Koronavirüs, çalışma şekillerini adeta dönüştürdü. Ofis-ev şeklindeki rutin çalışma şekilleri ‘sürekli uzaktan’, ‘haftada 2 gün ofis, 4 gün evden’, 1 hafta uzaktan 1 hafta evden gibi farklı formatlara evrilirken ideal senaryolara dair mobil ihtiyaçlar da önem kazandı. İşte bu rehber içeriğimizde koronavirüs ile değişen çalışma koşullarına dair verimliliği artıran önerileri sıraladık.
Hayat Eve Sığar
Hayat Eve Sığar Mobil Uygulaması, T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından vatandaşlarımızı Yeni Koronavirüsü (Covid-19) konusunda bilgilendirmek, yönlendirmek ve yaşanabilecek salgın hastalık ile ilgili riskleri en az seviyeye indirmek ve yayılmasını önlemek amacıyla geliştirilen mobil uygulama. Herkes için olmazsa olmazlar arasında.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Realtime Board
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Google Drive
Veriler, dosyalar, görseller, belgeler, fotoğraflar ve daha birçok unsuru belli bir boyuta kadar ücretsiz depolama hizmeti sunan Google Drive, koronavirüs ile birlikte değişen koşulların dostu. Uygulamanın mobil sürümünde pratik arayüz, masaüstü versiyonu kıskandıracak cinsten. Online depolama ve paylaşım imkanı ile öne çıkan ve Gmail hesabı bulunan herkesin kullanabileceği Google Drive, geniş ekipler için ücretli seçeneklere de sahip.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Zoom
Video konferans uygulaması Zoom, koronavirüs nedeniyle uygulanan küresel karantina sürecinde sayısız kurum ve çalışan tarafından evden çalışma sırasında kullanıldı. Halihazırda ise tam bir fenomene dönüştü. Uygulama, basit adımlarla birden çok kullanıcının görüntülü iletişimini esas alıyor. Yüksek ses ve görüntü kalitesine ek olarak özelleştirilebilir arka plan gibi ekstralar da vadediyor. Mobil cihazlara ücretsiz olarak indirilen uygulama, istenirse masaüstü bilgisayarlar üzerinden de kullanım imkanı sağlıyor.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Fantastical 2
Uzaktan çalışan ama genellikle günlük işlerin tamamlanmasıyla sona eren mesai saatleriyle yüksek konfor vadeden bir senaryo daha var. Bu tür; özellikle medya sektöründe oldukça revaçta. İş planını sistematik şekilde uygulayan çalışanlar için gün içerisinde ekstra boş vakit yaratmayı mümkün kıldığına da şüphe yok. Bunun için de iyi bir takvim uygulamasına ihtiyaç duyuluyor. Fantastical, en popüler takvim uygulamalarından biri. Takvim uygulamasından beklenen her şeyi içerisinde bulunduran Fantastical, tam da aradığınız şey.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Lumosity
Boş zamanlarınızı Instagram’da mı geçiriyorsunuz? Bu pek de ‘verimlilik sağlamayacak’ alışkanlığın süresini azaltmalısınız öncelikle. Peki boş vakitlerde, yani işe ara verilen zamanlarda ne yapılabilir? Lumosity uygulamasını açıp ilginç oyunlarla tanışabilirsiniz. Lumosity, hafızayı, dikkati, esnekliği, işlem hızını ve problem çözmeyi geliştirdiğini iddia eden oyunlardan oluşan bir uygulama. Son derece efektif ve etkisini hissettirdiği gibi kaliteli zaman geçirmenize de yardımcı.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Slack
Verimlilik uygulamalarının ‘kralı’ desek yeridir. Slack, dinamik ve pratik bir iş planı uygulaması. Aynı zamanda bir ‘to-do-list’ alanı. İşlerinizi, teslim zamanları ya da hedeflediğiniz tamamlama sürelerini belirterek, bir tahtaya yazar gibi yazıyor, daha sonra da tamamladıkça ‘üzerini çiziyorsunuz.’ İş arkadaşları arasındaki süreç takibi, bir işle ilgili hızlıca bilgilendirme, paylaşımda bulunma, yorumlar yapma gibi işlevleriyle de zenginliğini gözler önüne seriyor. Denemenizde mutlak fayda var. Bu arada eğer beğenmezseniz diğer favorimiz Trello’ya da bakabilirsiniz.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Google Duo
