Ana sayfa Oyun Need For Speed Undercover

Need For Speed Undercover

0

Undercover”da kendini hissettiren özelliklerin başında geliştirilmiş polis ve trafik yapay zekası geliyor. öyle ki trafikteki araçlar kimi zaman zincirleme kazalar oluşturabilecekler. Aynı şey polisler için de geçerli…

Evet arkadaşlar sonunda beklenen oyunun Mac versiyonu da elimize ulaştı. Tek kelime ile mükemmel bir oyun olduğunu ilk başta söylemek isterim. Neden derseniz, kısaca madde madde geçmek istiyorum…

• Yeni oyun modları
(Cost to State, Cops”n Robbers, …)
• Yapay Zeka (Polisler daha zeki ve duruma göre daha agresif. Unutmadan, trafikteki araçlarda ve rakiplerimizde de gözle görünür bir biçimde yapay zekaları elden geçirilmiş.)
• Hasar Sistemi
• 160 km’lik bir harita
• Yapımcıların tabiriyle “Heroic Driving Engine” olayı (Daha rahat bir sürüş. En ufak hareketinizden arabanız etkileniyor.)
• Akrobatik hareketler
• Zamanı Yavaşlatma
• Yeni yarış modları
• RPG oyunlarındaki gibi bir özellik olan “Wheelman Skills”. Ne kadar çok yarış kazanırsanız, kabiliyetleriniz de o oranda artıyor (Vites değiştirme, frenleme, hızlanma vb. birçok özellik).
• Yaklaşık 50-55 adet araba.
• Yepyeni araç modifikasyonları.

Need for Speed Undercover ile ilgili ilk görüntüler yayımlandığı zaman ilk izlenimler Most Wanted’i çağrıştırdı hepimize. Kameranın konumu, arabaların ortama uyumu ve yayımlanan ilk oyun içi videolarla arcade oynanış tarzı hemen bazı eski anıları hatırlatıyordu. Pro Street”teki simülasyon tarzı sürüş şeklinden neredeyse eser kalmamıştı. Arayüze baktığımızda ise karşılaştığımız görüntü yine aynıydı: Klasik gösterge, kural ihlali, mini harita – her şey geri dönmüştü. Eski oyunda NFS dünyasının sokaklarında yeni yarışmalar ve heyecanlar ararken Undercover”da yarışlar yerine görevlere gitmekteyiz. örneğin görevlerden biri, bir araba galerisinden Porsche çalmak. Başlangıçta siz üçüncü kişi kamera açısından arabamızın galeri camından fırlayıvermesine tanıklık ediyorsunuz. Ortama kısa sürede sokan bu ara videodan sonra kamera yavaş bir şekilde arabanızın arkasına geçiyor ve muhteşem bir kovalamaca başlıyor. Elbette ki sizin için alarm veriliyor ve yerel polisler peşinize takılıyor. O halde speedbreaker”ımızı (oyunu yavaşlatma ve kolay manevra almanızı sağlayan özellik) aktive edelim ve beklenmedik aynasızlara makas atalım! Undercover”da polislerden kurtulmak için yapmamız gereken tıpkı Carbon ve Most Wanted”daki gibi, köprüleri veya yapı iskeleleri gibi kamu mallarını yıkarak amacınıza ulaşabiliyor ve garajınıza dönebiliyorsunuz.

 

