Ana sayfa Haber NVIDIA GeForce GTX 1080 teknolojisi çok şeye gebe

NVIDIA GeForce GTX 1080 teknolojisi çok şeye gebe

180
0

Bu hafta NVDIA için epeyce yoğun bir hafta oluyor. Yeni Pascal mimarisi, yeni GPU sistemleri, VR sistemleri duyurulmaya devam ediyor ve VR sektöründe, modelleme sektöründe ve oyun sektöründe çok şeyi sağlamakla birlikte çok şeye de gebe.  

Pascal performans, bellek band genişliği ve güç verimliliğinde kendinden önceki yüksek-performanslı Maxwell™ mimarisine göre büyük bir sıçrama sunuyor. Ve çığır açan grafik özellikleri ve teknolojileri ile AAA oyunları oynamak ve sanal gerçekliğin keyfini çıkarmak için PC”yi yeniden en iyi platform olarak konumlandırıyor.

“PC dünyanın favori oyun platformu ve yeni Pascal GPU mimarimiz bunu yeni zirvelere taşıyacak,” diyen NVIDIA”nın PC bölümü kıdemli başkan yardımcısı Jeff Fisher, “İlk Pascal oyun GPUmuz,  GeForce GTX 1080, dramatik bir şekilde geliştirilmiş performans ve verimlilikle oyun esnasında inanılmaz gerçeklik ve derin bir şekilde kapsayıcı VR tecrübeleri sunuyor. Bu şu ana kadar inşa edilmiş en güçlü oyun GPUsu ve en iyi işlerimizden biri.” dedi.

NVIDIA, Pascal mimarisini VR  gibi teknolojilerin inanılmaz veri işleme  taleplerini karşılamak üzere tasarladı. Beş dönüştürücü teknolojiye sahip:

Yeni-Nesil GPU Mimarisi. Pascal her watt başına performans için optimize edildi. GTX 1080 Maxwell mimarisinden 3x daha fazla güç verimliliği sunuyor.

 

16nm FinFET Süreci. GTX 1080, 16nm FinFET süreci için tasarlanmış ilk oyun GPUsu, ki bu daha yoğun bir şekilde biraraya getirilebilen, daha küçük ve daha hızlı transistörler kullanıyor. 7.2 milyar transistor, performans ve verimlilikte dramatik bir artış sunuyor.
Geliştirilmiş Bellek. Pascal-tabanlı GPUlar Micron”un GDDR5X belleğinin 8GB”lık gücünü kullanan ilk GPUlar. 256-bit bellek arayüzü 10Gb/saniyede hızla çalışıyor, ki bu sayede standard GDDR5 tarafından sunulandan 1.7x daha verimli bellek band genişliği sağlıyor.
üstün İşçilik. Band genişliği ve güç verimliliğindeki artışlar GTX 1080“in daha önce mümkün olmayan saat hızlarında çalışmasını sağlıyor – 1700 MHz üzerinde – ve bunu yaparken de sadece 180 watt güç harcıyor. Yeni asenkronize bilişim gelişmeleri, verimliliği ve oyun performansını da arttırıyor. Ve yeni GPU Boost 3 teknolojisi, ileri overclock fonksiyonelliğini de destekliyor.
 NVIDIA oyunun yüzünü, geliştirmeden oyuna, oyundansa paylaşıma doğru değiştiriyor. Yeni NVIDIA VRWorks yazılımı özellikleri, oyun geliştiricilerinin oyun ortamlarına daha önce mümkün olmayan kapsayıcılık getirmelerini mümkün kılıyor. NVIDIA”nın Ansel™ teknolojisi, oyuncuların oyun deneyimlerini paylaşmalarını ve oyun dünyalarını yeni şekillerde keşfetmelerini sağlıyor.

