Ana sayfa Haber Office’in yenilikleri Mac’te

Office’in yenilikleri Mac’te

0

Office 2008 for Mac – Business Edition kullanıcılarla buluşuyor

Microsoft, Office özelliklerini Apple Mac bilgisayarlarında kullanmak isteyenler için Office 2008 for Mac – Business Edition”ı kullanıcılara sundu. Birçok yenilik barındıran yeni yazılım, ofis için geliştirilen en son özellikleri, Mac”in stilinden vazgeçmeden kullanabilmeyi sağlıyor. Biz de Office 2008 for Mac – Business Edition”a daha yakından bakmak istedik ve Microsoft Eğlence ve Cihazlar – Office Kategori Pazarlama Müdürü Sercan Uslu ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
 
Office 2008 for Mac – Business Edition”ın içeriği hakkında bilgi verebilir misiniz? Uygun sistem gereksinimleri nelerdir?
Mac için Office 2008 ailesinin yeni üyesi İş Sürümü (Business Edition), ticari amaçlı kullanım için tasarlandı ve kullanıcıların işlerini daha verimli yönetmesi ve geliştirmesi için yararlanabilecekleri birçok araç ve özellikle donatıldı. Profesyonel bir imajla veriyi organize etmek ve sunmak için halihazırda kullanılan birçok Office uygulamasına ek olarak yeni Exchange desteği ile üretkenlik ve birlikte çalışmayı bir üst seviyeye taşıyacak “her an her yerden erişim ve paylaşım” yaklaşımına hizmet eden Windows için Office ürünleri ile uyumluluk özelikleri Mac için Office 2008 – Business Edition”ın önce çıkan yenilikleri…
Her biri Sevrice Pack 2 (SP2) ile güncellenmiş Word, Excel, PowerPoint ve Entourage”ın yanı sıra Office 2008 Business Edition”ın içeriğinde:
– Entourage 2008 – Web Servisleri Sürümü: Geliştirilmiş performansa ve yeni özeliklere sahip, Exchange Sunucusunun son sürümünü destekleyen yeni Entourage
– Mac için Doküman Bağlantısı: SharePoint Sunucusu ve Office Live Workspace desteği
– Office 2008 Business Edition Ekstraları: Ticari kullanıcılara yönelik Clip Art içerikleri, lynda.com”dan eğitimler ve 200″den fazla yeni şablon bulunuyor.
Sistem gereksinimlerine gelince:
• Intel, PowerPC G5 ya da PowerPC G4 (500MHz veya daha hızlı) işlemciye sahip bir Mac bilgisayar
• 10.4.9 ya da daha güncel sürümü Mac OS X
• 512 MB ya da daha yüksek RAM kapasitesi
• 2.3 GB”lık sabit sürücü alanı
• HFS+ hard disk formatı (Mac OS Extended ya da HFS Plus olarak da bilinen)
• DVD sürücü ya da yerel ağ bağlantısı (ağ üzerinden kurulum yapılacaksa)
• 1024 x 768 ya da daha yüksek çözünürlükte bir monitor
• Entourage 2008 ile gelen ileri düzey fonksiyonalite için Microsoft Exchange 2000 Sunucu, Exchange 2003, ya da Exchange 2007
Kısa bir not; Entourage 2008 – Exchange Web Services Edition”dan faydalanmak için Exchange 2007 SP1 RU4 (veya daha ileri sürüm) üzerinde Office 2008 for Mac SP2 ile çalışan Entourage kullanıcısı olmak gerekmekte ve Entourage”ın belli bazı özelikleri Internet erişimi de gerektirmekte.
 

 

 

Office 2008 for Mac – Business Edition ne zaman satışa sunulacak? Satış fiyatı ne olacak ve hangi kanallardan satılacak?

