Xbox başkanı Phil Spencer, Microsoft şirketinin yeni satın aldığı oyun devi Bethesda tarafından geliştirilen oyunları PlayStation 5 gibi diğer platformlara getirme konusundaki pozisyonunu açıkladı. Şirketin kar elde etmek için Elder Scrolls VI gibi oyunları diğer platformlara getirmek zorunda olmadığını belirtti. Haberler, Spencer’ın Bethesda’nın Xbox ekosistemi dışındaki sürümlerinin duruma göre dikkate alınacağını iddia ettiği önceki ifadelerden biraz farklı bir şekilde geliyor. Tabii ki, bu yorumun göründüğünden çok daha fazlası var.
BAZI OYUNLAR PS5’TE OLMAYACAK
Xbox, son aylarda rakip donanım üreticileriyle özellikle işbirliği yaptı. Microsoft ve Nintendo arasındaki anlaşmalar, Ori gibi daha önceki Xbox ayrıcalıklarının Switch platformunda çıkış yapmasına yol açarken, yakın zamanda yapılan bir crossover Minecraft’ın Steve’ini oynanabilir bir savaşçı olarak Super Smash Bros Ultimate’a getirdi. Görünüşe göre bu iki şirket arasında filizlenen şeyler olsa da, PlayStation hayranları, yeni şık PS5 konsollarında Fallout, DOOM ve The Elder Scrolls gibi oyunları oynayıp oynayamayacaklarını merakla bekliyorlar.
Kotaku ile konuşan Spencer, Microsoft’un Bethesda’yı oyuncuların içeriğe erişmesini engellemek için basitçe satın almadığını yineledi. Bununla birlikte, Microsoft’un şirketin satın almasının finansal olarak işlemesini sağlamak için The Elder Scrolls VI gibi bir gişe rekoru kıran bir filmi PS5 sahiplerine sunma baskısı altında olmadığını kesin bir şekilde belirtti.
PLAYSTATION 5’İN BEŞ YILLIK SATIŞ TAHMİNİ
“DİĞER KONSOL OYUNCULARINI ENGELLEMEK GİBİ NİYETİMİZ YOKTU”
Tam da bu sorulduğunda Spencer, Bethesda’nın Xbox Game Studios’taki yeni rolüne nasıl uyacağına dair tutumunu hızlıca netleştirdi:
Bu konuda kafayı takmak istemiyorum. Bu anlaşma, oyunları başka bir oyuncu tabanından böyle uzaklaştırmak için yapılmadı. Bir araya getirdiğimiz belgelerin hiçbir yerinde şu yoktu: “Diğer oyuncuların bu oyunları oynamasını nasıl engelleriz?” Daha az insanın oyun oynayabilmesini değil, daha fazla insanın oyun oynamasını istiyoruz. Ama aynı zamanda modelde de söyleyeceğim insanların nerede oynayacağını ve sahip olduğumuz cihazların sayısını düşündüğümde ve xCloud, PC Game Pass ve konsol tabanımız, anlaşmanın bizim için işe yaraması adına bu oyunları desteklediğimiz platformlar dışında başka bir platforma göndermemizi gerektirmiyor.
BETHESDA OYUNLARI XBOX’A ÖZEL KALACAK
Görünüşe göre Spencer, konuyla ilgili ayrıntılar etrafında hala parmak uçlarında duruyor gibi görünüyor. Ancak aynı zamanda Bethesda oyunlarının Xbox ekosistemine özel kalabileceğine ve yine de satın almanın Microsoft için anlamlı hale getirecek kadar güçlü bir gelir oluşturacağına inanıyor. Konsollar, PC ve xCloud arasında kârlılık, bireysel oyunların satışında daha az ve Xbox Game Pass olan Netflix tarzı abonelik hizmetinde daha fazladır. Tabii ki Sony, Microsoft’un oyun hizmetini benimseyecek olsaydı o zaman PlayStation hayranları Bethesda başlıkları olmadan gideceklerini merak etmeyeceklerdi.
DEATHLOOP VE GHOSTWIRE: TOKYO PS5’TE OLMAYABİLİR
Spencer, geçmişte Microsoft’un Xbox Game Pass deneyiminin tamamını diğer platformlara getiremeyeceğini ve bu nedenle hamlelerinin pek olası olmadığını açıkladı. Bu muhtemelen hem donanımı taşıma ihtiyacından hem de çeşitli lisansların hizmette sahip olduğu sorunlardan kaynaklanıyor. Bu da tam olarak PC için Xbox Game Pass gibi platformlarda ayrı bir şey. Belki bir şeyler yolun ilerisinde çözülebilir. Ancak görünen o ki Microsoft, Bethesda’nın vaat ettiği Deathloop ve GhostWire: Tokyo’dan başka bir şeyi şimdilik PS5’e getirmekle pek ilgilenmiyor.