Ana sayfa Makale Kurumsal tabletlerle geleceğe dokunun

Kurumsal tabletlerle geleceğe dokunun

0

Atalarımız aslında yüzyıllar önce tabletlerin önemli bilgiyi kayıt altına alma ve yayma alanındaki faydalarını keşfetmişlerdi. Şimdi ise teknolojik özelliklerle donatılmış tabletlerin hayatlarımızı nasıl değiştireceğini yeniden keşfediyoruz. Araştırma şirketiForrester bugünlerde Avrupalı online tüketicilerin yüzde 14″ünün bir tablete sahip olduğunu tahmin ediyor. 2017 yılında ise bu rakamın dörde katlanmasını bekliyor.

Tabletleri erken benimseyenler, ince, hafif tabletlerin daha hızlı internet erişimi, mobil bağlantı ve ilgi alanlarına yönelik çok sayıda uygulama gibi özelliklerle bu teknolojik cihazların rahatlığı ve tüketim potansiyelini çabucak anlamışlar, birçok durumda tabletlerin gündelik hayatın bir parçası olacağını kabul etmişlerdi.

Eğer etrafınıza dikkatli bakarsanız ne kadar haklı olduklarını siz de görebilirsiniz. Trende, uçakta, kafede ya da kütüphanede karşılaşabilirsiniz. Hareket halinde iken göze çarpmasalar da kullanıldıkları her anda kullanıcılarının gözlerini, kulaklarını ve parmaklarını uyaran cihazlar olduğunu göreceksiniz. 

Tabletler nereden geldi?

Kurumsal tablet cihazlarının ilk örneği, 1950li yıllarda sunulan ve kalemli bilişim de denilen biçimdeydi. O dönemde mobil iletişim cihazları ve bir iğne kalemi grafik bir dokunmatik ekran üzerine bastırılmak suretiyle bilgi kaydederdi. çalışma esası geleneksel klavye arayüzüne zıttı. 

Tüketicilere yönelik tablet cihazlar Avrupa”da ilk kez beş yıl önce görülmeye başlandı. Ancak tablet sahibi olma eğilimi son iki yıl içerisinde ciddi oranda arttı. Birleşik Krallık gibi ülkelerde yıldan yıla yüzde 10″un üzerinde büyüme oranları yakalandı.

Araştırma şirketi Gartner”a göre tabletler, cihaz evrenini de kökten bir değişime uğrattı.önceleri tüketiciler kişisel cihaz olarak bir PC ve tableti aynı anda edinirlerdi. Ancak artık giderek artan sayılardaki tüketiciler tabletleri tek kişisel cihaz olarak benimsemeye başlıyordu. Geniş dünyada yaşanan bu tüketici trendi insanları tabletlerin iş yaşamında üretkenliği ve sunum gücünü ne yönde geliştirebileceği sorusunun yanıtlarını aramaya itiyordu.

Forrester“ın yapmış olduğu bir İşgücü çalışan Araştırması”na göre, Avrupa”da bilişim alanında çalışan profesyonellerin yüzde 40″ı iki ya da daha fazla yerleşimde faaliyet gösteriyor, yüzde 65″i tabletlerini evlerinde iş amaçlı olarak kullanıyordu.Günümüzde yapılan diğer araştırmalar iş yerlerinde kullanılan tablet cihazlarının yüzde 93″ünün kuruma değil, bireylere ait olduğunu gösteriyor.Ancak bu durum da değişmek üzere. 

“Kendi cihazını ofise getir” dünyasında yaşayan çalışanlar, BT konusundaki karar mercileri üzerinde esnekliği gitgide artan çalışma şartları ya da yerleri konusunda her geçen gün daha fazla etki sahibi oluyor.  Her on iş yerinden dokuzunun halihazırda mobil cihazlar kullandığına dikkat çeken Gartner, söz konusu iş yerlerinin 2015 itibarıyla yapılacak tablet satışlarının yüzde 35″inden sorumlu olacağını ifade ediyor. 

