Micro Influencer Nedir? Neden Önemlidir?

Micro Influencer kime denir, markalar için ne anlam ifade ediyor? Bütün merak edilenleri bu yazıda detaylı olarak ele aldık.

Micro Influencer Nedir? Neden Önemlidir?

Gösterişli reklamların yerini özgünlüğe bıraktığı bir çağda işletmeler artık daha bütçe dostu ve etkili pazarlama yöntemlerine başvuruyor. Micro Influencer olarak tanımlanan kişilerle çalışmanın da bir parçası olduğu bu pazarlama yönteminin markaya olan faydaları ise hiç de azımsanabilecek gibi değildir.

Küçük ya da orta seviyede bir işletme sahibi olarak kısa vadede olumlu sonuçlarını görebileceğiniz bu pazarlama yöntemini değerlendirmek isterseniz öncelikle hakkında gerekli her şeyi bildiğinizden emin olmanız gerekiyor.

Micro Influencer Nedir?

Mikro Influencer, normal kullanıcılardan daha çok takipçisi olan ancak bin ila 100 bin arasında bir takipçi sayısına sahip olarak ünlülere kıyasla daha küçük bir kitleye hitap eden kişidir.

Sosyal medya fenomeni olarak nitelendirilen, milyonlarca takipçisi olan kişilerin hesapları ile kıyaslandığında onlarla rekabet edebilecek bir takipçi sayısına sahip olmasa da önemli bir kitleye hitap eden kişilere verilen bir unvandır.

Bin ila 100 bin arasında sosyal medya takipçisi olan bir mikro influencer, sosyal medya hesabını ilgi alanlarına ya da uzmanlık alanına uygun ürünleri tanıtmak için kullanır.

Markalar, makro influencerlardan çok daha uygun bir ücret karşılığında ürünlerinin özgün bir şekilde tanıtmaları için mikro influencerlar ile iş birliği yapıyor. Influencer pazarlama tekniğinin diğer tekniklere kıyasla en önemli farkı ise özgünlüktür.

Mikro influencerlar takipçilerini büyük çoğunlukla özgün olmaları sayesinde kazanır. Bu nedenle özgünlük onlar için son derece önemlidir. Bin takipçinin üzerine çıkmayı başarmış kişiler, bunu takipçileri ile bir bağ kurarak yapar. Markalar da asıl olarak bu özgünlük sayesinde mikro influencerlarla çalışmak ister.

Mikro Influencer Neden Önemlidir?

Markalar sadece ürünün herkes tarafından görüntülenmesini isteseydi muhtemelen mikro influencerlarla çalışmazdı. Bir potansiyel müşterinin ürün ile ilgilenmesi ancak etkileşim olduğunda mümkündür. Bir ürün tanıtımı ancak kitle tarafından beğenme ve yorum yapma gibi yollarla etkileşimde bulunuluyorsa değer kazanır.

Bugün insanlar gerçekten güvenebilecekleri kişiden tavsiye istiyor. Bir ürün tanıtılırken her şeyden önce nesnel bir bakış açısı ile değerlendirme bekleniyor.

Takipçi kitlesini özgünlüğünden, samimiyetinden ve güvenilirliğinden kazanan bir kişi, siz de tahmin edersiniz ki kendisini takip eden insanları bir sayıdan ibaret görmeyecektir.

Exit mobile version