Bugün şirketin Build konferansı sırasında Microsoft‘tan Satya Nadella, Xbox Cloud Gaming platformunun 10 milyonun üzerinde oyuncunun olduğunu resmi olarak doğruladı.
Daha önce xCloud olarak bilinen Microsoft’un Xbox Cloud Gaming’i, uzun bir genel önizlemeden sonra 2020’nin sonuna doğru genel kullanıma sunuldu. Akışlı oyun, Xbox Game Pass’in bir parçası olarak, özellikle de aylık aboneliğin “Ultimate” katmanı olarak mevcuttur. Bulut üzerinden akış için yüzlerce oyun mevcut ve Microsoft, Xbox Series X tarafından desteklenen bulut oyunlarına sahip olmak için geçen yıl arka ucu bile yükseltti.
Platformu Kaç Oyuncu Kullanıyor?
Bugün Build’de Sataya Nadella, şirketin bulut çabalarının popülerliğini ortaya koydu. 2022 itibariyle Xbox Cloud Gaming, dünya çapında 26 ülkede 10 milyondan fazla oyuncuya hizmet verdi. Özellikle hizmetin yalnızca iki yıldan daha kısa bir süredir yaygın olarak mevcut olduğu göz önüne alındığında, bu etkileyici bir istatistik.
Yine de bu istatistikle yapılacak doğrudan bir karşılaştırma yok. Nvidia daha önce, ilk yılında GeForce Now’ın oyunculara 175 milyon saatin üzerinde oynanış sağladığını paylaşmıştı. Geçen Eylül ayında Nvidia, bu istatistiği güncelleyerek 70 ülkede 12 milyondan fazla oyuncunun hizmeti kullandığını söyledi. Nvidia’nın Microsoft’un lansmanında birkaç aylık bir başlangıç yaptığını da belirtmekte fayda var.
Aradan yaklaşık üç yıl geçmesine rağmen, Google Stadia’nın kaç oyuncu gördüğüne dair hâlâ resmi bir ölçüme sahip değiliz.
Xbox Cloud Gaming ile İlgili Değerlendirme
Microsoft’un şimdiye kadar Xbox Cloud Gaming ile bu kadar başarılı olması şaşırtıcı değil. Hizmet oldukça iyi çalışıyor ve yaygın olarak kullanılabilir. Bir konsol, akıllı telefon veya bilgisayar aracılığıyla olsun, uygun fiyatlı ve çoğunlukla sorunsuz olan benzer bir deneyimdir.
Bu istatistikten şaşırtıcı olan şey, Microsoft’un oyuncu sayısında Nvidia’nın gerisinde kalmasıdır. Bu istatistiklerin nasıl sayıldığı konusunda kesinlikle biraz boşluk olsa da, GeForce Now’ın şu anda, muhtemelen ülkeler üzerindeki daha gevşek kısıtlamaları ve ücretsiz hizmet katmanı nedeniyle daha fazla oyuncusu olduğu açık görünüyor.
Ancak bu bize sadece Stadia’nın nerede durduğunu hatırlatıyor. Google, anlamlı kullanım istatistikleri konusunda ilk günden itibaren sessiz kaldı ve duyduğumuz küçük bilgiler tam olarak umut verici değil. Bu, Stadia’nın Xbox Cloud Gaming ile aynı basketbol sahasında oynamadığı anlamına gelmez. Ancak açıkçası, bu inanılmaz derecede olası değildir. Bu noktada Stadia istatistiklerini görmeyi ve beni yanıltmalarını çok isteriz.