Undercover”da kendini hissettiren özelliklerin başında geliştirilmiş polis ve trafik yapay zekası geliyor. öyle ki trafikteki araçlar kimi zaman zincirleme kazalar oluşturabilecekler. Aynı şey polisler için de geçerli. Polislerin sayısı ve davranışları süreyle orantılı olarak artmakta ve daha agresif hale geliyor. Aynı zamanda geliştirilen fizikler sayesinde araba çarpışlarında havada uçuşan arabaları görmeyeceksiniz… Kısaca yapay zeka tarafından kontrol edilen arabalarla etkileşim daha sıcak ve gerçekçi. Bilhassa hasar modellemeleri ve kamera tasarımındaki geliştirmeler sayesinde zekice tasarlanmış. Oyunda gerçekçiliği ve sürüş keyfini arttıran bir diğer unsur ise Pro Street”in vesilesiyle de tanışmış olduğumuz hasar. Yine de Undercover”da aracınız sadece görsel olarak hasar alacak. Eğer biri gidip sütunlara da çarparsa elbette aracının hakimiyetini kaybedecektir fakat onun dışında aracını hala sürebiliyor olacak. Serbest dolaşma, NFS Undercover ile bir kez daha beraberinde geliyor. Bu sefer ki ziyaretimiz Palm Harbor, Port Crescent ve Sunset Hills Dağları”ndan oluşan Tri-City Bay adında üçlü bir bölge. Her bir bölgenin kendine has özellikleri var: Şehir içi alışveriş merkezlerinden, endüstriyel liman ve kırsal tarım alanlarına kadar. Hepsi de otoyollar sayesinde bağlanmış durumdalar. Toplam 160 km”lik sürüş alanı bulunan şehrin bir ucundan diğer ucuna otoyollar aracılığıyla gidilmesi toplam 8 dakika sürüyor. Sadece sokak araları ve otoyollar ummayın, kanyonlarda, varoşlarda, inşaat alanlarında, dağlarda ve daha pek çok farklı alanlarda yarışma imkanınız olacak. Polisleri alt etmek ve size yardım amaçlı kısa ve alternatif yollar da bulunacak.
 

 

Undercover”da size verilen görevler haricinde Tri-City Bay şehrinde istediğiniz gibi gezme özelliği de var ve istediğiniz vakit GPS aygıtınızla anında sprintlere, otoban yarışlarına veya kovalamacalara dalabilirsiniz. Oyundaki sürüş fizikleri Undercover”ın en can alıcı noktası diyebilirim. Electronic Arts”ın oyun için amacı heyecan yaşamanızı sağlayacak bir sürüş türü, bir yerde arcade ve simülasyon arası. Yayımlanan videoları her ne kadar başlangıçta Most Wanted veya Carbon”dan bir farkını göremiyor olsak da bazı olaylardan Pro Street”teki simülasyon özelliklerini içerdiğini de gözlemleyebiliyoruz. Kısaca Pro Street”teki fizikler alınıp oyuna daha aksiyon dolu bir sürüş deneyimi katılmış ve yapımcılar bu yeni geliştirmiş oldukları fiziklere “Heroic Driving Engine” adını vermiş. Artık arabamız sürüş için daha hafif ve yola daha oturaklı, eski oyunlara oranla araba üzerinde daha fazla etkimiz var ve komutlarımız arabayı direk olarak etkilemekte. ‹şte bu da arabamızı kullanmamızı daha kolay kılıyor ve yüksek hızlarda sürmemizi sağlayarak heyecanlı bir sürüş keyfi yaşatıyor. Hatta biraz daha abartarak, daha fazla heyecan olması için akrobatik hareketleri de geliştirmişler. Diyelim ki karşınızdan bir polis sürüsünün geldiğini görüyorsunuz. Hemen el frenini çekin, arkasını attırın ve 180 derece dönüş yapın. Geri geri gitmeye gerek kalmadan. Drift yapmayı da seviyor musunuz? Arabanızı yanlamak çok zor olmayacak, birkaç denemeden sonra çok haz alacağınız bir duygu olacak.

Yeni NFS oyunlarının vazgeçilmezi nitro (benim sinir olduğum tek nokta çok az kullanım imkanı veriyor), bu oyunda da var. Nitroyu kullandıktan sonra yeniden dolmasını bekliyorsunuz. Oyuna dahil edilen başka bir özellik ise drafting. Yani rakiplerinizin tamponuna yapışıp ardından daha iyi kalkış, atak yapmanızı sağlayan bir özellik. Ayrıca kamera da arabanın dönüşlerine duyarlı. Nasıl bir manevra alırsanız alın, kamera her zaman arabanızı bir adım öne çıkarmakta ve arabanıza karşı bir ilgi duymanızı sağlıyor. Kamera yumuşak geçişlerle hareket etmekte ve öyle ki nitroya bastığınızda dahi kameranın zoom-out olması sizi rahatsız etmiyor. Yeni fiziklerin, kameranın ve geliştirilmiş motor sesleriyle oluşan bu kombinasyonun bu bütünü henüz yaşamamış olduğumuz bir deneyimin habercisi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Elbette ki eski serilere oranla daha farklı bir tecrübe olacağından alışmak biraz zaman alacaktır.