Mac için Office 2008 ürün ailesinin yeni üyesi Business Edition, tüm dünyada 15 Eylül itibariyle satışa sunuldu. Tavsiye edilen son kullanıcı fiyatı 399.95 Dolar olarak belirlendi ve Apple Premium Reseller”ları – Perakende Satış Noktaları ile Profesyonel çözüm Ortakları”ından temin edilebilir.

Office 2008 for Mac ürün ailesi nasıl değişti? ürün yelpazesinin son halinde hangi ürünler bulunuyor?
İş Sürümü (Business Edition) lansmanı ile birlikte güncellediğimiz Mac için Office 2008 ürün ailesi sadece 3 sürüm ile – Ev ve öğrenci Sürümü, İş Sürümü (Business Eition), ve İş Sürümü”ne Yükseltme (Business Edition Upgrade) – çok daha anlaşılır ve kullanıcı odaklı hale geldi. Perakende satışta hangi ürünün hangi kullanıcı için uygun olduğu mesajları artık çok daha net ve güçlü – İş Sürümü”nü (Business Edition) ticari kullanım için Office 2008 almak isteyenlere, İş Sürümüne Yükseltme”yi mevcut Office 2008 kullanıcılarına, Ev ve öğrenci Sürümü”nü (Home & Student) ise öğrencilere ve ev kullanıcılarına yönelik konumlandırdık. Gerek isimleri gerekse kutuların görsel tasarımları da hitap ettikleri kullanıcı kitlesine kendisini anlatan ve değer önermesi mesajını açıkça ortaya koyacak şekilde tasarlandı.

Business Templates (Doküman şablonları) neleri içeriyor ve bunlara nasıl erişebiliyoruz?

Mac için Office 2008 – İş Sürümü”ndeki şablonlar tümüyle ticari kullanım alanları göz önüne alınarak tasarlandı. Bu şablonlar arasında profesyonel görünümlü kartvizitler, satınalma dokümanları, şirket içi ve dışı kullanıma yönelik bilgilendirme gönderileri gibi birçok hazır şablon yer almakta. ?ablonlara erişim ise oldukça basit; yapılması gereken tek şey İş Sürümü”nün ekstra kurulum diskinde yer alan “?ablon ve ClipArt Kurulum” dosyasını çalıştırmak. Bu sayede tüm şablonlar kullanıcının Mac”ine kuruluyor ve kurulum sonrası tıpkı diğer Office 2008 şablonlarında olduğu gibi  Word 2008″in Elements Gallery”si üzerindeki Publication Templates sekmesinden ya da Project Gallery”den erişilebiliyor.

Office 2008 for Mac – Home & Student (Ev ve öğrenci Sürümü) için içerik, fiyat, içerdiği uygulamalar vs ile ilgili değişiklik söz konusu mu?
Hayır, Mac için Ofice 2008 – Ev ve öğrenci Sürümü aynen olduğu gibi – halen Word, Excel, PowerPoint, Entourage ve Mac için Messenger”ı içermekte ve 3 bilgisayara kadar lisnaslama imkanı sunmaya devam ediyor. Tavsiye edilen perakende satış fiyatı $149.95 olmakla birlikte yeri gelmişken söylemekte fayda var – hali hazırda özelikle okula dönüş dönemine yönelik yürüttüğümüz Mac ile birlikte satış kampanyası kapsamında şu anda herhangi bir Mac ile birlikte alındığında fiyatı 119 Dolar.

 

 

 

iWork”ün son sürümüyle birlikte ele aldığımızda, Office 2008 for Mac – Business Edition”ın ne gibi farklılıkları ve avantajları bulunuyor?

