The New Yorker, Vogue ve Wired gibi yayın kuruluşlarının sahibi olan Condé Nast, şirketin yapay zeka destekli arama motoru prototipi olan SearchGPT’de Condé Nast’ın içeriklerinden yararlanması için OpenAI ile ortaklık kurduğunu duyurdu.
Bu ortaklık, çok sayıda yayın kuruluşunun içeriklerinin yapay zeka şirketleri tarafından izinsiz kullanması ile ilgili endişelerinin had safhada olduğu bir dönemde gerçekleşti.
Engadget tarafından aktarılan bilgilere göre Condé Nast, geçen ay bir yapay zeka girişimi olan Perplexity’ye ihtarname göndermişti. İçeriğini cevap üretmek üzere kullandığını öne sürerek Perplexity’yi intihal yapmakla suçlamıştı.
Max Tani tarafından paylaşılan bilgilere göre Condé Nast CEO’su Roger Lynch, çalışanlarına gönderdiği bir yazıda, son 10 yılda haber ve dijital medyanın birçok tekenoloji şirketinin yayıncıların içerikten para kazanma imkânına zarar vermesi nedeniyle büyük zorluklarla karşı karşıya kaldığını belirerek OpenAI ile kurulan ortaklığın bunun bir kısmını telafi etmeye başladığını belirtti.
New: In a memo to staff, Condé Nast CEO Roger Lynch says the company has struck a deal with OpenAI. The deal will allow OpenAi to display content from Condé Nast titles in ChatGPT and enhance the SearchGPT prototype. pic.twitter.com/jVd0BfzBA3
— Max Tani (@maxwelltani) August 20, 2024
OpenAI, Condé Nast’a Ne Kadar Ödeyeccek?
OpenAI’ın Condé Nast ile kurduğu ortaklık için ne kadar ödeme yapacağı belli olmasa da kesinlikle OpenAI’ın lehine olduğu söylenebilir. Bu adımla birlikte Condé Nast, OpenAI ile anlaşmaya varan son kuruluş oldu.
Görünüşe bakılacak olursa OpenAI yavaş yavaş tüm yayın kuruluşları ile anlaşmanın yolunu buluyor. Elbette henüz buna sıcak bakmayan birçok kuruluş var. OpenAI’ın bundan sonra nasıl bir yol izleyeceği ise ilerleyen günlerde belli olacak.