Live A Live Oyunu Küresel Pazara Çıkıyor

Live A Live, klasik bir RPG kılığında deneysel bir kısa öykü koleksiyonudur. Switch sürümü aynı zamanda video oyun tarihinin büyüleyici bir parçasıdır. Oyun çıkışından yaklaşık 30 yıl sonra küresel pazara geliyor.

Live A Live, muhtemelen hiç oynamadığınız en etkili oyunlardan biridir. Rol yapma oyunu ilk olarak 1994’te çıktı, ancak Japonya’dan hiç ayrılmadı. Ancak yaklaşık otuz yıl sonra nihayet küresel bir sürüm alıyor. Oyun özellikle Chrono Trigger ve Parasite Eve gibi oyunları yöneten Takashi Tokita’nın ilk yönetmenlik denemesi olmasıyla dikkat çekiyor. Bu, Live A Live’ı video oyun tarihinin büyüleyici bir parçası yapıyor. Bu durum aynı zamanda büyüleyici bir oyun olduğu ortaya çıkıyor.

Oyun, Square Enix‘in Octopath Traveler ve Triangle Strategy gibi daha yeni sürümlerine çok benzeyen bir sanat stili de dahil olmak üzere, bazı modern yükseltmelere sahiptir. Ayrıca geleneksel bir Japon RPG’sine çok benziyor. Sıra tabanlı dövüş, destansı bir hikaye ve türden bekleyeceğiniz diğer birçok öğeye sahip. Aynı zamanda Live A Live, şimdiye kadar oynadığımız neredeyse hiçbir RPG’ye benzemiyor.

Live A Live Oyununda Final Daha Anlamlı

Oyun temelde oynanabilir kısa hikayeler koleksiyonu gibi. Oyunun başında, istediğiniz sırayla oynayabileceğiniz ve tarih öncesi çağlardan uzak geleceğe uzanan yedi farklı bölüm karşınıza çıkıyor. Başlangıçta, bu hikayeler tamamen kopuk görünüyor. Ancak büyük finale doğru ilerledikçe işler biraz daha anlamlı olmaya başlıyor.

Bununla birlikte, bölümler hakkında özellikle ilginç olan şey, hepsinin birbirinden nasıl bu kadar farklı hissettirdiğidir. Bunun bir kısmı tona gelir; Vahşi Batı’da kanun kaçağı bir silahşör olmak, Japonya’nın Edo döneminde bir Shinobi olarak oynamakla aynı şey değildir. Hikayelerin bazıları, Çin İmparatorluğu’ndaki dramatik hikaye gibi son derece duygusalken, diğerleri tarih öncesi bölümün Cumartesi sabahı çizgi film havası gibi oldukça değişik olabilir.

Ama aynı zamanda çok havalı şeyler yapmak için tanıdık JRPG çerçevesini kullanarak farklı oynuyorlar. Örneğin, savaşlar genellikle bir hikaye anlatma aracı olarak kullanılır. Strateji, oynadığınız bölüme göre değişir. Dövüş sanatları ustası olmak için eğitim, birçok tekrarlanan savaşı içerirken, Vahşi Batı ikilisi, uzun mesafeden kısa, tehlikeli dövüşler anlamına gelir. Live A Live, karakterleri büyük bir ızgara etrafında hareket ettirdiğiniz çok esnek bir savaş sistemine sahiptir ve geliştiriciler bunu birçok benzersiz senaryo ile kullandılar. Makine savaşları, gizli görevler ve avlanırken zihin okuyabileceğiniz veya bir avı koklayabileceğiniz anlar var.

Oyunlar her zaman iyi yaşlanmaz ve bu nedenle bazen klasikleri keşfetmek, etkili olsalar bile bir angarya gibi gelebilir. Ama Live A Live’da durum böyle değil. Harika bir RPG ve harika bir tarih dersi olarak ikiye katlanan nadir bir oyundur.

Exit mobile version