2016 yılında geliştirilen Google Duo minimalist bir yapıda karşımıza çıkıyor. 8 kişinin aynı anda görüntülü görüşme yapabildiği uygulama sadece Android’de değil iOS için de bulunuyor.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Medium
Medium, boş zamanlarınız için aslında bir nevi makale uygulaması. Dünyanın her yerinden sayısız kullanıcısı bulunan uygulama üzerinden ilgi duyduğunuz hemen her konuda ilgi çekici içeriklerle karşı karşıyasınız. Zamana değer katan uygulamada kullanıcı dostu arayüzü de övgüye değer.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Skype
Yılların eskitemediği görüntülü görüşme uygulaması Skype son dönemin en çok tercih edilenleri arasında. Kolay ve basit bir kullanım vadeden Skype, hem ücretsiz hem ücretli çağrı olanağı sunuyor.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Spike
Yenilikçi bir sohbet uygulaması ulan Spike görüntülü arama için profesyonel sektöre hizmet sağlıyor. Ekiplerin birbiriyle ve diğer ortaklarla verimli iletişim kurmalarını sağlarken tarayıcı üzerinden ve tüm platformlardan kullanılabiliyor.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Docu Scan
Bu uygulama, akıllı cihazınızda bulunan, e-mailinize gelen, fotoğrafını çektiğiniz, özetle ofiste çıktısını almak istediğiniz belgeleri kolayca yazdırabilmenizi sağlıyor. Pratik ve güvenli bir şekilde.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
ToDoist
Etkinlikler ve yapılacak onca şey. Tüm bu yapılacakları sistematikleştiren Productivity, aynı zamanda neyi ne kadar yapmak istediğinize dair bir planlama alanı da sunuyor. Kişisel zaman, hedefler ve alışkanlıklarla ilgili takip olanaklarını zenginleştiriyor. Ofiste ya da çalışma anlarına dair ‘genel üretkenliği’ tetikliyor adeta.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
TeamViewer
TeamViewer uzaktan erişim araçları, olağanüstü hızlı global ağ desteğiyle, nerede olursanız olun iş bilgisayarınızla bağlantıda kalmanızı sağlar. Böylece masaüstü uygulamalarıyla uzaktan çalışmaya devam edebilirsiniz. İş istasyonunuzun başında oturuyormuşçasına masaüstü dosyalarına erişebilirsiniz.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
FastPay
İş hayatında verimlilik ve finansal işlemler. Aradaki bağlantı tahmin ettiğinizden de fazla. İster bir personel olun, ister şirketin yöneticisi çeşitli ödeme kalemlerine mutlak suretle sahipsiniz. Telefon faturanız, internet veya elektrik faturası, abonelikler derken tüm bu ödenmesi gerekenleri ‘otomatik talimatlarla’ gerçekleştirebilir ya da FastPay gibi son derece iyi bir platformu tercih edebilirsiniz. FastPay, bir Deniz Bank hizmeti ve tüm kredi/banka kartlarıyla entegre şekilde faturalarınızı, ödemelerinizi gerçekleştirerek hayatınızı kolaylaştırıyor.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
SAP Roambi Analytics
Verilerin cihaz bağımsız görülebilmesi, üzerinden işlem yapabilmek verimliliği artırıcı bir diğer unsur. Bu konunun süper-starlarından biri olan SAP Roambi Analytics uygulaması ile, verilerinizi herhangi bir mobil cihazdan kolayca etkileşimde bulunabileceğiniz göz alıcı görsel sunumlara dönüştürebilirsiniz.