Gartner Mobil ve Müşteri Bilişimi Başkan Yardımcısı Leslie Fiering, tabletlerin yükselişini, yemek masasında ilk kez çatal kullanmaya başlamamıza benzetiyor. Zira insanoğlu tarihin önemli bir bölümünde yemek yemek için yalnızca bıçak ve çatalı kullanmıştı. Her ikisi de gayet iyi iş görüyordu ve biz de onları bir başka biçime sokmaya ya da onlara yeni işlevler kazandırmaya çalışmıyorduk. Bir bakıma “eğer bozuk değilse tamir etme” durumu yaşıyorduk. Ancak insan doğası bizi sürekli olarak keşfetme güdüsüyle doldurmuş durumda. Bu nedenle toplum her zaman için alternatifler aramaya devam etti.

Rönesans döneminde soylular hem bir deney olması hem de kendilerini toplumun alt katmanlarından farklı göstermesi açısından çatal kullanmaya başladı ve çatal kullanımı uzun vadede yaygınlaştı. Sonuç olarak artık masalarımızda bıçaklar, çatallar ve kaşıklar bir arada bulunuyor, tıpkı mobil bilişim dünyasında dizüstü PC”ler, akıllı telefonlar ve tabletleri kullanan insanların yaşadıkları gibi.

 

Mobilitenin Modern Menüsü

Tabletler içerik tüketimi açısından dizüstü bilgisayarlar ve akıllı telefonlara kıyasla tüketiciler tarafından daha geniş çapta benimsenedursun, iş dünyasındaki potansiyelleri belki de çok daha büyük bir durumda.

O2 tarafından kısa bir süre önce yapılan araştırmaya göre sesli aramalar insanların akıllı telefonlarında harcadıkları zamanın yüzde 10″undan daha azına tekabül ediyor. 5Bunun sebebi telefonla eski zamanlara nazaran daha az konuşmaları değil, uygulamalara erişmek ya da indirilen içeriği tüketmek gibi farklı işlere daha fazla zaman harcamaları.

İçeriğe faal olarak erişim ve ilgi bu boyutta olduğu ve kullanıcılar kendi tabletlerini iş ortamında bir araç haline getirdikçe iş yerleri de bu trendden faydalanarak üretkenliği artırmanın yollarını arıyorlar.

Halihazırda üç ana ihtiyaca yanıt veren üç cihazımız var. Akıllı telefon hem cebimize sığabilecek boyutta hem de “her daim faaliyette” olan iş tarzlarını ve SMS mesajı, sesli arama ve kısa e-posta gibi gerçek zamanlı iletişimi desteklemek için her daim yanımızda. üstelik içerik “tadımı” için de son derece elverişli. Elbette ki bu konuda ekran boyutu bizi sınırlıyor. Ancak içerik oluşturma için çok da elverişli olduğu söylenemez.

Bir diğer cihazımız da dizüstü bilgisayar. Bu cihazlar içerik oluşturma ve düzenleme gibi ihtiyaçlara yanıt veriyor, ekran büyüklüğü ile de metin, sunum ve veri gibi içerikleri dikkatle incelememize de olanak tanıyor. Ayrıca grafik tasarım, perakende, konaklama ve sağlık gibi belli seviyelerde güç talep eden sektörlere de destek sağlayabiliyorlar.

Tabletler tıpkı soframızdaki çatallar gibi yukarıda sayılanları yerine getirebiliyor ancak bunları daha basit ve daha rahat bir şekilde yapıyor. İş dünyasında birçok insan da tabletlerin bu yönünü keşfediyor. 

 

üretkenlik Potansiyelinin Farkına Varın

CCS Insights“ın verilerine göre Amerika Birleşik Devletleri”nde cep telefonları 16 yıllık bir sürede pazar penetrasyonunu sağlarken tabletler aynı hedefe üç yıldan daha az bir sürede ulaştı.Bu hızlı evrim karşısında özellikle iş ihtiyaçları için tasarlanmış tabletlerin daha fazla yeniliği de beraberinde getireceğini söyleyebiliriz. Tüketici dünyasının fedakârlık yapabilecekleri daha güvenilir bağlantı, artırılmış güvenlik, uygulama desteği ve daha uzun pil ömrü gibi konularda fırsatlar bulunuyor. Windows 8 dokunmatik arayüzü de insanların çalıştıkları yerlerde iş yapma ya da birbirleriyle iletişime geçme yöntemlerini değiştiren yepyeni bir etkileşim dünyası sunuyor.

