Ana sayfa Donanım Manley şirketinin değişmez krallarından Variable MU

Manley şirketinin değişmez krallarından Variable MU

0

ülkemizin mix yanında analog mastering imkanı da sunan önemli stüdyolarından Mobaseri Sound’da Ali Mobaseri ve çağatay Zımba test ediyor. Test sürüşlerimizin yapıldığı yeri merak ediyorsanız, www.mobaserisound.com adresine tıklamanız yeterli!
 

Dört adet audio ekipman seçtik. Bu ekipmanlar şöyle: Manley şirketinin değişmez krallarından Variable MU, SPL şirketinin monitör istasyonlarından MTC, yakın dinlemede kendini kanıtlayan Avanton Mixcube ve Exiter konusunda en eski şirket olan Aphex”in Exiter 204 Big Botom. İlk testimize Manley ile başlıyoruz.

Tube ekipmanlar üreten bu Amerikan şirketin en önemli özelliği tüm ekipmanların montajını elle yapmaları ve tüm komponentlerin Manley şirketine özel üretilmesidir. Tabi firmanın mühendislik tasarımı ve teknolojisi de tüm dünya tarafından kabul edilmiştir. Tüm audio camiasının eli ayağı olan compressor, istenildiği sonuca ulaşmadığı zaman tam bir felakettir. Herkes compressor”u farklı şekillerde kullanır. Artık günümüzde sadece frekansları kontrol altına almakta değil, müziğe efekt katmak için de compressor kullanılıyor. Yani eskiden istenilmeyen compression etkisi, şimdilerde bazı müzik tarzlarının genel oluşumu haline geldi. Manley”nin bu neferi ise bu etkiye pek sahip değil. Tamamen transparan özelliğe sahip. Variable Mu tüm Manley”ler gibi çok iyi paketlenmiş şekilde satılıyor. Bunun sebebi göz boyama değil, tam tersine tube ekipmanı taşıma sırasında darbelerden korumak.
 

manley
 
Beslemesi kasa dışına montajlanmış bu compressor, sizden amerikan kablo vasıtasıyla düzgün dalgalanmayan bir AC enerjisi istiyor. Arka kısımda balance XLR ve TRS giriş çıkışları yer alıyor. Ayrıca bu bağlantılar unbalance sinyal akışını da desteklerler. ön kısım ise klasik compressor yüzüne sahip değil. Sağ ve sol kanala ayrı ayrı compressor uygulaması yapma olanağı saglayan bir yapısı var. alternatif olarak iki ayrı enstrümana ayrı ayrı compressor uygulaması yapabilirsiniz. Giriş sinyali tek bir knob’dan ayarlansa da, diğer tüm uygulamalar dual. çok ilginç bir şekilde bu compressor”un peak metresi sadece Gain Reduction”i gösteriyor. Giriş seviyesini göstermemesi bizce bir eksiklik. Bu nazlı peak metreleri ayrıca kalibre etmek gerekli. Hemen ön panelde bulunan trim potans metrelerle bu kalibrasyonu yapabilirsiniz. Ayrıca stereo bir sinyale uygulama yapacaksanız, ön kısımda sinyal kalibrasyonu içinde trim pot”lar bulunuyor. Attack time”i ayarlamak için normal potans metreler bulunuyor. Fakat zaman değerleri yazmıyor.

 

Zaman değerleri için kulanım kılavuzundan yardım almanız gerekli. Release time ayarı için de recovery potansını kullanmanız gerekli. Attack time”da sadece slow ve fast ibareleri bulunuyor. Bazı fonksiyonlarda kademeli pot kullanılmış. Bu da ayarladığınız değerin kesin sonuca ulaşmasını sağlıyor. Threshold ayarı ise yine min ve max ibarelerine sahip. Output”ları ayarlamanız için de iki adet knob yer alıyor. Fakat çıkış katı oldukça kuvvetli, yani dikkatli olmakta fayda var. üzerinde bulunan HP SC eskiden iteğe bağlı uygulanırken.2010 yılından itibaren standart bir uygulama haline geldi. Eger Variable Mu”yu limiter olarak kullanmak isterseniz, iki adet butonla Variable Mu, limiter konumuna geçiyor. Bizim testini yaptığımız versiyon MASTERING versiyonu değil. Fakat tüm her şeyi mastering versiyonu ile aynı, değişiklik sadece tüm knoblar’ın kademeli olmasında ve üzerlerinde değerlerin yazmasında.
 
variable mu
 
Sound

Gelelim Variable Mu”nun sound üzerindeki etkisine. Input kazanç değerini artırdığınız zaman compression etkisi artıyor. Attack time”i kısa tuttuğunuzda ise yüksek frekanslar oldukça yumuşuyor. Tabi recovery yani release time”ı kısa tuttuğunuzda bas frekanslar ciddi şekilde toparlanıp kuvvetleniyor. Eğer stereo uyumasında kullanacaksanız her zaman alışkın olduğunuz compression etkisini alamayacaksınız. çünkü etki var fakat bu müziğe yansımıyor. Ancak devre dışı bırakıldığı zaman, “evet etkiliymiş” demek mümkün olabiliyor. Tam bir Amerikan sound’u duyabileceğiniz bir compressor. özellikle compression etkisi duyulmaması gereken vocal ve enstrümanlarda kullanmanızı öneriyorum. Limiter etkisi ise tam koyu limitleme yapmıyor. Fakat bu size daha transparan limitleme imkanı tanıyor. Sonuç olarak çok alışılagelmiş bir compressor/limiter değil karşımızdaki ama sizi kendisine çok alıştıracak buna emin olabilirsiniz. Hatta bazen sinyali soft bir şekilde geçirmeniz de yeterli olacaktır.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here