çin, Hindistan, Brezilya, Rusya gibi hızlı büyüyen ülkeleri geride bırakan Microsoft Türkiye, Microsoft içinde “Yılın ülkesi” ünvanının sahibi oldu |
Microsoft”un, ABD dahil 112 ülke şirketi arasında her yıl düzenlediği “Yılın ülkesi” yarışmasını bir kez daha Microsoft Türkiye kazandı. Hızlı büyüme oranları, Kurumsal ve KOBİ müşteri memnuniyet endekslerinin yükselmesi, geliştirilen etkin stratejiler, çalışan memnuniyeti ve ülkenin bilişim sektörünün ve ekonomisinin gelişimine yaptığı katkılar gibi kriterler baz alınarak düzenlenen bu yarışmada, Türkiye”de kurulduğu 20 yıldan bu yana son üç yıl içerisinde 2″inci kez “Yılın ülkesi” kupasını kazanan Microsoft Türkiye, Microsoft dünyasında çok ender rastlanan bir başarıya sahip oldu.
|
![]() |
Steve Ballmer: “Türkiye şampiyonluğa alıştı” “Microsoft Türkiye şampiyonluğa alıştı. Microsoft Türkiye 350 çalışanı ve 11 bini aşkın iş ortağı ile gerçek bir başarı öyküsü. Küresel ekonomik büyüme hızı liginde çin ile yarışan, dinamik ve yüksek girişimcilik ruhu ile her ülkenin gıpta ile baktığı ünlü Türk ekonomisinin artan bilişim teknolojilerine, Microsoft Türkiye başarı ile cevap veriyor. Yüksek müşteri ve çalışan memnuniyeti, özellikle Türk ekonomisinin lokomotif gücü olan KOBİ”lere erişim, gerek kamuda gerekse özel sektörde yüksek nitelikli danışmanlık servisleri Microsoft Türkiye”nin bu ödülü bir kez daha almasının başlıca nedenleri.”
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer özmen, Türkiye”nin son yıllarda ekonomide gösterdiği performans ve istikrar ile öne çıktığını ve Microsoft Türkiye”nin Microsoft dünyasının en önemli 20 ülkesi arasına girdiğini kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü: |
“Yılın ülke”si Microsoft Türkiye”nin başarı karnesi İkinci önemli başarı alanı ise büyüme oranları oldu. Microsoft Türkiye Temmuz 2011 – 2012 mali yıl döneminde bir önceki mali yıla göre yüzde 17 büyüdü. Microsoft Türkiye”nin geçen yıla göre yüksek performans gösterdiği bir diğer alan ise Türkiye”nin özellikle bankacılık ve telekomünikasyon sektörlerinde önde gelen kuruluşlarına verdiği danışmanlık servisleri oldu. Büyük dönüşüm projelerinin uçtan uça geliştirildiği danışmanlık ekibine yeni katılan 75 kişi ile birlikte büyüme hızlandı. Microsoft Türkiye servisler alanında bir önceki yıla göre yüzde 29 oranında bir büyüme gerçekleştirdi. • 2012 Mali yılında Microsoft Türkiye yüzde 17 büyüme elde etti. üç yıllık Bileşik (CAGR) büyümesi ise yüzde 19″a ulaştı. Perakende rakkamları çıkarıldığında üç yıllık bileşik büyüme yüzde 25″e ulaştı • Müşteri memnuniyeti geçtiğimiz yıldan bu yana 11 puan arttı. • çalışan memnuniyeti 16 puan artışla 88″e yükseldi. • Kurumsal alanın bir önceki yıla göre yüzde 17 büyüdü. • Küçük ve Orta İşletmeler ve İş ortakları bölümü”nün bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 26. (özellikle küçük işletmeler kanalının büyümesi yüzde 39) • Perakende alanının bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 9. (PC pazarının daraldığı ortamda) • Danışmanlık servisleri bir önceki yıla göre yüzde 29 büyüdü. |