Bu yılın sonuna kadar Netflix kullanım oranı için büyük bir düşüş bekleniyor. Dünyanın en çok kullanılan dijital yayın platformlarından biri olan Netflix için durumlar şu an pek şirketin lehine olacak şekilde ilerlemiyor.
Dünyanın dört bir yanındaki Netflix kullanıcıları, platformun yeni rakiplerinin ortaya çıkması ve platformun fiyatlarının artması ile diğer platformlara yönelmeye başladı. Disney+, Amazon Prime Video ve çok daha fazlası, dünya pazarına açılırken Netflix’in kullanıcı sayısında da önemli bir düşüş bekleniyor.
Netflix Kullanım Oranı Büyük Düşüş Görebilir
Netflix aboneleri ile gerçekleştirilen anket sonucunda elde edilen verilere göre zaten zor bir yıl geçiren şirket, 2022 yılının sonunda çok fazla abone kaybedebilir.
2022 yılında dijital yayın platformlarına abone olan 1.000 Amerikalı internet kullanıcısı ile yapılan anket ile her 4 kişiden 1’inin bu yıl Netflix’i kullanmayı bırakmayı düşündüğü tespit edildi. Ankete katılanların yaklaşık üçte ikisi, ayrılmak istemelerinin sebebi olarak Netflix’in artan abonelik ücretlerini gösterdi.
Netflix şu an Türkiye’de değil, Amerika Birleşik Devletleri’nde de en pahalı dijital yayın platformlardan biri. Platformun abonelik ücretlerine gelen zamlardan ankete katılan kullanıcılar da oldukça rahatsız oldu.
Amerika Birleşik Devletleri’nde hizmet veren dijital yayın platformu sayısı, Türkiye’de hizmet veren dijital yayın platformu sayısına göre oldukça fazla. HBO Max, HULU, Prime Video, Disney+, Apple TV+, Peacock, Paramount+ ve çok daha fazlası aktif olarak kullanıcılara hizmet veriyor. Bu da ankete katılanların çok fazla alternatifi olduğu anlamına geliyor.
Bu hizmetlerin ortalama aylık maliyetleri birbirleriyle kıyaslandığında Netflix açık ara en pahalı platform olarak öne çıkıyor.
Netflix reklamlı abonelik planını da kullanıcılara sunmayı planlıyor. Bu abonelik planının diğerlerine kıyasla daha uygun fiyatlı olacağı belirtildi fakat kullanım oranındaki düşüşe fiyattan ziyade içerik çeşitliliği neden oluyor.
Netflix’in kendi orijinal içeriklerini sunmadan önce bu kadar popüler hâle gelmesinin sebebi lisansını aldığı içeriklerdi. Şirketin iş yaptığı şirketlerin çoğu kendi dijital yayın platformunu açarak piyasaya büyük bir giriş yaptı.
Kısacası insanların artık Netflix’i kullanması için pek sebebi kalmadı çünkü diğer platformlarda yayımlanan içerikler Netflix’te bulunamıyor.
Yıllardır hizmet vermesine rağmen ilk kez bu kadar çok abone kaybeden şirketin bundan sonra toparlanıp toparlanmayacağını önümüzdeki süreçte göreceğiz.