Netflix Salı günü, mevcut hizmetinde abonelere ek ücret ödemeden telefon ve tablet gibi mobil cihazlar için reklamsız oyunlarla başlayarak video oyunlarına genişleyeceğini doğruladı. 2007’de yayına başladığından ve 2012’de ilk orijinal şovunu yayınladı. O zamandan bu yana yeni bir eğlence türüne yönelik en büyük genişlemesinde Netflix, oyun için geniş emelleri çizdi. Sonuçta Xbox ve PlayStation için konsol oyunlarının peşinden gitmeyi öngördüğünü belirtti.
Göz atmak isteyebilirsiniz: Netflix, N-Plus İsimli Yeni Özelliğini Test Ediyor
Netflix, en azından ilk başta, mobil oyun oynamanın olmayacağı konusunda netti. Sizden para almanın yeni bir yolu ortaya çıktı.
NETFLIX CEO’SU MOBİL OYUN PLATFORMUNA GEÇİŞİ AÇIKLADI
Netflix CEO’su Reed Hastings Salı günü şirketin ikinci çeyrek kazançlarıyla ilgili bir açıklama yaptı. Burada Reed Hastings, “Biz tek ürünlü bir şirketiz” dedi. Bu ürün, oyunları içeren hepsi bir arada bir abonelik olduğunu kaydetti.
Oyuna geçiş, Netflix’i temel işinden uzaklaştırıyor. Netflix büyüdükçe, rekabetinin artık onunla kafa kafaya giden geleneksel TV ve film şirketlerinin ötesine geçtiği uzun zamandır dile getiriliyor. Şirket, Fortnite gibi oyun fenomenlerini ve kullanıcı tarafından oluşturulan video santrali YouTube’u, dünya çapında komuta ettikleri muazzam miktarda eğlence saatleri nedeniyle en zorlu rekabetlerinden biri olarak defalarca karşı karşıya geldi.
Ve oyun endüstrisi ekonomik bir güç merkezidir. Geçen yıl pandemi sırasında oyunlara ilgi arttı. Onu filmlerin ve Kuzey Amerika sporlarının toplamından daha büyük bir pazar haline getirdi. Video oyunları için küresel pazarın geçen yıl yaklaşık 178 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. 2023’te 200 milyar doları tutması bekleniyor.
AMAZON VE GOOGLE DE BU SEKTÖRE GİRDİ
Netflix bu oyun genişletmesinde yalnız değil. Prime Video’yu işleten Amazon, bulut oyun hizmeti Luna’ya yatırım yaptı. Kendi oyun stüdyosuna sahip. YouTube’un ebeveyni olan Google, kendi Stadia oyun akış hizmetine para yatırdı. Apple TV Plus için kendi filmlerini ve TV şovlarını yapan Apple Arcade’e genişledi.
Ancak Netflix, oyunları tek aboneliğinin bir parçası haline getirerek benzersiz olacaktır. Diğerleri, oyun hizmetlerini bağımsız ürünler olarak sunar. Genellikle bir grup başka üyelikle birlikte bir paket halinde sunulur.
Netflix Salı günü yaptığı açıklamada, “Üyelerimizin oyunlara nasıl değer verdiği hakkında daha fazla bilgi edinmenin zamanının geldiğini düşünüyoruz” dedi.
Yorum Yap