Pazar araştırma şirketi Atomik Research, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere’de 500 geliştiriciyle görüşerek mobil oyun endüstrisinde pek de iç açıcı olmayan bir gidişatı ortaya koydu.
Araştırma kapsamında elde edilen bilgiler, mobil oyunların birkaç sene önce olduğu kadar oyuncu kitlesinde artık uzun süreli büyük bir etkisi olmadığını gösteriyor.
Mobil Oyunların %83’ü İlk 3 Yıl İçinde Başarısız Oluyor
The Good Games Don’t Die araştırması, mobil için piyasaya sürülen oyunların yüzde 83’ünün 3 yıl içinde başarısız olduğunu, yüzde 43’ünün ise geliştirme aşamasını bile geçemediğini ve piyasaya sürülmeden iptal edildiğini gün yüzüne çıkardı.
Yapılan araştırmaya göre mobil oyunların yüzde 76’sının ilk yıl içinde en yüksek gelire ulaşıyor ancak bunlardan sadece yüzde 4’ü ikinci yılda aynı sonucu elde edebiliyor. Bunun tek nedeni mobil cihazlarda oyun oynayan sıradan kullanıcılar değil. En önemli nedeni, geliştiricilerin sadece küçük bir kısmının oyunculara her türlü desteği vermeye istekli olması.
Atomik Research, mobil geliştiricilerin yarısından fazlasının oyunlarında destek verdiğini ama yüzde 38’inin düzenli içerik getirmediğini veya güncelleme yayınlamadığını ortaya koydu. Geliştiricilerin yarısından azı oyunları için aylık güncellemeler yayımlıyor ve oyunların sadece yüzde 5’i piyasaya sürüldükten yedi yıl sonra bile güncelleme alıyor.
Yeni oyun girişimlerinin başarısızlık oranı şaşırtıcı olsa da geliştiricilerin yüzde 78’i hâlâ yeni projeler üzerinde çalışmayı tercih ediyor. Ankete katılan geliştiricilerin yüzde 30’u şu anki pazarın başarı elde etmek için çok zorlayıcı olduğunu düşünüyor.
Mobil oyun stüdyolarının üçte ikisi, yakın zamanda küçülmeye gitti. Geliştiricilerin yüzde 29’u bütçesini de kısma yoluna başvurdu.