Platform: iOS – Android
Ücretsiz
Tamamen online olmak
Uzaktan çalışmaya uygun birçok sektörde tercih edilen en genel senaryoda süreç tamamen ‘online’ şekilde erişilebilir olmak ve tüm iş akışını bir yere bağlı olmaksızın yürütebilmek üzerine kurulu. Müşterilerle akıllı telefonda görüşme, tablette tasarım ya da iletişim süreçlerinin gerçekleştirilmesi, proje takibinin sağlanması gibi temel argümanların evden ya da ‘herhangi bir yaşam alanından’ sağlanıyor olması, uzaktan çalışma senaryosunun temeli durumunda.
Teknolojide yeninin önemi hiç olmadığı kadar yüksek
Haftada 5-6 gün süreyle evden çalıştığınız senaryo, teknolojide eksiksiz verimliliği gerekli kılıyor. Hızlı bir akıllı telefon, yüksek kalitede internet bağlantısı gibi ihtiyaçlar önem kazanıyor.
Nokta atışı uygulamalar…
İş dünyasının yoğun temposunu teknolojiyle sistematikleştirmek, daha derli toplu bir süreç akışı sağlamak mümkün. Bu noktada ‘hedef odaklı’ mobil uygulamaların önemli bir katkı oluşturacağını belirtmek gerekiyor.
COVID-19 dijital dönüşümü hızlandırdı
IBM İş Değerleri Enstitüsü (IBV) tarafından 20 ülke ve 22 sektörden 3800’ü aşkın üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen “COVID-19 ve İş Dünyasının Geleceği” araştırması, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.
Her on kuruluştan neredeyse altısının, COVID-19 nedeniyle dijital dönüşüme geçiş süreçlerini hızlandırdığını gösteren araştırma ayrıca, teknolojinin yeterince gelişmiş olmaması ve çalışanların değişime karşı direnç göstermesi gibi dönüşüm yolundaki geleneksel ve algısal engellerin yavaş yavaş ortadan kalktığına işaret ediyor. Üst düzey yöneticilerin %66’sı, COVID-19 döneminde, önceden direnç gösterilen uygulamaları başarı ile tamamlayabildiklerini belirtti.
Araştırmaya katılan kuruluşlar, dijital dönüşümü hayata geçirme aşamasında insan faktörünün oynadığı kritik rolü daha net bir şekilde gördüklerini ortaya koydular. Liderler ise önümüzdeki iki yıl için üstesinden gelinmesi gereken en büyük engellerin organizasyonel karmaşıklık, yetersiz beceriler ve çalışan tükenmişliği olduğunu belirttiler. Araştırma, işletmelerin bu açıkları ne kadar etkili kapattıkları konusunda liderler ve çalışanlar arasında dikkate değer bir fikir ayrılığı olduğunu da ortaya koydu. Üst düzey yöneticilerin %74’ü, çalışanlarına yeni bir çalışma biçimi için gereksinim duydukları becerileri öğrenmeleri konusunda yardımcı olduklarını inanıyor. Çalışanların ise yalnızca %38’i buna katılıyor. Ayrıca üst düzey yöneticilerin %80’i çalışanlarının fiziksel ve ruhsal sağlığını desteklediklerini söylerken, katılan çalışanların yalnızca %46’sı bu desteği hissettiğini belirtiyor.
Zoom uygulamanızı güncelleyin
Zoom uygulaması, bu dönemde de yoğun olarak kullanılacak. Zoom, bahar dönemine göre pek çok önlem alarak daha güvenli hale geldi. Bu nedenle en güncel uygulamanın kullanılması önemli. Aynı dikkat, Microsoft Teams gibi başka uzaktan çalışma ve videokonferans uygulamaları için de gösterilmeli.