Meta, kullanıcıların, en azından Avrupa’da yaşayanların, Facebook ve Instagram’ı reklamsız kullanmalarına imkân tanıyabilir.
New York Times, teknoloji devinin sosyal medya platformlarında ücretli bir abonelik sunmayı düşündüğünü, AB’nin veri gizliliği ve reklamlarla ilgili endişelerini bu şekilde giderme niyetinde olduğunu bildirdi.
Ücretli Reklamsız Abonelik Ne Kadar Olacak?
Şirketin Avrupa’daki sosyal medya kullanıcılarına sunmayı planladığı reklamsız abonelik planının fiyatı ya da çıkış tarihi hakkında şimdilik bilgi paylaşımında bulunulmadı. Bununla birlikte hizmetin sunulmaya başlanacağı da henüz Meta tarafından doğrulanmadı.
Şirket, reklamcılık için takip hizmetlerinden ve veri aktarımlarından kaynaklanan gizlilik ihlalleri iddiaları hakkında AB tarafından inceleme konusu olmaya devam ediyor. İrlanda’nın Veri Koruma Komisyonu, Avrupalı kullanıcıların verilerini ABD’ye aktardığı için Meta’ya GDPR’nin veri ihlali nedeniyle 1,3 milyar dolar para cezası verdi.
Meta, bunun gibi endişelerden ötürü Instagram’a bağlı olarak piyasaya sürülen yeni sosyal medya platformu Threads’i Avrupa’daki kullanıcıların deneyimine sunmayı bile erteleme kararı aldı.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda Meta’nın ücretli bir reklamsız deneyim sunmayı hedeflemesi, son derece gerçekçi bir olasılık olarak görünüyor. Sadece Avrupa’da kullanıma sunulması elbette diğer ülkelere yayılmayacağı anlamına da gelmiyor.
Bugün bakıldığında YouTube ve benzeri platformlar çoktan ücretli abonelik sistemine geçti. Bu platformlarda satılan abonelikler sayesinde kullanıcılar tamamen reklamsız bir deneyim elde edebiliyor. Bazılarının satış oranı yüksek olsa da insanların Instagram ve Facebook’ta reklam görmemek için ödeme yapmak isteyip istemeyeceği bilinemez.
Yorum Yap