Microsoft, Discord’u satın almak için görüşüyor

GitHub’ı 2018’de 7,5 milyar dolara satın aldıktan sonra, Microsoft artık bir anlık mesajlaşma hizmeti olan Discord’u satın almak istiyor. Anlık mesajlaşma hizmeti büyük bir oyuncu çekiciliğine sahip olsa da, platformda oyuncu olmayan birçok sunucu zaten mevcut olduğundan, konu segmentlerinde yaygın olarak benimsenme potansiyeline sahiptir.

MICROSOFT DISCORD’U 10 MİLYAR DOLARA ALMAYA YAKIN

Bloomberg’den gelen bir rapora göre, Microsoft Corp’un Discord’u 10 milyar dolardan fazla satın almak için görüşmelerde bulunduğu ve konuya aşina olan kişilerden bahsedildiği bildiriliyor. Daha önce VentureBeat, Discord’un işini satmak istediğini ve Microsoft’un da onlardan biri olduğu birden fazla tarafla görüşmelerde bulunduğunu bildirdi.

Microsoft Xbox kullanıcıları için Bitcoin ödeme seçeneği getiriyor

DISCORD MICROSOFT’A BAŞVURDU

Konuya aşina bir kişiye göre, Discord ilgiyi ölçmek için Microsoft’a başvurdu ve şu anda görüşmelere Xbox şefi Phil Spencer liderlik ediyor. Bu haber, Discord’un geçen yıl Aralık ayında 7 milyar dolarlık bir değerleme ile 100 milyon dolar topladıktan sonra geldi.

Yayına, geçmişte Epic Games ve Amazon ile de benzer tartışmalar yapıldı, konuya aşina iki kişi anlattı. Görüşmeler hala erken aşamada gibi görünüyor ve henüz bir anlaşma sonuçlandırılmadı. Rapor, Discord’un işini satmak yerine halka da açılabileceğini belirtiyor. Hem Microsoft hem de Discord, Bloomberg’in yorum talebine yanıt vermedi.

DISCORD 140 MİLYONDAN FAZLA KULLANICIYA SAHİP

Aralık 2020’de yayınlanan rakamlara göre Discord, aylık 140 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip. Geçen yıl şirket, 2019’da 45 milyon dolardan büyük bir artışla 130 milyon dolarlık bir gelir elde etti. Ancak, bu muhteşem performansa rağmen, şirket hala kârlı değil.

Discord her zaman oyuncular için oluşturulmuş bir platform olarak görülüyor, ancak Haziran 2020’de şirket, oyun odaklı çekiciliğini ortadan kaldıracağını ve herkesi kapsayıcı olmaya çalışacak yeni bir kimliğe bürüneceğini duyurdu. Bu yeni stratejinin bir parçası olarak, şirket web sitesini yeniden tasarladı ve yeni bir slogan olan “Konuşacak yeriniz” i yayınladı. Şirket ayrıca, kullanıcı alıştırma deneyimini iyileştirme, istemcideki yerleşik şakaları daha az oyuna özgü hale getirme ve sunucu kapasitesini ve güvenilirliğini artırma sözü verdi.

Exit mobile version