Ana sayfa Donanım Lauten Audio Torch 221

Lauten Audio Torch 221

0

Lauten Audio Torch 221 stereo mikrofonu test ettik. Küçük diyaframa sahip olan bu eşlenmiş ikili mikrofonun en büyük özelliği lambalı olması.

Bir stüdyonun en büyük silahının hep mixing aşamasında kullanılan ekolayzırlar, kompresörler, efekt cihazları, parlatıcılar olduğunu düşünürdüm (ister hardware olsun ister software olsun). Zaman geçtikçe, daha doğrusu tecrübem arttıkça anladım ki, iyi yapılmamış bir kaydı (doğru mikrofonla, doğru açıdan, doğru mikrofon preamplisi kullanarak yapılmamış kayıt) dünyanın en baba teknisyeni en büyük stüdyosunda bile adam edemez. Uzun sözün kısası akustiği iyi olan bir odanız varsa ve renk aralığı geniş olan bir mikrofon kataloğunuz varsa, inanın bana mixte ekolayzır kullanmanıza gerek bile kalmayabilir ki en natürel sonuç da bu şekilde elde edilir.

Lauten Audio firması mikrofon piyasasına gireli çok uzun zaman olmadı, ama firmanın hem üretici mühendisleri, hem de firmayı kuran yetkililerin neredeyse hepsi teknisyenlikten gelen kişiler. Bu sayede günümüz müziğini en iyi koşullarda üretecek mikrofonlar konusunda ciddi bilgi ve tecrübedeler. Bahsettiğim renkliliğin de farkındalar ki üretimleri olan mikrofon kataloğunda büyük diyaframlı, küçük diyaframlı, lambalı ve transistörlü olarak birçok farklı renge sahip mikrofonları var.
 

1
Lauten Audio Torch 221 stereo mikrofonu test ettik. Küçük diyaframa sahip olan bu eşlenmiş ikili mikrofonun en büyük özelliği herhalde lambalı olması. Küçük diyaframlı mikrofonlar içerisinde tüplü olan markaların arasına Lauten da girmiş (Telefunken ELA-M 260, Mojave Audio MA-100SP, Peluso Lab P-28 gibi). Genellikle mikrofona yatırım yapılacağı zaman en ciddi bütçe büyük diyaframlı mikrofona yapılır, şan kaydetmeyi önemsediğimizden… Halbuki küçük diyaframlı mikrofonun işlevini de hiç küçümsememek gerekir. Akustik gitardan hi-hat” e, overhead mikrofonundan yaylı kaydına kadar çok önemli kayıtlarımızı hep bu küçük diyaframlılarla yaparız. Bu model mikrofonlarda yapılmaya çalışılan genellikle (özellikle omni pozisyonda kullanırken) kaynağı mümkün olduğunca parlak aktarmaktır. Ucuz küçük diyaframlı mikrofonları ilk duyuşta çok beğenebiliriz. özellikle akustik gitar kaydında,çok açık ve net söyleyeyim, birçok müzisyen buna kanarak MXL markasının hesaplı modellerine yönelmiştir, fakat kaynağı dikkatli dinlersek fark ederiz ki, tiz karakterlerde çok sert bir tını mevcuttur, hatta bu tını kaynağın karakterine göre distorsiyona bile gidebilir.

 

 

 

  Fiyat aralığı yükseldikçe mikrofonun performansındaki parlaklığa ciddi bir dengenin geldiğine tanık oluruz (bu anlamda dikkat çeken markalar DPA, Schoeps ve Earthworks” tür.) Bu dengeye bir de lamba yumuşaklığının eklendiğini düşündüğünüzde işte tadından yenmez bir durum oluşuyor ki bu mikrofonun testinde bu yumuşaklığa ve dengeye aşık oldum. Sahip olduğum Peluso lab cemc-6 mikrofonumla mukayese etmeyi istedim önce, ama koyduğumuz her kaynak o kadar güzel sonuçlarla döndü ki, Peluso (ki sevdiğim bir mikrofonumdu) ile mukayese götürür bir nokta kalmadı. Kendi tecrübeme dayanarak şunu da söylemek isterim, band aralıklarını bas frekanslar, orta bas frekanslar, orta yüksek frekanslar ve tiz frekanslar olarak 4 ana hatta düşünecek olursak, tiz frekansların keyif kazanmasının işin en zor kısmı olduğunu düşünüyorum. Pultec ekolayzırı da diğerlerinden ileriye atan bu kabiliyetidir. Limitleyici ve kompresörlerde tiz frekanslara keyifsiz baskı kurmayanlar da diğerleri arasında iki adım ilerdedir.
Manley Vari MU, Avalon AD2044, Millenia Media TCL-2″ de olduğu gibi bu mikrofonda da her bandı tüm lezzetiyle duyuyorsunuz, ama tepe frekanslardaki başarısını yakalamak için diğer markaların bayağı uğraşması gerekecek. Daha önce de söylediğim gibi her kaynağa değer kattı bu güzel mikrofon. Tek tavsiyem şu olacaktır. Kullanmadan, kayda başlamadan en az yarım saat önce açıp lambalarının ısınmasını sağlamak ki bunu sahip olduğunuz tüm lambalı ekipmanlara yapmanızda fayda var.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here