Kurumsal tablet cihazlar konusunda önceleri yapılan çalışmalarda ürünlerin dayanıklı ve lojistik, mühendislik ve bakım gibi alanlarda kullanılmaya uygun tasarlanması dikkate alınıyordu. Ancak bu ürünler her ne kadar işlevsel olsalar da görüntü itibariyle ağır, hantal ve çirkin olmalarının yanında farklı iş ortamları için gereken cazibeden de yoksundular.

Daha şık, daha cazip tüketici tabletleri ortaya çıkmaya başladıkça kullanıcıları belirli bir işletim sistemi rotasına yönelmeye zorladılar. Bu rotanın anlamı da diğer cihazlarla uyumlu olmaları gerekmediği ve kolayca kullanılan iş uygulamalarını sağlamayacaklarıydı.Ancak bu durum HP”nin gözlerini açtı ve hem PC”lerin hem de akıllı telefonların yapabildiği şeyleri yapabilen şık cihazlar sunarken bunların daha pratik ve uygun bir biçimde tasarlanabileceğini gösterdi.

HP tarafından yaptırılan 2012 tarihli bir araştırmaya göre kullanıcılar kişisel tabletlerini çok sayıda farklı amaçla iş yerlerine götürüyorlar. Bunların yüzde 60″ı haber okumak, yüzde 58″i e-posta okumak ya da göndermek, yüzde 40″ı da takvim güncellemek olarak dilimleniyor. Bu kullanım oranı akıllı telefonlara kıyasla daha da fazla. Zira günde ortalama 2,3 saatliğine akıllı telefonlarımızı kullanıyoruz. Kurumsal tabletlerin de mutlaka iş ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tasarlanmalı. 

Kurumsal kullanıcıların tabletler için özel gereksinimleri bulunuyor. Bunların en önemlilerinden biri de güvenlik. Kişisel bilgilerin korunması ile eşdeğer öneme sahip olsa da bir araç filosunun takibini yönetirken fikri mülkiyetin korunması “kendi cihazını getir” yaklaşımı önemli tehlikeleri de beraberinde getirebilir.

Bu nedenle birçok şirket çalışanlarına “kendi cihazını seç” politikası ile yaklaşıyor ve her ne kadar kullanıcılar geniş çeşitlilik içerisinden seçimlerini yapabilseler de cihazları yönetimin kontrolü ve denetimine tabi oluyor. Zira bir tablet cihaz kaybolduğunda ya da çalındığında önemli verilerin açığa çıkmadığını temin etmek BT departmanları için büyük önem taşıyor.

Kurumsal tabletler ayrıca yerleşik uygulamaları desteklemeli ve “geleneksel” ofis ve üretkenlik uygulamalarıyla da uyumlu olmalı. Tüketici cihazları bu noktada perakende, konaklama, sağlık ve kamu gibi kritik dikey iş ortamlarının gereksinimlerine hitap etmiyor. Kurumsal tabletlerin daha yüksek seviyede bağlanırlığa sahip olmanın yanında tüm iş ortamlarına yönelik uygulamaları da desteklemesi gerekiyor. örneğin yuvalama istasyonları ofiste standart seviyedeki bağlanırlık için temel nitelikte olduğu kadar güvenlik yönergeleriyle de uyumludur.

 

Gerçek bir kurumsal tablet

Halihazırda gördüklerimiz ve kurumsal tabletlere yönelik mevcut talepler ışığında HP“nin en son kurumsa tabletinin şık görünüm ve sağlam işlevselliği bir arada sunduğunu, mobilite ve bağlanırlık oranı gitgide artan bir iş ortamını desteklediğini söyleyebiliriz. HP ElitePad 900 premium seviyede, ince ve hafif bir cihaz olmanın yanında tüketicilerin beklediği tasarım ve kolay kullanım özelliklerini de bünyesinde barındırıyor. üstüne güvenilirlik, güvenlik ve iş ihtiyaçlarına yönelik işlevselliğin geldiğini düşündüğünüzde karşınızda ideal bir kurumsal tablet buluyorsunuz.

