröst kararının ardından iş modelini nasıl uyarlayacağını ise henüz açıklamadı.

Chrome, Google’a daha sonra kitle hedefleme için kullandığı verileri sağlıyor. Adalet Bakanlığı, mahkeme kararının ardından yaptığı bir açıklamada şirketin Chrome’u elden çıkarmaya zorlanmasının arama alanındaki rakipler için daha eşit bir oyun alanı oluşturacağını ifade etti.

Görünüşe göre Perplexity de bu durumdan yararlanmaya çalışıyor. Her ne kadar sonuca varması muhtemel görünmese de Perplexity’nin geleceğe yönelik planını çok net bir şekilde ortaya koyuyor: Google’ın yerini almak.

Exit mobile version