 

Otoban yarışları (Highway Battle) Undercover”daki yeni bir oyun modu. Genel olarak, Underground 2’deki “outrun” yarışları ile eski NFS oyunlarındaki trafiğin de dahil olduğu drag yarışlarının bir karışımı diyebilirim. Otoban yarışlarındaki maksat, Carbon”daki kanyon yarışlarına benziyor yani “boss” türü yarışçıları yenmek için otobanda yarışacağız. Başlangıçta yarışlar ara bir sahne ile baş başa veya art arda başlıyor ve bu aşamadan sonra belli bir yol kat eden ya da belli bir zaman süresinin sonunda birinci olan kişi yarışı kazanıyor. Yarış esnasında trafiğin sıklığıysa cabası. Kaza yapma olasılığınız yüksek ve önünüzdeki rakibiniz diğer araçlara kaza yaptırarak size engel olarak bir bariyer oluşturabilir. Dediğim gibi trafiğin akışı da tamamen rastgele. Yani bir yarışı her oynayışınızda ayrı bir zevk alarak oynayacaksınız. ‹lk yarışınızda rakibiniz trafikteki en iyi yolu bulup sizin ona yetişmenizi imkansızlaştırırken bu yarışı bir kez daha oynamanız dahilinde rakibiniz gözüken ilk tıra da çarpabilir.

Yeni bir özellik ise dikiz aynası… Bu da oyunu ilgi çekici bir hale getiriyor. Oyunun normal kamera açısında dikiz aynası bulunmadığı için kendinize sık sık “Acaba arkaya bir kez daha bakmalı mıyım?” sorusunu ortadan kaldırıyor. Bu da otoban yarışlarındaki gerçekçiliği arttıran harika yeni bir özellik diyebilirim.

Belirtmek gerekirse otoban yarışlarının gelmesiyle beraber drag ve drift yarışları bu oyunda yer almayacak. Most Wanted”da da olduğu gibi bu iki tür Undercover”ın arkasındaki konsepte uymayan türler. Tekrar oynatma (replay) modu maalesef oyunda yok. Bu oyuna özgü bir başka yenilik ise “Cops”n Robbers” yani “Polisler ve Hırsızlar” modu. Bu modda dörder oyuncudan oluşan iki takım olacak. ‹lk ekip olan hırsızlar, belirtilen paketi almak zorunda ve polislere yakalanmadan istenen yere götürmeleri onlara verilen görev. Polis olan diğer ekibin amacı ise hırsızları paket yerine ulaşmadan önce yakalamak. 2 round”dan oluşan bu modda her oyuncu hem polis hem de hırsız olma imkanına sahip. 8 oyuncuya kadar desteklenen bu modda oyuncular sürüş yeteneklerini PlayStation 3, Xbox 360 ve PC platformlarındaki çoklu oyuncu modundaki sprint ve circuit modlarında sergileyebilecek. Adrenalin dozajı yüksek polis kovalamaları Undercover”ın önemli özelliklerinden biri ve “Heroic Driving Engine” ile beraber bu özellik elbette ki çoklu oyuncu modlarını da daha heyecanlı kılıyor. Başka bir yeni özellik ise; “Cost to State” yani “Kamuya Zarar” modu. Bu modda oyuncuların amacı diğer araçlara ve kamu malına olabildiğince zarar vermek. Yine aynı şekilde polis araçlarına zarar verildikçe kazandığımız para miktarı da o oranda artıyor. Daha önce hiçbir yarış oyununda yer almamış bir başka yeni özellik ise ödüllendirme sistemi “Wheelman Skills”. Her yarışı bitirdiğinizde motor, vites geçişi, hızlanma veya frenleme gibi birçok yeteneklerinizi yarışlardaki performanslarınıza göre geliştirebilir ve böylece ileri ki yarışlarınızda daha iyi vites oranlarına veya daha yüksek hızlara ulaşabilirsiniz.
 

