Ana sayfa Haber Microsoft GDC 2015″te: Yeni Xbox platformları ve DirectX 12 tanıtıldı

Microsoft GDC 2015″te: Yeni Xbox platformları ve DirectX 12 tanıtıldı

0

 

 

Microsoft, MWC 2015‘te olduğu gibi “Game Developers Conferance” etkinliğinde standında yeni projelerini, yazılımlarını ve cihazlarını tanıtıyor. Temmuz ayındaki Xbox platformunda değişikliklere gitme kararının ardından ilk Xbox yeniliklerini Windows 10 etkinliklerinde görmüştük. Bugün itibariyle Microsoft, Xbox yazılım geliştirme kitlerini, DirectX 12 gibi yeni servislerinin duyurusunu yaptı.

-Xbox Live Yazılım Geliştirme Kiti Windows 10′da : Microsoft, ocak ayında Windows 10 tanıtımında Xbox Live’in yeniliklerini, yeni SDK’larını ve yeni arayüzlerini tanıttı. Şimdiki GDC fuarında ise bu geliştirme kitleriyle oyun üretimleri ile ilgii kullanımlar test ediliyor. Windows Store’dan indirilecek olan Xbox Live servisleri, bu yazılım geliştirme kitlerini sunacak ve Xbox Live içerisinde oyun geliştirmek her zamankinden kolay olacak.

Windows Universal App Platform isimli bir ortak işletim sistemi de bu fuarda tanıtılıyor. Tek uygulama platformu, tek sosyal oyun network’ü, tek uygulama mağazası, Windows 10 sistemli PC’lerde, tabletlerde, Windows Phone 10’larda ve Xbox konsollarında kendini gösterecek. Toplam 1.5 milyar ortak kullanıcı hedefleniyor ve Universal App Platform bünyesinde her geliştirici kendi basit projelerini hayata geçirebilirler. üstelik bu projelerini PC’lere, tabletlere ve Windows Phone 10’lara aktarabilecekler.Sürpriz olan kısım ise, bu platform ile, Microsoft HoloLens için de oyunlar geliştirilecek.

 

Universal Development Center:Bu platform sadece Windows Store için geliştirilen bir yapı. Geliştiricilerin hafif sürümlü oyunlar geliştirebilmeleri için kullanılacak olan bu portal, oyunların güncel kalmasını, geliştiricilerin oyunları sürekli kontrol edebilmelerini ve oyun performans gelişimlerini sağlamalarına yardımcı olacak.  Daha zengin, daha fazla teknolojili ve daha güncel oyunlar bu platform sayesinde hayata geçirilecek.

DirectX 12 ile ilgili haberleri geçtiğimiz hafta vermiştik. PC oyunu geliştiricilerine yeni güçler sağlıyor. Oyun performanslarında %20 daha yüksek verimlilik sağlayan bu platform, resmi olarak bugün yeni yetenekleri tanıtıldı. Bu sistemle birlikte Unreal Engine 4 de tanıtılarak görsel açıdan yeni standartlar yakalandı.

Microsoft, bu konferansta, stand içerisinde yeni aksesuarlarını da duyurdu. Xbox için geliştirilen bu aksesuarlar “hardcore” olarak nitelendiriliyor ve PC’ler tarafından da desteklenecek olan kablosuz aksesuarlar bu yıl itibariyle görülecek.

Ayrıca Microsoft, çapraz alım isiminde bir satın alma programı geliştirmiş. Windows Store için geliştirildi ve oyuncular ile geliştiriciler arasında uyumluluk sağlayacak. Her iki kitle de PC’ler, konsollar, tabletler ve Windows Phone 10‘lar arasında kolayca oyun alımları yapılacak.

Microsoft’un resmi sitesinde an itibariyle resmi duyurular var.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here