OpenAI Yöneticisi Nick Turley, şirketin gelecekte bazı hizmetlerine reklam yerleştirebileceğini ancak bunun düşünceli şekilde hareket edilmesi durumunda mümkün olacağını belirtti.
ChatGPT’nin başındaki Nick Turley’ye The Verge tarafından sohbet botuna reklam eklenip eklenmeyeceği soruldu. Turley, bu konuda yanıt vermekte her ne kadar isteksiz olsa da daha önce OpenAI CEO’su Sam Altman tarafından yapılan açıklamayı destekledi.
Turley, reklamların şirketin ChatGPT gibi hizmetlerine nasıl yerleştirilebileceğine dair bazı ipuçları verdi ve reklam ekleme ihtimalini tamamen reddetmedi.
ChatGPT’ye Reklam Eklenecek mi?
Şirketin reklamlara yer vermesi durumunda bunu çok dikkatli ve özenli bir şekilde yapması gerektiğini söyledi. Turley, ChatGPT’yi sihirli kılan şeyin kullanıcılara en uygun cevabı vermesi ve ortada başka hiçbir paydaşın olmaması olduğunu düşünüyor.
Bu olumlu bir açıklama gibi görünebilir. Daha da olumlu olan, reklamların OpenAI hizmetlerine gelmesi durumunda bunun haftada 700 milyondan fazla kullanıcısı olan dünyanın en popüler yapay zeka destekli sohbet botunda değil, şirketin diğer hizmetlerinde olacağına inanması.
ChatGPT’nin reklamlara çok uygun bir hizmet olmadığını düşünen Turley, reklamsız ChatGPT deneyiminden vazgeçmek istemeyenler için umut verici görünüyor. Ancak reklamsız bir hizmet, ek gelir kaynağına ihtiyaç duyan bir hizmet demek. Bu da abonelik ücretlerinin artmasının muhtemel olduğu anlamına geliyor.
Sohbet botuna reklam eklenmesi durumunda reklamverenler sayesinde şirket maliyetleri karşılayabilir. Ancak bu gelir kapısı sonuna kadar kapatılacak olursa OpenAI da önünde sonunda abonelik ücretlerini arttırmak zorunda kalır.








Yorum Yap