Ana sayfa Foto Galeri Markaların elektrikli otomobil planları

Markaların elektrikli otomobil planları

64
0

Geçtiğimiz birkaç ay boyunca bazı büyük otomobil üreticileri, model serilerine çok sayıda elektrikli otomobil (hibrid ve plug-in hibrid)  ekleme planlarını duyurdular. Bazıları, elektrifikasyon özelliği olmayan araç satışını durdurma sözü verdiler.

Cesurca bir hareket, ancak otomobil üreticilerinin başka seçeneği olmayabilir. Dünya hükümetleri karbon emisyonlarını azaltmak için daha katı düzenlemeler getiriyorlar. Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan çin, 2019’da elektrikli otomobiller ve plug-in hibritler için satış kotalarını açacak. çeşitli Avrupa ülkeleri önümüzdeki on yıllarda yeni konvansiyonel benzinli ve dizel otomobil satışlarını yasaklamayı düşünüyor.

Mevcut ABD başkanlık idaresi iklim değişikliği ile ilgili düzenlemelere karşı çıkarken, otomobil üreticileri halihazırda var olan yönetmelikler altında önemli verimlilik kazanımları gerçekleştirmek zorunda kalacaklar. Kendi emisyon standartlarını belirleme izni verilen Kaliforniya, elektrikli otomobilleri teşvik edici agresif politikalar izlemeye devam ediyor.

Ancak otomobil üreticileri bu düşük karbonlu geleceğe de hazırlanıyorlar. İşte önümüzdeki birkaç yıl içinde trafiğe çıkacak yeni elektrikli otomobiller ve hibridler de dahil olmak üzere şimdiye dek ilan edilen planlar.

 

BMW
2017 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda BMW, 2025 yılına kadar 25 adet elektrikli model planladığını açıkladı. Bunların 12″si tamamen elektrikli otomobil. Bu otomobiller sadece ana BMW markası altında değil, aynı zamanda Mini ve Rolls-Royce markaları altında da satılacaklar. BMW’nin övülen “M” performans bölümü bile bazı elektrikli veya hibrid otomobillere sahip olacak.

BMW, bazı lüks rakiplerine kıyasla elektrifikasyon konusunda daha fazla tecrübeye sahip. Otomobil üreticisi zaten i3 elektrikli otomobil ve şık bir i8 coupe de dahil olmak üzere plug-in hibridlerden oluşan bir filoyu satıyor.

 

Daimler
Mercedes-Benz Maybach ve Smart“ın ana şirketi, yakında üreteceği her otomobilin hibrid ya da tamamen elektrikli versiyonunu sunacak. Mercedes, 2022 yılına kadar her modelin elektrikli versiyonunu çıkaracağını duyurdu. O dönemde, Mercedes’in en az 50 hibrid, plug-in hibrid ve elektrikli otomobili satılacak. 
Daimler, daha önce Smart’ın 2018’den başlayarak Kuzey Amerika’da sadece elektrikli otomobil satacağını açıklamıştı. Otomobil üreticisi, birkaç yıldır Fortwo’nun benzinli versiyonlarının yanısıra Electric Drive versiyonlarını da sattı. Mercedes, şu anda C-Serisi, S Sınıfı ve GLE Sınıfı’nın plug-in hibrid sürümlerini satıyor ancak tamamen elektrikli model olan B250e‘yi durdurdu.

 

Ford
Ford, geçtiğimiz günlerde elektrikli otomobillerin geliştirilmesine odaklanan “Team Edison” adlı bir ekip kurdu. Ancak şirketin elektrifikasyon planları rakiplerinden biraz daha sınırlı görünüyor.

Ford’un tek onaylı yeni, tamamen elektrikli modeli, 2020’de çıkacak olan ve 300 mil menzile sahip olacak olan isimsiz bir SUV. Şirket aynı zamanda, Mustang ve F-150’nin hibrit versiyonlarını da üretecek ve söz verilen otonom otomobiller de (2021’den itibaren) hibrid olacaklar. Bunlar Ford’un üretileceğini söylediği 13 hibrid, plug-in hibrid ve tamamen elektrikli modeller arasında yer alacaklar.

 

General Motors
Detroit’in en büyük otomobil şirketi, Chevrolet Volt ve Bolt EV‘i yaratmış olabilir, ancak şu ana kadar bu başarıları daha geniş bir model yelpazesiyle geliştirmeye çalışmadı. 2 Ekim’de, GM bir elektrikli otomobil kampanyasını duyurdu.

