Ana sayfa Yazılım Modo ile Troll Modelleme

Modo ile Troll Modelleme

0

90’larda bir anda piyasada beliren, saçlarını okşadıkça uğur getirdiği şeklinde reklam stratejisi izlenmiş Troll isimli oyuncaklardan modelliyoruz.
 

Modelleme

Aslında Modo’nun en keyifli yanı olan modelleme araçları ile geometriyi oluşturmak çok basit oldu. Bir yandan elimdeki Troll modeli ile benzerlik oluşturmaya çalışarak adım adım kutu modeli üzerinden subdivision modelleme tekniği ile extrude, bevel, edge weight araçları ve birkaç silme, kopyalama, yapıştırma ile modelin ana hatlarını oluşturdum.
 

Modelleme sürecinde gövde ve kafayı iki farklı segmentten oluşturup sonrasında bu iki modeli uygun bir birleşim alanı belirleyip birleştirdim.
 

öncelikle kutu modeli üzerinde extrude araçları kullanarak bacakları modelledim (Resim 01).
 


Resim 01
 

Bacaklardan sonra doğrudan gövde ve kolları modelledim (Resim 02). Bu tarz extrude ve bevel araçları ile kabaca anatomiyi oluştururken, çok fazla detaya girmiyorum. Sonrasında mesh sculpting (model geometrisi üzerinden yontma araçları) kullanarak zaten gerekli düzenlemeleri yapacağım. Şimdilik uzuvların oluşması yeterli.
 
  
Resim 02
 
Vücudu bu şekilde modelledikten sonra ikinci bir kutu ile kafa kısmını modelledim. Kafa kısmında gerektiği yerlerde D tuşu ile poligon sayısını artırarak detayları artırdım. Resim 03’te ve Resim 04’te kafa modelinn yapım aşamalarının bir kısmını görebilirsiniz.
 

Resim 03

Resim 04
 
Vücut kısmını da kafa kısmını da kabaca modelledikten sonra Resim 04’te olduğu gibi iki bağımsız modeli birbiri ile edge bridge aracı ile birleştirdim.

 

 

Modelin kaba kısmında gözü rahatsız edici birçok düzensizlik olduğundan dolayı sculpt araçları ile ince modelleme sürecini başlattım. Resim 05’te model üzerindeki ufak düzeltmeleri ve modelin son halini görebilirsiniz.
Resim 05
 

Resim 06
 

Model tamamlandıktan sonra kafa kısmında saçların çıkacağı bölgeyi biraz yükseltip o bölgeye farklı bir materyal uyguladım. Poligon bazlı uyguladığım materyal, modelde kullanacağım saçların materyalini belirlemektedir (Resim 07).


Resim 07
 
Saçlar

Modo’nun saç/tüy (fur) materyali aslında 2 farklı şekilde çalışıyor. Birisi kılavuz (guide) denen sanal hatlar ile, diğeri ise tamamen kaplamalar ile gerçekleştiriliyor. Biz bu çalışmada kılavuzlar ile çalışan sistemi kullanacağız.
 

öncelikle saç uygulayacağınız kısıma Paint arayüzünde Hair Guide uyguluyorsunuz. Bu araç ile modeliniz üzerinde bakış doğrultunuza göre (view direction) veya yer çekimine göre (gravity) bu kılavuz çizgilerin oluşmasını sağlıyorsunuz (Resim 08). Bu kılavuz çizgilere göre saç materyali uygulayacağız ve saçların bu kılavuzlar doğrultusunda şekil almasını sağlayacağız.
 

  
Resim 08
 
Parametrelerden birkaçına değinecek olursak, Number of Segments değeri kılavuzlarınızın kaç bölümden oluştuğunu belirlemektedir. Ne kadar çok bölümden oluşursa o kadar yumuşak şekiller verebilirsiniz fakat bunun karşılığında saç şekillendirme sürecini daha yavaş bir arayüzle tamamlarsınız. Max. Number of Guides ile kılavuz sayısını, Length ile kılavuz saçların uzunluğunu ve Bend amount ile saçların yer çekimine doğru ne kadar büküleceğini belirlersiniz.

 

Saç şekillendirme araçları ile kılavuzlara şekiller verebilirsiniz. Şekillendirme araçlarından push ile saç tellerini itebilir, smooth ile daha önce vermiş olduğunuz sert kıvrımları yumuşatabilir, comb ile tarayabilir, move ile taşıyabilir, curl ile kıvrımlandırabilir, seperate ile saçları ayırabilir, stretch ile çekiştirebilir, root puff ile de köklere yakın kısımları karıştırabilirsiniz (Resim 09). Resim 10’da Troll modelleri için şekillendirdiğim kılavuzları görebilirsiniz.
 

Resim 09
 
 
Resim 10
 
Kılavuzları oluşturduktan sonra modellerin kafalarının tepe kısmına tanımladığımız materyallere Fur Material ekliyoruz. Aslında amacınıza ulaştıracak saç şeklini elde etmenin yolu bu materyale ait parametrelerden geçiyor. Bu parametreler Fur Material, Fur Shape ve Fur Kink isimli 3 sekmede yer alıyor (Resim 11). önemli parametrelerden bir kaçı şöyle:
 

Resim 11

 

Render Density – Saçların % kaç’lık kısmının render edileceğini belirlemenizi sağlamaktadır.
Random Seed – Saçların rasgele çıkış noktalarını farklılaştırmak için bu değeri değiştirebilirsiniz. Birbirinin kopyası olan bir modelde en azından saçlar farklı olsun isteyebilirsiniz.
Spacing – Saç telleri arasındaki mesafeyi tanımlar.
Length – Saç telinin uzunluğunu belirler.
Width – Saç telinin kalınlığını belirler.
Taper – Saçın telinin kökten uca doğru incelme oranını belirler.
Guide – Bu kısımda, oluşturduğunuz kılavuzların oluşacak saçların hangi özelliğini tanımlamasını istediğinizi belirlersiniz. Clump ile kılavuzlarınızın sadece kıvrımları referans alınır. Direction ile doğrultuları, direction + length ile hem doğrultu hem uzunlukları, shape ile her saç telinin birebir şekli, range ile ise kılavuzların birebir referans alınması sağlanmaktadır.
Strays – Kılavuzlardan sapma oluşmasını sağlamak için kullanılmaktadır. Bu değeri artırarak saçların özgün bir şekilde kıvrılmasını sağlayabilirsiniz.
Jitter, Bend, Kink ve Frizz ayarları ile de saç telleri üzerinde rasgelelik oluşturabilirsiniz.
 

Resim 12

Resim 13

Resim 14
Sonuç

Parametreler üzerinde, değişik deneme yanılmalar gerçekleştirerek çok daha hızlı hakimiyet kurabilirsiniz. Bu ayki çalışmamızın sonuna geldik. Resim 12, Resim 13 ve Resim 14’te farklı saç stilleri ile 3 farklı Troll modelini görebilirsiniz. çeşitli sözlük ve sosyal paylaşım alanlarında sırf karmaşa yaratmak için çoğunluğun tepkisini çekmek için kışkırtıcı, radikal fikirler ileri süren İnternet Trollleri’nin aksine, bu modellediklerimiz en azından sevimli diye düşünüyorum.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here