 

Need for Speed Undercover, gizli bir polis olan oyuncuyu, (Pro Street”te Ryan Cooper”dı fakat bu oyunda isimsiz) geniş ve kompleks bir senaryo çizgisiyle daha da heyecanlı bir seri haline getiriyor. Oyuncu kadrosuna Christina Milian da dahil. Oyundaki amacımız, FBI tarafından karanlık suç dosyaları ile ilgilenen çaylak bir polis olarak, seksi bir kadın olan Chase Linh (Maggie Q – Die Hard ve Mission Impossibe III”dan) adında federal kontrolörümüzün yardımıyla beraber, uluslararası araba kaçakçılığı yapan bir Vietnamlı suçlunun arkasındaki yatan gizlilikleri öğrenmek ve onu yakalamak. Oyundaki sinematikler Hollywood stüdyolarında çekilmiş ve dijital ile gerçek çekimlerin bir kombinasyonu ki oyuna çok farklı bir görsellik katıyor. Oyunun senaryosunun oyun ile etkileşiminden biraz daha bahsedecek olursak; haritanızda görünecek olan görevleri yerine getirmeniz gerekecek. Görevleri direk haritanızdan seçebileceksiniz ya da eski klasik görevin olduğu yere sürebilme imkanı da var. Verilen görevlerin hepsini bitirmenize de gerek yok, hikaye doğrultusunda ilerleyebilmek için yeterli sayıda görevi bitirmeniz yeterli. Oyun yaklaşık 20-25 saatlik bir kariyer moduna sahip.

Electronic Arts Black Box, Undercover oyununda sadece Hollywood yapımı sinematik ara videolarıyla değil sesleriyle de dikkatleri üzerine çekiyor, nitekim ses biliminde EA”in geçmiş yıllarda kazanmış olduğu ödüller var. Oyundaki müzikler için Underworld ve Minority Report (Azınlık Raporu) gibi filmlerin müziklerini besteleyen Paul Haslinger düzenlemiş. Most Wanted”taki gibi arka plan müziği ortamdaki duruma göre çeşitlilik gösteriyor. Her bir yarış tipini ayrı bir şekilde tanımlayabilmemiz adına her oyun modunda farklı bir müzik dinliyor olacağız. örneğin otoban yarışlarında itici ve sert ritimlere sahip müzikler ağırlıkta. Her oyunda olduğu gibi bu oyunda da birçok sanatçı tarafından bestelenmiş farklı türde müzikler var. Polis radyosu da bu oyun için tekrar elden geçirilmiş. Oyun içinde polis konuşmalarını dinlerken artık olayın gelişmesiyle paralel olarak konuşmanın da nasıl geliştiğine tanıklık edebilecek ve FBI ajanları gibi daha tecrübeli kişilerin seslerini ayırt edebileceğiz. Undercover”daki yol seslerinin tamamlanması ise stüdyo ve kapalı alanlarda toplam 5 hafta sürmüş. Test Drive Unlimited”daki gibi her arabanın sesinin farklı olması ve hatta her devirde farklı bir ses duymamızı sağlayan konvansiyonel bir birleştirici kullanılmamış. Onun yerine sesler, fiziklere göre uyumluluk sağlayacak ve bu şekilde araba fiziklerine göre çıkan motor sesi, hiçbir hilekarlık yapmadan daha gerçekçi bir netice veriyor. özellikle bu farkı tam ve yarım verilen gazlar arasında rahatlıkla hissedebiliyorsunuz.

Birçok kişi modifikasyon olayını da merak ediyor olabilir: Ve evet, autosculpt yine mevcut ve bu sefer biraz daha gelişmiş, yani ProStreet”te sadece tam body-kit”leri autosculpt”ta sokabilirken, bu oyunda tampon ve marşpiyelleri ayrı ayrı modifiye edebileceksiniz. Boyama işlevlerinde de ilerleme var. örneğin sadece ön tamponu boyamak gibi. Performans modifiyesi de mevcut. Aston Martin, Audi, BMW, Dodge, Ford, Koenigsegg CCX, Lamborghini, Lexus, Mercedes-Benz, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Pagani, Porsche, Plymouth, Subaru, Toyota ve Volkswagen oyunda yer alan arabalardan bazıları… Evet arkadaşlar son söz olarak; EA Black Box, düşündüğüm gibi eski oyunlarda güzel olan özellikleri Undercover ile bir araya getirdi. Kesinlikle herkese tavsiye edebileceğim dört dörtlük bir aksiyon yarış oyunu…

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here