GM 2023 yılına kadar en az 20 adet yeni tamamen elektrikli otomobil çıkartacak ve ilk iki otomobil de önümüzdeki 18 ayda gelecek. Otomobil üreticisi, bunların hangi araç tipleri olacağı veya hangi markalar altında satılacağı konusunda özel detaylar sunmadı, ancak gelecekteki modellerde Bolt EV’den aldıkları dersleri uygulayacaklarını söylediler.

 

Hyundai
Koreli otomobil üreticisi, emisyonları azaltmak için “yukarıdakilerin tümü” yaklaşımını kullanıyor. Hyundai, halihazırda hibrid, plug-in hibrid, batarya-elektrikli ve yakıt hücresi modellerden oluşan bir listeye sahip ve her birinde daha fazlasını planlıyor. Bu planlar arasında kardeş marka Kia ve Genesis lüks markası da yer alıyor.
Hyundai, Ağustos ayında, 2020 yılına kadar Hyundai ve Kia markalarına 31 yeni “çevre dostu” model ekleme hedefi  ile yeni yeşil otomobil lansmanları düzenleyeceğini açıkladı. Bu, 390 kilometrelik menzilli ve 2018 yılının ilk yarısında çıkacak olan yeni Kona SUV“un elektrikli bir sürümünü de içeriyor.

 

Jaguar Land Rover
Eylül ayında JLR, 2020’de başlamak üzere her yeni modele hafif bir hibrid, plug-in hibrid veya tamamen elektrikli  güç aktarma modülü koyacağını açıkladı.
Dar bir zaman planında ve tutucu müşterieri memnun etme ihtiyacı göz önüne alındığında, gelecekteki bu modellerin çoğunun öncelikle tahrik için değil, aksesuarları çalıştırmak için elektrik enerjisi kullanan hafif hibrid olmaları muhtemeldir. Hafif hibridler mühendislik açısından da ucuzlar ve direksiyondayken klasik otomobillere daha çok benzemekteler.

 

Volkswagen Group
Dizel emisyon skandalından kurtulmaya çalışan Volkswagen, en iddialı elektrifikasyon çalışmalarını üstlenmek üzere. VW, 2030 yılına kadar her markanın her modelinin hibrid veya tamamen elektrikli sürümünü sunmak istiyor. Şu anda şirket, mütevazı Volkswagen Up!’dan güçlü Bugatti Chiron‘a kadar 300’den fazla farklı model sunuyor.

2025’e kadar Volkswagen, 50 adet tamamen elektrikli otomobil ve 30 adet plug-in hibridi de içeren 80 yeni elektrikli model sunmak istiyor. Bu yeni modellerin bazılarının kimlikleri zaten açıklanmış durumda.

 

Volvo
İsveçli otomobil üreticisi, Temmuz ayında bildirdiği görkemli elektrifikasyon dalgası duyurularını başlattı. 2019’dan itibaren sattığı her yeni otomobilin hafif bir hibrid, plug-in hibrid veya tamamen  elektrikli güç aktarma mekanizmasına sahip olacağını açıkladı.

Volvo zaten XC90, S90, V90, V90 Cross Country ve XC60‘ın “T8” plug-in hibrid sürümlerini satıyor. Yeni çıkan XC40 crossover da plug-in hibrid bir sürüm olacak. Diğer Volvo modelleri, yeniden tasarlanarak plug-in hibrid seçeneğini alıyorlar ve hafif hibridler serinin geri kalanını oluşturacak.

 


Diğer markaların planları
Diğer otomobil üreticilerinin de küçük ölçekli elektrifikasyon planları var. İşte örnekleri:
•    Nissan Leaf, tarihin en çok satan elektrikli otomobilidir ve yeni bir model yolda. Nissan’ın ortağı Renault, Avrupa’da elektrikli otomobil satıyor ve yeni satın alınan Mitsubishi, Outlander PHEV plug-in hibridine sahip. Nihayetinde Nissan ve Renault, Mitsubishi’nin plug-in hibrid teknolojisini benimseyecekler.
•    Japonya”nın en büyük otomobil üreticisi Toyota“nın, on yılın sonuna kadar bir dizi elektrikli otomobil çıkarması bekleniyor ve şirket Prius Prime plug-in hibridini satmaya devam edecek. 
•    Aston Martin, RapidE adlı sedanının elektrikli bir versiyonu üzerinde çalışıyor. Otomobilin 2019’da piyasaya çıkması bekleniyor ve sınırlı bir üretimi olacak.
•    Honda, elektrikli modellerin 2030’a kadar küresel satışlarının üçte ikisini oluşturmasını istiyor, ancak şu ana kadar Avrupa’daki klasik benzinli ve dizel otomobillerin satışlarını sona erdirmeyi taahhüt etti.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here