Netflix reklamlı abonelik planı ile internet kullanıcılarına daha uygun fiyata dijital yayın platformundaki içerikleri izleme imkânı sunmaya başlıyor. Bir süre önce Microsoft ve Netflix tarafından yapılan açıklama ile şirketin bu amaç doğrultusunda Microsoft ile iş birliği yapacağı ortaya çıktı.
Şirket, on yıldan uzun bir süredir ilk çeyrekte ilk kez bu kadar çok abone kaybı yaşadı. Bu nedenle dijital yayın platformu olarak hizmet vermeye başladığı günden bugüne kadarki en zorlu dönemlerinden birini yaşıyor.
Netflix Reklamlı Abonelik Planı Ne Zaman Gelecek?
Reklamlı Netflix abonelik planının ne zaman bir seçenek olarak sunulacağı şimdilik belirsizliğini koruyor fakat söylentilere göre yeni abonelik planı, 2022 yılının sonuna kadar kullanıma sunulabilir.
Netflix, konu ile ilgili yapmış olduğu açıklamada planın henüz ilk evrelerinde olunduğunu, 200 milyonun üzerine çıkan topluluğuna reklamla izleme seçeneği sunmak için daha üzerinde çalışılması gereken çok fazla şey olduğunu belirtti.
Şirketin Microsoft ile yaptığı iş birliğinin Netflix’e büyük katkısının dokunması bekleniyor. Netflix’ten Greg Peters, bu konu hakkında yaptığı açıklamada Microsoft’un hem teknoloji hem satışta yenilikçi olduğunu belirtti.
Ona göre Netflix’in uzun vadeli hedefinde kullanıcılar için daha fazla seçenek, reklamverenler için daha iyi bir deneyim sunmak var.
Netflix, 2022 yılının ilk çeyreğinde çok fazla kullanıcısını kaybetmişti. Şirketin abone sayısındaki düşüşün devam edebileceğine işaret etmesi, yatırımcıların da olumsuz düşüncelere kapılmasına neden olmuştu.