Rakip ürünlerle karşılaştırma yapmak yerine Mac için Office 2008 – İş Sürümü ile birlikte gelen yeni özelliklere değinmek isterim. ürünü satın alan müşterilerimiz, aslında şirketleri için iki temel alanda yatırım yapmış olacaklar. Bunlar:

– Ortak çalışma ve bağlantı: Uyumluluk konusunda endişe etmeden, dünya çapında 500 milyondan fazla Office kullanıcısı ile dokümanlarını rahatlıkla paylaşabilecekler. özelikle farklı platformlarda çalışan iş arkadaşları ya da iş ortakları arasında birlikte yürütülen çalışmaları SharePoint ürün ve teknolojileri ile OfficeLive Workspace üzerinden Document Connection for Mac (Mac için Doküman Bağlantısı) özeliği ile kolayca paylaşabilme imkanına sahip olacaklar. Entourage 2008 – Web Servisleri Sürümü”nün sunduğu gelişmiş e-posta ve takvim desteği ile iyileştirilmiş uyumluluk, yüksek performans ve güvenirlik ile çalışabilecekler.

– İşi en güçlü verimlilik artırıcı araçlarla işi yönetme ve profesyonel dokümanlar yaratma: 200″den fazla profesyonel görünüme sahip şablon sayesinde kartvizit, form, sipariş, bülten gibi farklı türlerde birçok iş yazışmasını ve dokümanını çok hızlı hazırlayabilme imkanına sahip olacaklar. Bu arada müşterilerimizin tüm bunları doğru ve hızlı bir şekilde kullanmaya başlayabilmeleri için de Lynda.com”da 7 saatlik bir eğitim içeriği hazırlattığımızı da belirtmekte fayda görüyorum.

Kullanıcılar için mevcut Office 2008 for Mac – Standard Edition”ı ve/veya Special Media Edition”ı yükseltme imkanı bulunuyor mu?

Evet, daha önce de belirttiğim gibi halihazırda kullandığı Office 2008″den İş Sürümü”ne yükseltme yapmak isteyen müşterilerimize yönelik avantajlı bir teklifimiz de söz konusu ve bu sürümün tavsiye edilen son kullanıcı fiyatı 239.95 Dolar.

Türkiye pazarındaki durum hakkında bir değerlendirme yapabilir misiniz? Gelecek yıldan beklentileriniz neler?
Etkilerini ciddi boyutlarda hissettiğimiz bir kriz dönemindeyiz ve doğal olarak bu durum her iş alanını azalan bir şiddetle de olsa etkilemeye devam ediyor. Ancak gelecek yıl için beklentimiz mevcutta başladığına inandığımız iyileşmenin daha da kuvvetlenerek sürmesi yönünde – özelikle bilişim teknolojilerinin de bu iyileşme ile birlikte daha da önem kazanarak gündemde öne çıkmasını bekliyoruz. Yalnız bu iyileşme beklentisinden bahsederken artık hiçbirşeyin krizden önceki gibi olamayacağı gerçeğine vurgu yapmak bence önemli. Yani gerek global anlamda gerekse Türkiye olarak krizi atlattık desek bile – ki açıkçası buna dair net bir ölçüm yapabilmek ne kadar mümkün olur bilemeyiz – iş yapış tarzlarımızdan uyguladığımız yönetim metodolojilerine, karar verme süreçlerinde değerlendirdiğimiz faktörlerden satınalma dinamiklerimize kadar her alanda daha yüksek verimlilik ve daha düşük maliyet ile hareket etmek yaklaşımı bundan böyle hem kurumlar hem de kişiler için “olsa iyi olur” diye nitlendirilecek bir yaklaşımdan ziyade vazgeçilmez bir kural – diğer bir deyişle “olmazsa olmaz” halini alacaktır. Zorlu ekonomik koşulları yaşadığımız bu dönemin sonunda kurallarının yeniden yazılacağına inandığım “yeni” ekonomide Microsoft olarak sunduğumuz teknolojilerle maliyetlerini azaltmayı ve verimliliğini artırmayı hedefleyen şirketlere bu hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak ürünler sunmaya da devam edeceğiz.
Bugün kısaca özetlemeye çalıştığım Mac için Office 2008 – İş Sürümü de bu çaba ve çalışmaların en güncel örneğini teşkil ediyor. ML

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here