Dijital içerik üretimi ve tüketimi dünyasında önemli bir yere sahip olan Patreon, iOS kullanıcıları için kritik bir değişiklikle karşı karşıya. 4 Kasım 2024 tarihinden itibaren, Apple’ın uygulama içi satın almalarda uyguladığı %30’luk komisyon, Patreon iOS uygulaması üzerinden yapılan üyelik satışlarını da kapsayacak.
Popüler içerik üretici platformu Patreon, iOS uygulaması üzerinden satılan üyeliklerin yakında Apple’ın yüzde 30’luk komisyonuna tabi olacağını duyurdu. Bu karar, dijital içerik endüstrisinde büyük yankı uyandırırken, içerik üreticilerinin gelirlerini doğrudan etkileyecek gibi görünüyor.
Patreon’dan yapılan açıklamaya göre, Apple şirketi platformu kendi uygulama içi ödeme sistemini kullanmaya zorluyor. Patreon yönetimi, “Apple’ın uygulama içi ödeme sistemini kullanmak zorundayız, aksi takdirde App Store’dan çıkarılma riskiyle karşı karşıyayız” ifadelerini kullandı. Bu değişiklik, 4 Kasım 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.
Yeni düzenleme kapsamında, içerik üreticileri Patreon’un abonelik faturalandırma yöntemine geçmek zorunda kalacak. Bu da Apple’ın yüzde 30’luk komisyonunun hem yeni üyelik satın alındığında hem de her yenileme döneminde uygulanacağı anlamına geliyor. Ancak mevcut Patreon abonelikleri, Patreon’un web sitesi veya Android uygulaması üzerinden satılan üyelikler bu değişiklikten etkilenmeyecek.
Patreon, içerik üreticilerine artan maliyetleri dengelemek için bir çözüm sunuyor. Platform, üreticilere iOS uygulamasındaki fiyatlarını otomatik olarak artırma seçeneği verecek. Ancak bu durumda da iOS kullanıcıları için üyelik fiyatları diğer platformlara göre daha yüksek olacak.
Patreon CEO’su Jack Conte, 2021 yılında verdiği bir röportajda Apple ile özel bir anlaşmaları olmadığını ve diğer uygulamalar gibi App Store politikalarına ve inceleme sürecine tabi olduklarını belirtmişti. Conte, o dönemde Apple’ın Patreon’a istisna tanımasının nedeninin “kullanıcıların Patreon’a içerik üreticilerini ve içeriği keşfetmek için gelmemesi” olabileceğini söylemişti.
Ancak geçen yıl Patreon, Apple’ın uygulama içi ödeme sistemine geçmek zorunda kalacağını ve dijital ürünler üzerindeki yüzde 30’luk komisyonun 2024 başından itibaren yürürlüğe gireceğini duyurmuştu. Bu sürecin son aşaması olarak, yeni üyelikler ve abonelikler için de komisyon uygulanacak.
Yorum Yap