Hassas ve yüksek performanslı materyallerin birleşimi sayesinde tablet çeşitli iş ortamlarının fiziksel şartlarına kolaylıkla uyum sağlayabiliyor. “Akıllı Jaklar”, genişletilmiş bağlanırlık ve uzun pil ömrü gibi özelliklere rağmen cihazın ağırlığı ya da kalınlığına bir yük binmiyor.

ElitePad 900″ün pil ömrü 10 saate kadar çıkabiliyor. Bu da tek şarj edişte ortalama bir iş gücünün ağırlığını kaldırabileceğini gösteriyor. Birçok bireysel tablet cihazının 8 saatin altında çalışma süresine sahip olduğu düşünüldüğünde bu özellik gerçekten önem kazanıyor. Cihaz ayrıca sağlık, perakende ve konaklama gibi fiziksel şartların zorlu olduğu ortamlarda karşılaşılan darbelere karşı dayanıklılık testlerinden geçti. İşte bu nedenle Emirates Airlines, uçuş içi hizmetleri ve ticari sınıf yolcularının eğlence hizmetlerini geliştirme sürecinde cihaz olarak ElitePad 900″ü seçti.

HP ElitePad 900“ü bazı tabletlerin aksine servis şartlarına uygun olacak şekilde tasarladı böylece kurumlar bakım ve tamir gibi masraflarda tasarruf sağlayabiliyorlar. ElitePad 900, cihazın HD kamerası ile kaydedilen görüntüleri manüel bir düzenlemeye gerek bırakmadan düzenlemeye yarayan HP PageLift gibi özel Windows 8 uygulamalarına sahip. HP Wireless Hotspot uygulaması sayesinde de cihazı küçük gruplar için bir kablosuz erişim noktasına dönüştürebiliyorsunuz.

Bilişimin yeni paradigması cihaz merkezliden ziyade kullanıcı merkezli olacak. Ayrıca bulutta depolama, senkronizasyon, servisler, akışlı yayın ve arama temelli olacak. Etkili bir kurumsal tablet kullanıcıların sürekli masa başında çalışma rutininden kurtulmalarını sağlarken daima bağlantılı ve üretken olmalarını da temin edecek. Şirketlerini toplantılarda şık görünümleriyle temsil edecek bir cihaza ihtiyaç duyan yöneticilerden güvenli ve kolay kullanımlı bir cihaz arayan saha çalışanlarına kadar geniş çeşitlilikteki bir kullanıcı topluluğu için ideal iş arkadaşı olarak öne çıkacaklar. 

 

(1)Trend Micro tarafından yaptırılan Forrester Consulting Düşünce Liderliği Makalesihttp://www.trendmicro.com/cloud-content/us/pdfs/business/white-papers/wp_forrester_measure-value-of-consumerization.pdf.

(2)Ofcom Communications Piyasa Raporu 2012 http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/research/cmr/cmr12/CMR_UK_2012.pdf

(3)Basın bülteni – Gartner Reveals Top Predictions for IT Organizations and Users for 2012 and Beyond http://www.gartner.com/newsroom/id/1862714

(4)Forrester İşgücü Araştırması, Q2 2012 http://www.forrester.com/search?sort=1&range=504005&fromSearch=true&everything=true&N=20073+10004&source=#/Forrsights+Workforce+Employee+Survey+Q2+2012/-/E-SUS1251

(5)Touchscreen Life”, Harris Interactive Temmuz 2012 http://www.harrisinteractive.com/hi_assets/pdfs/HI_UK_TMTE_touchscreen_life_full-report_0712.pdf

(6)CCS Insight’ın Mobile Marketing dergisi ile Shaun Collins röportajıhttp://mobilemarketingmagazine.com/content/2013-predictions-ccs-insights-shaun-collins

(7)HP tarafından yaptırılan bir Pazar araştırması: “Tabletler, baskıcılığa etkisi” Millward Brown, Eylül 2012

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here