LinkedIn hikaye özelliğini kaldırıyor

İnternetin en tuhaf sosyal ağı olan LinkedIn, yaklaşık bir yıl önce getirdiği hikaye özelliğini kaldırmaya karar verdi.

Kendi kendinize, “Sosyal medyanın arafı olan LinkedIn neden “Hikaye” formatını söküp attı?” diye düşünüyor olabilirsiniz. LinkedIn, bunu yaptıktan bir yıldan kısa bir süre sonra kendisine aynı soruyu sordu. Görünüşe göre, “Hikayeler” özelliğinin kendi hedef kitlesinde hiç etkili olmadığının farkına vardı.

Instagram, Facebook ve Messenger, WhatsApp, Google, YouTube, Skype, Spotify ve TikTok’a kopyalanıp yapıştırılmadan önce Snapchat tarafından ünlenen hikayeler, bir süre sonra kendilerini otomatik olarak kamudan silen kısa içerik parçalarını ifade eder. AdAge’e göre, LinkedIn Salı günü bir blog yazısında, Eylül ayının sonuna kadar hikaye formatı durdurduğunu açıkladı. Şirket, reklamverenleri ve bu özelliğin ilk etapta varlığından haberdar olan tüm kullanıcıları bilgilendirme sürecine başladığını duyurdu. Microsoft’a ait şirketin pazarlama çözümleri ekipleri gönderide, bu tarihten sonra devam etmesi planlanan tüm reklam kampanyalarının durdurulacağını yazdı. AdAge, kararın öncelikle içeriklerinin diğer kullanıcıların hikayeleri arasında görünmesi veya “Haber Kaynakları”nda tanıtılması için ödeme yapan markaları ve reklamverenleri etkileyeceğini bildirdi.

LINKEDIN HİKAYE ÖZELLİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA YAPTI

Blog gönderisi, LinkedIn’in bunun yerine, biraz daha az ruh öldürücü olmasını umduğu ifade etti. Ancak beklenemeyeceği “kısa biçimli, zengin etkileşimli bir video formatına” döneceğini belirtiyor:

30 Eylül 2021’den itibaren mevcut hikaye deneyimini kaldırıyoruz. Artık “Sayfalar” için “Hikayeler” oluşturamayacaksınız. Ve hikayeler arasında yayınlamayı planladığınız tüm resim veya videolar LinkedIn özet akışında paylaşılacaktır. Doğrudan Campaign Manager’da sayfanızdan bir hikayenin tanıtımını yaptıysanız veya sponsor olduysanız; bu ücretli hikayeler LinkedIn özet akışında görünmez. Campaign Manager’da bir resim veya video reklam olarak yeniden oluşturulmaları gerekir.

Sıradakini yeniden tasarlarken, platformumuza özgü bir özellik düşünüyoruz. LinkedIn’deki hedef kitlenize ulaşmanıza ve onlarla etkileşime geçmenize daha iyi yardımcı olacak bir özellik gelecek. Kısa biçimli, zengin etkileşimli bir video biçimini size nasıl sağlayabileceğimize odaklanıyoruz.

Exit mobile version