Mustang Mach-E ile Ford’a yoğun ilgi

Ford şimdiye kadar 7.000’den fazla Mustang Mach-E SUV sattı. Bu alıcıların yüzde 70’inin şirketin otomobillerinden birine sahip olmadığını söylüyor.

Karşılaştırma için Ford, The Verge’ye daha uygun fiyatlı 2020 Escape’i satın alanların yüzde 39’unun marka için yeni olduğunu söyledi.

Peki bu yüzde 70 rakamı gerçekte ne anlama geliyor?

Eğer Ford hızına ayak uydurursa ve 2021’de ABD’de 30.000 Mustang Mach-Es satma hedefine ulaşırsa, bu şirketin yeni müşteriler çekmek için önemli işler yaptığının umut verici bir işaretidir. Ayrıca, gerçekten yetenekli bir elektrikli otomobilin Ford’un yeni pazar payı elde etmesine yardımcı olacağını gösteriyor. Hatta bu bazı erken üretim sorunlarının tanıdık olmayan alıcıları korkutmadığının da kanıtı. Amerika’da en çok satan binek araç olan F-150’nin elektrikli versiyonu için iyi bir haber olabilir. Ford, bu yıl içinde resmen tanıtacağı bu aracı tanıtacak.

Renault Trucks T ve T High 2021 İle Tanışın

Ford planlanandan daha az Mustang Mach-E satarsa…

Ancak bu sayının Ford için kötüye gidebileceği bir durum var. Yeni müşterilerin gelmesi şirket için iyi bir haber. Ancak Ford planladığından daha az Mustang Mach-Es satarsa, yüzde 70’lik bir karışım, mevcut müşterilerin elektrikli SUV’u gerçekten sevmediklerinin kanıtı olabilir.

Ford, şirketin Çarşamba günü yayınlanan ilk çeyrek sonuçlarında öne çıktığı için bunun kesinlikle iyi bir haber olduğunu düşünüyor. Ford’un finans müdürü John Lawler bir konferans görüşmesinde, “Mach-E’ye güçlü müşteri tepkisi daha fazla sermaye kaydırma tercihimizi doğruluyor” dedi.

CEO Jim Farley, Ford’un Mustang Mach-E ve Bronco gibi ürünlerinden bahsederken bunu bir adım daha ileri götürdü. CEO, “Yeni serimiz sadece taze değil. Aynı zamanda şu anda müşterinin zeitgeist damgasını vuruyor gibi görünüyor. Bunun bizi nereye götüreceğini bilmiyorum. Ama epey bir süre talebin peşinde koşacakmışız gibi hissettirdiğini biliyorum.” dedi.

Mustang Mach-E’nin performansına ilişkin en iyimser yorum bile, Ford’un Çarşamba günü paylaştığı ile gölgede kaldı. Bu, genel üretiminin küresel çip kıtlığı nedeniyle büyük bir darbe aldığının göstergesi…

Ford, üretiminin 2021’in ikinci çeyreğinde kıtlık nedeniyle yüzde 50 düşeceğini söyledi. Bu da F-150’yi bile etkileyen yüzde 17’lik düşüşten çok daha kötü bir düşüş. Şirket, yılın ikinci yarısında işlerin düzelmesini beklediğini dile getirdi. Ancak sonuçta başlangıçta tahmin ettiğinden 1,1 milyon daha az araç üreteceğini söyledi. Ford artık bu yıl beklenenden 2,5 milyar dolar daha az kazanacağına inandığını ifade etti.

Kıtlık nedeniyle darbe alan tek otomobil üreticisi Ford değil. Üretimi de yonga tedarikçisi Renesas’taki bir yangın etkiliyor. Ancak sorun devam ettikçe bazı şirketler diğerlerinden daha iyi adapte oldu. Örneğin Tesla, bu haftanın başlarında güçlü ilk çeyrek satış sonuçlarını paylaştı. Şirket kıtlığı büyük ölçüde aşabildiğini söyledi.

Exit mobile version