Patreon nedir sorusu özellikle Twitch’teki yayıncıları takip edenlerin çok merak ettiği sorulardan biridir. YouTube, Twitch gibi platformlar üzerinden yayın yapan kişilerin büyük bir kısmının Patreon kullandığını fark etmişsinizdir.
İçerik üreticileri genel olarak kendilerindeki ışığı fark etmeleri üzerine hem daha gelişmek hem de becerilerini daha fazla insan göstermek için sosyal medya platformlarını, video paylaşım sitelerini, canlı yayın platformlarını kullanır.
Bu kişiler belirli bir noktadan sonra içeriklerinden para kazanmak isteyebilir çünkü hitap ettikleri bir kitle var. Reklamlar, internette para kazanmak için en çok başvurulan yöntemlerden biri olsa da sadece bununla sınırlı kalmak istemeyebilirsiniz.
Sizi takip eden insanlar sanatınıza, becerinize saygı duymalarından veya gözlerinde önemli bir yere sahip olmanızdan ötürü size bağış yapabilir. Bir içerik oluşturucusu olarak siz de insanlardan bağış yapmalarını bekleyebilirsiniz. İyi bir yayıncı, sanatçı ya da içerik üreticisi olduğunuzu düşünüyorsanız Patreon aracılığı ile ek gelir elde etmeye başlayabilirsiniz.
Platform hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek için gelin, Patreon’u daha yakından inceleyelim.
Patreon Nedir?
Patreon, içerik oluşturucularının hayranlar tarafından desteklenmesini sağlayan bir platformdur. İçerik üreticisinin içerik oluşturmaya devam etmesi için onları teşvik edecek bağışlar yapılmasını sağlar.
Bilindiği üzere YouTuber ya da Twitch yayıncısı olmak için öncelikle iyi bir ekipmana ihtiyacınız var. Görüntü kalitesi iyi olmazsa veya mikrofonunuz sesinizi iyi alamazsa, arkadan çok fazla gürültü gelirse insanlar videonuzdan uzaklaşabilir.
Daha iyi bir ekipman satın almanız için insanlar size bağış yapabilir. Bugün hemen hemen her Twitch yayıncısı, yayın yapmaya devam edebilmek ve yaşamını aynı koşullar altında sürdürebilmek için Patreon’u kullanıyor.
Bu platform, abonelik sistemi ile çalışır. Abonelik planları ise içerik üreticisine bağlıdır. Kullanıcının eğer yeterince büyük bir kitlesi yoksa en yüksek abonelik planının ücretini bile çok düşük tutabilir. Daha geniş bir kitleye hitap ediyorsanız daha yüksek ücrete sahip abonelik planı oluşturabilirsiniz.
Bir kullanıcının hangi abonelik planına yöneldiğinde hangi içeriklerinize erişim hakkı elde edebileceğini de siz görüyorsunuz.
Dilerseniz sadece bir abonelik planına da sahip olabilirsiniz. Birden fazla abonelik planına sahip olmak zorunda değilsiniz.