NVIDIA RTX Teknolojisi, Gerçek Zamanlı Sinematik Rendering rüyasını gerçekleştiriyor!

NVIDIA'nın son 10 yıldaki algoritma ve GPU geliştirmeleri, bilgisayar grafiklerini ileriye doğru taşıyor.

NVIDIA, içerik yaratıcılarına ve oyun geliştiricilerine, gerçek zamanlı, sinematik kalitede görüntü sunan ışın izleme (Ray Tracing) teknolojisi NVIDIA RTX’i duyurdu.

Bilgisayar grafik algoritmaları ve GPU mimarileri üzerindeki 10 yıllık bir çalışmanın ürünü olan NVIDIA RTX, NVIDIA Volta mimarisi GPU'larında çalışan son derece ölçeklenebilir bir ışın izleme teknolojisinden oluşuyor. Çeşitli arayüzler vasıtasıyla ışın izlemeyi destekleyen NVIDIA, Microsoft’un yeni DirextX® Raytracing (DXR) API’nı kullanan uygulamalar için tam RTX desteğini etkinleştirmek amacıyla Microsoft ile yakın işbirliği yapıyor.

Gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul edilen ışın izleme teknolojisi, geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor. Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.

NVIDIA RTX’in, on yıllar boyunca grafik endüstrisinin ve oyun geliştiricilerin hayali olan gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini hayata geçirdiğini belirten NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, “GPU'lar, oyunlar için gerçek zamanlı ışın izleme sunabilmek için, ancak şimdi yeterince güçlü hale gelebildi ve sonraki nesil görüntülerin yeni çağına yol gösterecek.” dedi.

Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu. NVIDIA RTX bu sınırlamaların üstesinden geliyor.

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER
reklam

Popüler İçerikler

reklam