Lovemark nedir sorusu özellikle pazarlama dünyasına yeni adım atan kişilerin sorduğu soruların başında geliyor. Bir marka için en önemli başarı, hedef kitlenin sevgisini ve güvenini kazanmaktır. Bu başarı da ancak müşterilerini önemseyen, onlara gerçekten değer veren markalar tarafından elde edilir.
Bir pazarlamacı olarak bu tür terimleri bilmek gerekiyor çünkü öğrenilen her yeni bir terim, pazarlama dünyasında müşterinin gönlünü fethetmek için atılan oldukça önemli bir adımdır. Bu terimi öğrenmek, başlangıç için oldukça iyi bir adım olacaktır. Bu yazının sonunda lovemark terimi hakkında bütün soru işaretleriniz ortadan kalkacaktır.
Lovemark Nedir?
Apple ve Google gibi şirketlerin çoğu şirketlerin sahip olmadığı fakat sahip olmayı çok istediği bir yönü var. Bu şirketler, zaman ilerledikçe ve teknoloji geliştikçe müşteri ile iletişim tarafına daha çok ağırlık veriyor. Bu sayede de insanların saygısını ve sevgisini kazanıyor.
Örneğin bugün akıllı telefon kullanıp da Apple markasını bilmeyen insan yoktur. Daha da ilginci, Android işletim sistemli akıllı telefon almak yerine Apple’ın geliştirdiği akıllı telefon olan iPhone’un son modelini almak isteyen çok sayıda insan var.
Müşterilerinden bu şekilde destek alarak büyüyen ve onlara kendilerini değerli hissettiren markalar “lovemark” olarak bilinir.
Bu başarıyı elde etmenin yolu, müşterilerin duygusal yanını keşfetmekten geçer. Kendinize şu soruyu sormalısınız: Ürününüz ya da hizmetiniz müşteride hangi duyguları ortaya çıkarıyor?
Birçok markanın düştüğü en büyük yanılgılardan biri, markanın beğenilmesi için komik bir üslup benimsemesi gerektiğidir. Bu doğru değildir. Önemli olan özgünlük ve müşterileri anlamaktır. Müşterilerin ürünlerini satın almasının arkasındaki sebebi anlamalı, onlarla duygusal bir bağ kurma yolunda iyi bir adım atmalısınız.
Sıradan bir marka ile lovemark arasındaki en temel fark, sıradan markanın profesyonel olmaya odaklanması, lovemark ise yaratıcılığa önem vermesidir. Profesyonelliğe adanan bir marka elbette ki değerleri takip eder, lovemark ise müşterilerin hislerinden hareket eder.
En önemlisi, biri sadece mesaj verirken diğeri mesajını müşterilere aşılar. Diğerinin kim olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur.
Siz de sıradan bir marka olmak yerine müşteriler tarafından benimsenen bir marka olmak istiyorsanız müşterilerin sesini duymaya özen gösterin. Seslerini duyun, duyduğunuzu da belli edin. Sosyal medya, müşterilerle iletişim kurmak için harika bir yerdir. Bunun önemini göz ardı etmeyin.
Lovemark Ne Demek?
Lovemark, Türkçe karşılığı ile aşk markası anlamına gelir. Kelime ilk olarak Saatchi & Saatchi CEO’su Kevin Roberts tarafından yazılan “Lovemarks” adlı kitapta kullanıldı. Roberts’ın düşüncesinin temelinde markaların yegane ihtiyacının sevgi olduğu fikri yatıyor. Kitabın adı da bu düşünceden geliyor.
Yorum Yap