“GTX 1080″in performansı ve özellikleri bizi hayrete düşürdü,” diyen Epic Games kurucusu Tim Sweeney, “Paragon oyunumuzun sinematik sahnelerini aldık ki bunlar offline olarak renderlanmak üzere tasarlanmıştı, ve gerçek zamanlı GTX 1080″de renderladık. Gerçekten hayrete düşürdü ve geliştiricilerin UE4 ve GTX 1080 ile oyun dünyasında, otomotiv tasarımında veya mimari görüntülemede neler yaratacaklarını görmek için sabırsızlanıyoruz – hem 2D ekranlar, hem de VR için.”

Kullanıcıları tamamen sanal dünyalara daldırmak için, geliştirilmiş NVIDIA VRWorks yazılım geliştirme kiti daha önce deneyimlenmemiş seviyede bir “VR varlığı” sunuyor. Sanal deneyimlerinin gerçek olduğuna ikna etmek için kullanıcıların gördükleri, duydukları ve dokundukları ile ortamın fiziksel davranışını birleştiriyor.

 VRWorks Graphics şimdi geleneksel, 2D monitörler yerine, VR ekranlarının spesifik boyutlarına tabii renderlama yapan simültane multi-projeksiyon özelliği sunuyor. Aynı zamanda tek geçişte hem sol, hem de sağ göz için simultane olarak geometri renderlıyor.

Saran Audio: VRWorks Audio, bir ortamdaki seslerin yolunu, sanal dünyanın boyut, şekil ve materyalini yansıtarak gerçek zamanlı olarak izlemek için NVIDIA OptiX™ ışın-takip motoru kullanıyor.
VR için NVIDIA PhysX, bir el kontrolörü sanal bir nesne ile etkileşime geçtiğinde bunu tespit ediyor, ve oyun motorunun fiziksel olarak doğru görsel ve haptik bir yanıt vermesini sağlıyor. Aynı zamanda, kullanıcının etrafındaki sanal dünyanın fiziksel davranışını modelliyor, böylece tüm etkileşimler – bir patlama ya da suda hareket eden bir el – gerçek dünyadaymış gibi davranıyor.

NVIDIA bu teknolojileri VR Funhouse isimli yeni bir VR deneyimine entegre etti.

NVIDIA ayrıca güçlü bir oyun yakalama aracı olan Ansel”i  duyurdu. Ansel, oyuncuların oyunlardaki sanatsallığı daha önce görülmeyen şekillerde keşfetmesini, yakalamasını ve paylaşmasını mümkün kılıyor.

Ansel ile, oyuncular sanal bir dünyanın içinde geniş görüntü sağlayan herhangi bir noktadan, kamerayı istedikleri yöne tutarak oyun görüntülerini birleştirebiliyor. 32x ekran çözünürlüğüne kadar ekran görüntüsü alabiliyor ve sadakati kaybetmeksizin seçtikleri yere zum yapabiliyorlar. Foto-filtreler ile mükemmel görüntüyü almadan önce, gerçek zamanlı olarak efektler ekleyebiliyorlar. Ve bir VR headset ya da Google Cardboard”da görüntüleme için 360-derece stereo fotosfer yakalayabiliyorlar.

 

Peki, ya VR’da ne olacak?

VR Funhouse, büyük grafikler, full interaktif ses ve simüle fiziğin bir araya getirilmesi yoluyla gördüğünüz, duyduğunuz ve dokunduğunuz şeyleri geliştirerek, VR”ye yeni bir immersiyon seviyesi getiriyor. HTC Vive-uyumlu, oda ölçekli deneyim, Valve”s Steam dijital dağıtım hizmetleri ile Haziran”da GeForce GTX PC”nize geliyor.

Deneyimimiz, farklı dokunuşlarla dolu olmakla beraber, Pascal”ın çığır açıcı teknolojilerini göstermek üzere kurulmuştur. İnteraktiflik, immersiyon ve eğlencede çıtayı yükseltmek üzere kurulmuş, VR kulaklıklarda teknik açıdan bugüne kadarki en gelişmiş deneyimi sunar.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here