Ana sayfa Haber Object Editör

Object Editör

104
0

 

Samplitude PRO serisine kaldığımız yerden devam ediyoruz. Sizlere bu ay, arayüz ayarları, project setup, sistem ayarları, ve object editor”ü tanıtacağız.

Samplitude kurulduğunda, ilk iş olarak internete bağlı Pc”niz ile “code meter dongle USB”nin Pc”nize takılı olduğundan emin olduktan sonra, “Register NOW” seçeneğini kullanarak, bilgilerinizi girip lisanslı kullanıma geçmelisiniz. Karşınıza bir Project setup çıkacak. Buradan ihtiyacınıza göre kanal sayısı belirleyebiliyor, stereo-mono-surround Project-MIDI gibi seçeneklerden veya hazır preset”lerden faydalanabiliyorsunuz. İstenilen ayarı seçtikten sonra, aranje sayfası karşınıza gelecek. Görünüm olarak, 3 ayrı edit”i aynı anda görebilirsiniz. İki veya tek aranje görünümü ayarları da mevcut. En sol alt kısımda Workspace ile çalışacağınız projenin ana fikrini belirleyebilirsiniz. Bunlar Power User- Easy – Record-Edit-Master olarak sıralanıyor. Gerçi bu ayarları seçseniz bile, Tools”ları istediğiniz gibi menü bar bölümüne sağ klik yaparak ayarlayabilirsiniz. En alt barda DSP ve gecikme değerleri ve diğer ileriki bölümlerde değineceğimiz menü özellikleri mevcut. Programda Midi/Audio”ya geçmeden önce mutlaka system options”a girerek yazılımın çeşitli imkanlarını incelemeli ve denemelisiniz. öncellikle ses kartı seçimi ve MIDI / arabirimleri, tüm harddisk Ram ve System buffer ayarları mevcut. Ayrıca sistemin objeler dışındaki CPU yüklerinden kazanç sağlamanız için performans menüsü, hatta mouse ayarları, resample qualitiy özellikleri de bulunuyor. İlk yapacağınız kabaca ayarlar bunlar. Audio kayıtlarınızı HD yerine Ram üzerine yapabilirsiniz. Harici Effect bouncing ve VST tanıtma araçları mevcut. Kısa yollar, çeşitli kontrol uyumlulukları, color, skin sync gibi çeşitli özellikler arasında, freeze edilmiş bir objeyi unfreeze etmeden editleyebilme hatta yerini dahi değiştirme lüksünüz de bulunuyor.

System

Performans:
Bu alanda, Pc performansınızı direkt olarak etkileyecek birçok ayar mevcut. özellikle Multicore bir CPU”ya sahipseniz, Samplitude, 8 CPU”ya kadar optimize edilmiş durumda. Bu özellik için “performans” alanında en üstte aktif görünen kutucuğu seçmelisiniz. Bu sayede Samplitude tüm CPU çekirdeklerine optimizasyonu sağlar. Ayrıca proje esnasında, arrange sayfasında daha önceden ayarlamış olduğunuz “Object Mute” veya boş kanallara verilmiş FX” ler, yoğun efekt hesaplamalarının düşük yüklenme ile çalıştırılması gibi özellik ayarlarını yapabiliyorsunuz. Mute olmuş herhangi bir region veya FX olmamış bir kanaldaki bir boşluk sırasında CPU kazanç sağlıyor. Sadece aktif Objeler yüke dahil ediliyor. Aynı zamanda bu kazançlara economy track  – VIP hybrid engine ayarları da dahil.

Herhalde şu ana kadar açıkçası böyle inanılmaz imkanlar sunan bir DAW editörüyle karşılaşmadım dersem sanırım abartmış olmam. Gelin birlikte bu farklılığın, yani yazılımın dahiyane özelliklerinden olan ” OBJECT EDITOR”ı tanıyalım.

Object editor :
Samplitude içerisinde birçok Audio editleme türü var, bunlardan en önemlilerinden Object editor (CTRL+O) genel olarak, her region için bütünleşik veya ayrı ayrı işlemlerin yapıldığı çok kapsamlı bir içerik sunuyor. En dikkat çeken yanlarından biri, region”ların her biri ayrı ayrı object editor”a sahip. İstenildiği takdirde bu region”lar grup yapılırsa, object editor bu işlemi toplu region grubuna uygulayabiliyor. Ayrıca var olan işlem region”da veya region”lardaki movement tipi işlemlerde, arranje page içerisinde değişime uğramıyor. 

Bu durumda, bu object edit özellikleri sadece seçtiğiniz veya cut ettiğiniz objeyi ilgilendiriyor. Duyumda da böyle. örnek olarak çok yoğun bir delay kullansanız bile, otomasyon yapmadan sadece insert object vererek, mikser dışı object editörünüz ile o kısmı fx”lendirebilirsiniz ve bu işlem, bir sonraki veya önceki objeleri etkilemiyor. Sıra dışı olan, mikserinizdeki insert ve aux”ları, pan ve Eq” ları kullanmadan, sadece aranje alanındaki bir objeye CTRL+O veya çift tıklayarak tüm miks kabiliyetlerinin bölge bölge uygulanabilmesi. Bu çok kapsamlı bir iş yeteneği sunuyor. Experimental Audio projeler için çok iyi bir özellik.

Bu objelerin şarkı içinde yerlerini değiştirseniz de, region”ları başka bir ölçüye taşıdığınızda yapmış olduğunuz tüm işlemler beraberinizde geliyor. çok kanallı bir çalışmada, tüm kanalların sadece küçük bir kısmını seçip grup yapıp, o kısma saniyeler içinde bir reverb veya EQ verebilirsiniz. O reverb ve diğer fx”lerin bir önceki ve sonraki ölçülerde aktif olmaması için otomasyon edit”i yapmanıza gerek kalmıyor çünkü “song play cursor”, objenin üstünden geçtiği ve o objeden çıktığı anda tüm verdiğiniz EQ ve fx”ler etkisiz hale geliyor. Yani burada objeye özel bir durum söz konusu. Yazılım, 1 saniyelik bir region”a 64 tane insert fx verip, 1 saniye sonra tüm fx”lerin durması için extra bir grup otomasyon veya o tip bir işlem yapmanıza gerek bırakmıyor. çünkü, object editör ile objelere yaptığınız her müdahale, o objeleri başka bir yere taşıdığınızda da, anında etkinleşiyor. Yani diğer yazılımlardaki gibi taşınan kısımlara otomasyonlarınızı da götürmenize gerek kalmıyor. Ve dahası bunların hepsini freeze yapsanız bile geriye alıp hiçbir işleme tabi tutulmamışlar gibi tümünü undo edip baştan edit”leyebiliyorsunuz. çünkü bu işlem offline render olarak yapılmıyor; işlemi istediğiniz an geri alabiliyorsunuz. İstenilirse, çok yoğun Fx uygulanmış ise objede, örneğin sadece bir objede 34 FX+EQve timestrach gibi işlemler var ise, mixer dışında  bunu freeze etseniz de etmeseniz de, çok rahatlıkla o parçacığı grup olarak şarkının herhangi bir yerine taşıyabilirsiniz. Bu normalde farklı yazılımlarda unfreeze olmadan yapılamadığı için, imkansız gibi geliyor ama, bütün bu işlem Samplitude içinde basitçe yapılabiliyor. Objelerin tüm yaptığınız işlemlere, reset ve copy/paste ve unfreeze imkanını sağlaması işi daha da kolaylaştırıyor.
Object editör detaylarına önümüzdeki sayımızda devam edeceğiz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here