Mobil oyunlara yapılan harcama miktarı, yeni yapılan bir araştırma ile açıklığa kavuştu. Mobil oyun endüstrisinde son birkaç yıl içinde inanılmaz büyüme yaşandı.
Geçen yılın verileri ile karşılaştırma yapılacak olduğunda ortada çok büyük bir artış olduğunu söylemek pek mümkün olmayabilir ama mobil oyun sektörünün büyüme hızını olumsuz anlamda etkilemiyor.
Eskiden App Annie olarak bilinen Data.ai, geride kalan günlerde 2022 yılının üçüncü çeyreğinde mobil oyun sektörünün gidişatına ışık tutan bazı ilginç istatistikler paylaştı.
Mobil Oyunlara Yapılan Harcama Ne Kadar?
Data.ai tarafından paylaşılan verilere göre mobil oyuncuların oyunlara her hafta harcadığı miktar 1,5 milyar doların üzerinde bir miktarı karşılıyor. Bu paranın tamamı eski oyunlara gitmiyor. Oyuncular her hafta çok çeşitli oyunlar indiriyor. Dolayısıyla veriler de oyun sektörünü bir bütün olarak kapsıyor.
Mobil oyun endüstrisi 2019 yılından bu yana %25 büyüme gördü. Bu yılki gelir geçen yıla göre biraz daha düşük olsa da verilere göre mobil oyun endüstrisinde büyüme hız kesmeden devam ediyor.
Uygulama mağazaları, gelirlerini arttırmak için mobil oyunlara güvenmeye devam ediyor. Bu, uygulama mağazalarında her hafta indirilen toplam oyun sayısının oldukça tatmin edici seviyelerde seyretmesinden kaynaklanıyor.
Mobil kullanıcıların indirdiği oyunlar genelde eğlenceli zaman geçirmelerini sağlayacak türden oyunlar oluyor. Örneğin Subway Surfers basit fakat sürükleyici bir oyun ki bunun karşılığını da indirme sayısı ile alıyor.
Yorum Yap