Netflix, Rakiplerine Fark Attı!

Netflix, rakiplerine büyük bir fark attı. Birçok platform gerilerken ve zarar ederken Netflix yine kâr etmeye devam etti.

Netflix, Rakiplerine Fark Attı!

En büyük eğlence şirketlerinin başında gelen Netflix, ister inanın ister inanmayın, dijital yayın platformu söz konusu olduğunda hâlâ ilk söz sahibi olan şirket olmaya devam ediyor. Rakiplerine kıyasla çok sayıda içerik kaybetmesine rağmen platform hâlâ izleyicilerin gözdesi olmayı başarıyor.

Financial Times, en büyük eğlence şirketlerinden bazılarının dijital yayın platformlarından 5 milyar dolardan fazla zarar açıklayacağını bildirdi.

Disney, Paramount ve Comcast’in dijital yayın hizmetlerinde yıl boyunca tamamen kırmızı ışık yanarken Warner Bros Discovery küçük bir kâr elde etti. Yatırımcılar ise işin bazı kısımlarında küçülmeye gitme konusunda ısrarını dile getirmeye devam ediyor.

En büyük sorunla Paramount+ karşı karşıya. Dijital yayın hizmeti, 2019’da Viacom ile yeniden birleşen ve Ocak 2020’de Xfinity Flex tarafından CBS All Access olarak başladı. Daha sonra bağımsız bir yayın hizmeti hâline getirme ve isteğe bağlı olarak CBS yapımlarından orijinal yapımlara ve ücretli içeriklere açılma planları ile Paramount+ olarak yeniden markalaştırıldı.

Son birkaç hafta içinde Shari Redstone, platformu Skydance’e satmak için görüşmelere başladı. Görüşmelerin hâlâ ilk aşamalarda olduğu söylenebilir, bu nedenle fazla bir bilgi yok. Paramount CEO’su Bob Bakish’in Warner CEO’su David Zaslav ile de birleşme konusunda görüştüğü ileri sürüldü ancak içeriden kaynaklar, bu anlaşmaların gerçekleşmeme olasılığı olduğunu ifade etti.

Netflix, Kâr Etmeye Devam Ediyor

Netflix, son birkaç yıldır kâr etmeye devam ediyor. Son kazanç raporu, analistlerin tahminlerini suya düşürdü. Netflix, 9 milyondan fazla yeni abone kazandı. Büyüme, pandemi dolayısıyla gerçekleşen karantinaların insanları Netflix izleyerek rahatlamaya zorladığı 2020’nin başlarından bu yana gördüğü en iyi büyümeydi. Son zamanlardaki büyük fiyat artışları bile platforma zarar vermedi.

Daha küçük girişimler ayakta kalmak için mücadele ederken tüketicilerine daha yüksek fiyatlı abonelik seçenekleri sunmak zorunda olması nedeniyle başarılı olamıyor. Bu da onların birleşmesine ya da kapanmasına yol açıyor.

Financial Times tarafından aktarılan bilgilere göre Disney bile 2023’ten yara almadan kurtulamıyor. Yılın ilk üç çeyreğinde yayın platformundan 1,6 milyar dolar kaybetti. Bu kayıp, aynı zaman diliminde 8 milyon yeni abone kazanmasına rağmen gerçekleşti. Şu anda 7 bin çalışanın işine mal olan yeniden yapılanmanın ortasında. 2024 yılının platform için daha kârlı geçmesi bekleniyor.

Exit mobile version