Netflix, ilk çeyrekteki şok edici yavaşlamanın ardından Asya’ya bakıyor. Hem hala abone eklediği bir bölgede büyümeyi sürdürmenin hem de başarısını orada dünyanın diğer bölgelerinde tekrarlamanın peşinde.
Asya Pasifik iş geliştirme başkan yardımcısı Tony Zameczkowski bir röportajda, genel harcamaları kısma planlarına rağmen, yerel film ve dizilerin yapımı için finansman da dahil olmak üzere Asya’daki yatırımın artmaya devam edeceğini söyledi.
Şirket Yeni Hamleler Yapıyor
Netflix, Asya genelinde düşük fiyatlı, yalnızca mobil üyelik sunmaya devam edecek olsa da, kredi kartı kullanımının daha az yaygın olduğu bir bölgede daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için kablosuz operatörler ve dijital ödeme şirketleriyle daha fazla ortaklık arayışında olduğunu söyledi. Şirketin Asya stratejisi, platformun Kuzey Amerika ve Avrupa’daki doygunluğu dengelemek için büyümesi gereken diğer gelişmekte olan pazarlardaki hamleleri bilgilendiriyor.
Zameczkowski, “Asya, dünyadaki diğer pazarlar için harika bir vekildir. Gelişmekte olan Asya ile Afrika ve Latin Amerika gibi diğer yükselen pazarlar arasında benzerlikler var. Buradaki öğrenmeler, bu bölgeler tarafından kolayca çoğaltılabilir veya güçlendirilebilir.” dedi.
Netflix Kritik Dönemeçte
Dünyanın en büyük yayın platformu kritik bir dönemeçte. Hisse senetleri, abone sayılarının artmasıyla son yıllarda yükseldi, ancak şirket, on yıldan uzun bir süredir ilk müşteri kaybını Nisan ayında bildirdi.
Rakiplerinden gelen şiddetli rekabet nedeniyle bu çeyrekte başka bir daralma öngörüyor. Kasım ayının ortasından bu yana piyasa değerinin üçte ikisi silinen Netflix, bir yandan maliyetleri düşürürken diğer yandan parlaklığını yitiren bir içerik hattını yenileme baskısı altında.
Şirket şimdiden Asya Pasifik’te ilerleme kaydetti. Ancak daha geniş çaplı yavaşlama, abonelikleri artıran “Squid Game” ve “Hellbound” gibi Güney Koreli mega hitlerin başarısı üzerine ek ivme kazandırıyor.
Daha Fazla Genişmelek için Asya Bölgesi Önemli
Asya Pasifik bölgesi, Netflix’in 221,6 milyon küresel abonesinin yüzde 15’ini oluşturuyor. Daha fazla genişlemenin en büyük itici gücü olacağı tahmin ediliyor.
Yıla hayal kırıklığı yaratan bir başlangıç yaptıktan sonra, analistler ikinci yarıda bir toparlanmanın şirketin tüm yıl için yüzde 79’u Asya Pasifik’ten gelen yaklaşık 6.8 milyon üye ekleyeceğini göreceğini tahmin ediyor.
Yorum Yap